compressie verhouding
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
compressie verhouding
De waarden bij een compressiemeting.
Ik heb een R4 F4 uit 1985.
Omdat het momenteel op 3 pitten loopt, heb ik o.a. de compressie gemeten.
Bij een koude motor (1100 cc)
Alle 4 de cylinders geven 7 bar aan.
Is dat een normaal gegeven bij een koude motor ?
Ik heb een R4 F4 uit 1985.
Omdat het momenteel op 3 pitten loopt, heb ik o.a. de compressie gemeten.
Bij een koude motor (1100 cc)
Alle 4 de cylinders geven 7 bar aan.
Is dat een normaal gegeven bij een koude motor ?
Re: compressie verhouding
7 bar is wel wat laag. Maar als alle 4 de cilinders die waarde geven kan het op 3 poten lopen daar eigenlijk niet aan liggen. Wissel eens een bougie en/of bougiekabel uit met 1 vd goede cilinders
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: compressie verhouding
Laat de motor eens lopen. Trek dan 1 voor 1 de bougie kabels los. Dus er af kijken wat er gebeurt en er weer op.
Degene waarbij er niets of weinig veranderd aan bv toerental is de boos doener.
Zo kan je wat gerichter zoeken misschien.
Degene waarbij er niets of weinig veranderd aan bv toerental is de boos doener.
Zo kan je wat gerichter zoeken misschien.
Ouwe meuk is leuk
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
Na moeilijk starten blijft ie wel lopen en steeds een kabel verwijderd.
Wat bleek, hij loopt niet op 3, maar op 2 poten.
1 en 2 afgehaald en bleef gewoon (nou ja, gewoon) doorsudderen.
Ondertussen carburateur schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen, nieuwe puntjes, andere kabels, verdeelkap en rotor geprobeerd.
Geen verbetering.
Nog steeds, ook met half warme motor, 7 bar.
Alle 4 de cylinders.
Krijgen de eerste twee cylinders mogelijk geen brandstof ?
Wat bleek, hij loopt niet op 3, maar op 2 poten.
1 en 2 afgehaald en bleef gewoon (nou ja, gewoon) doorsudderen.
Ondertussen carburateur schoongemaakt, sproeiers doorgeblazen, nieuwe puntjes, andere kabels, verdeelkap en rotor geprobeerd.
Geen verbetering.
Nog steeds, ook met half warme motor, 7 bar.
Alle 4 de cylinders.
Krijgen de eerste twee cylinders mogelijk geen brandstof ?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
En bougies natuurlijk.
- Voormalig Steunpunt NO
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
- Locatie: Weerdinge (Emmen)
Re: compressie verhouding
Bougiekabels in goede volgorde aangesloten?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
Jawel, angstvallig op gelet, met duidelijk schema.
Re: compressie verhouding
Als je compressie bij alle cillinders gelijk is en hij loopt toch maar op 2poten dan verwacht ik dat er iets is met de ontsteking.
Carburateur bedient alle cillinders het zelfde, krijgt er 1 peut, krijgen ze t allemaal onder de zelfde condities.
Denk toch de ontstekings volgorde 180graden gedraaid.
Carburateur bedient alle cillinders het zelfde, krijgt er 1 peut, krijgen ze t allemaal onder de zelfde condities.
Denk toch de ontstekings volgorde 180graden gedraaid.
Ouwe meuk is leuk
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
Ik ga nu maar experimenteren.
Ben in ieder geval heel blij met al die adviezen.
Super.
Ben in ieder geval heel blij met al die adviezen.
Super.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
De eerste twee cylinders krijgen wel een vonk.
De volgorde van ontsteking is vanouds en ongewijzigd.
Opnieuw de kleppen gesteld van de eerste 4 kleppen, ben nu bezig een nieuwe klepdekselpakking te maken.
Een dezer dagen weer alles monteren en.......afwachten.
De volgorde van ontsteking is vanouds en ongewijzigd.
Opnieuw de kleppen gesteld van de eerste 4 kleppen, ben nu bezig een nieuwe klepdekselpakking te maken.
Een dezer dagen weer alles monteren en.......afwachten.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do dec 01, 2016 11:13 pm
- Locatie: São Bras de Alportel, P.
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
Ja, dat klopt.
Overigens haal ik nooit alle bougies tegelijk er uit.
Cylinders 1 en 2 krijgen wel vonk.
Als ik veel gas geef lopen ze wel, maar stationair draaien.....op 2 benen.
Zit er wellicht iets in het spruitstuk dat de boel belemmerd ?
Overigens haal ik nooit alle bougies tegelijk er uit.
Cylinders 1 en 2 krijgen wel vonk.
Als ik veel gas geef lopen ze wel, maar stationair draaien.....op 2 benen.
Zit er wellicht iets in het spruitstuk dat de boel belemmerd ?
Re: compressie verhouding
Eerste twee krijgen vonk. Volgende twee niet dus.
Al die acties die je onderneemt hebben niets met vonk te maken... Kleppen stellen, klepdekselpakking, carburateur, spruitstuk,... mag allemaal perfect zijn maar niks daarvan zorgt voor een vonk.
Probleem moet in de ontsteking zitten. Condensator ook al vervangen ? En andere kabels, verdeelkap,.. nieuw of ook gebruikte zooi ?
Ik zou zeggen doe je zelf een plezier en bestel gelijk nieuwe ontstekingsdelen. Rotor, verdeelkap, puntjes, condensator, bougies, kabels,... en voor enkele tientallen euro ben je weer jaren gerust op pad.
Al die acties die je onderneemt hebben niets met vonk te maken... Kleppen stellen, klepdekselpakking, carburateur, spruitstuk,... mag allemaal perfect zijn maar niks daarvan zorgt voor een vonk.
Probleem moet in de ontsteking zitten. Condensator ook al vervangen ? En andere kabels, verdeelkap,.. nieuw of ook gebruikte zooi ?
Ik zou zeggen doe je zelf een plezier en bestel gelijk nieuwe ontstekingsdelen. Rotor, verdeelkap, puntjes, condensator, bougies, kabels,... en voor enkele tientallen euro ben je weer jaren gerust op pad.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: compressie verhouding
Kijk eens in het volledig donker of je geen vonken op de kabels ziet overspringen? De rode kabel tussen bobine en verdeelkap lijkt mij tegen de 2 bougiekabels naar 3 en 4 te liggen? Dat hoort niet, beter ze op afstand houden met een klemmetje waar de 3 kabels apart in zitten.
- Hanz
- Berichten: 3143
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: compressie verhouding
De foto is niet van de auto in kwestie