Hoge temperatuur binnen in de Renault
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hoge temperatuur binnen in de Renault
Hallo,
Ik vind t best warm in de 4 bij zeg 20 graden buiten.
Is hier een oplossing voor? Ik wil er geen Twingo dak in zetten. Ik dacht zelf aan de klapt ruitjes achter maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Zou dat helpen?
Ik vind t best warm in de 4 bij zeg 20 graden buiten.
Is hier een oplossing voor? Ik wil er geen Twingo dak in zetten. Ik dacht zelf aan de klapt ruitjes achter maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Zou dat helpen?
Ouwe meuk is leuk
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Als je klapruitjes zoekt, ik heb nog wel een setje te koop.
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Die werkt super! Kraantje naar blauw en er komt echt geen warmte meer van af. Dus daar ligt het niet aan.
Wij zijn nooit van de airco geweest en vaak gewoon t raam open. Maar in de 4 met arco (Alle Ramen Constant Open) alleen is het nog best heet. Zeker voor de kinderen als je stil staat.
Ouwe meuk is leuk
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Keep Moving
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Dan laat je toch airco inbouwen?
Extra isolatie steken tussen dak en hemeltje?
Extra isolatie steken tussen dak en hemeltje?
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Een ventilatortje en een planten spray flesje, of gewoon lekker op snelheid blijven.
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Tip: geef de kinderen een ijsje als ze het warm hebben.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Ook een goed idee in de file op de periferique van Parijs, weet je nog, Jan?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Dat ga ik nooit vergeten. En wij konden in de file niet eens onze broodjes bij, want die zaten in de koelbox in de kofferbak.
De terugweg vanuit Thenay was trouwens erger. Het was 33 graden en we konden niet harder dan 95 km p uur vanwege een koelprobleem. We hebben de kachel nog aangezet voor extra koeling. En bij alle tankstations waar we kwamen waren de ijsjes op.
De terugweg vanuit Thenay was trouwens erger. Het was 33 graden en we konden niet harder dan 95 km p uur vanwege een koelprobleem. We hebben de kachel nog aangezet voor extra koeling. En bij alle tankstations waar we kwamen waren de ijsjes op.
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Haha, wij hadden in die file op de periferique ook de kachel aan. Des te blijer waren we met de ijsjes, die tot dat moment in de koelbox als cold packs hadden gefungeerd.
@Crelesy: het went. Wat misschien nog het beste is, is raampjes zijdelings open zetten, dus links voor en rechts achter, dan weet je zeker dat er ook flow door de auto heen is.
@Crelesy: het went. Wat misschien nog het beste is, is raampjes zijdelings open zetten, dus links voor en rechts achter, dan weet je zeker dat er ook flow door de auto heen is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Ijsjes krijgen ze genoeg.
Heb inmiddels klapraampjes opgehaald bij Jandoe1000. Vd week maar eens rustig de tijd voor nemen om die te monteren. Scheelt allicht weer iets en zeker tijdens het rijden. En ik vind ze mooi.
Maar waarom koel problemen dan heren? Is dat een kwaaltje of toevallig allebij een storing. Als je de stationair niet extreem laag op 600 toeren zet, koelt die vaste fan toch prima lijkt me?
Of moet ik me ook zorgen maken bij 30 graden buiten temp en een file?
Heb inmiddels klapraampjes opgehaald bij Jandoe1000. Vd week maar eens rustig de tijd voor nemen om die te monteren. Scheelt allicht weer iets en zeker tijdens het rijden. En ik vind ze mooi.
Maar waarom koel problemen dan heren? Is dat een kwaaltje of toevallig allebij een storing. Als je de stationair niet extreem laag op 600 toeren zet, koelt die vaste fan toch prima lijkt me?
Of moet ik me ook zorgen maken bij 30 graden buiten temp en een file?
Ouwe meuk is leuk
- Hanz
- Berichten: 3143
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Pff de prototypes zijn niet voor niets in 1958 en 1959 getest in Algerije en Guinee
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Welke vaste fan...? Ik weet niet meer of ik toen en op die auto al een knopje had om de (elektrische) fan handmatig alvast aan te zetten.
Ik had gewoon geen zin om bij 35 graden en in een nauwelijks bewegende file met kokende motor te stranden op de Parijse rondweg. Dus uit voorzorg de kachel aan en het is goed gegaan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Hoge temperatuur binnen in de Renault
Ah moderne motoren met een elektrische fan. Dat zou juist beter moeten koelen!
Nou ik heb gewoon vertrouwen in mijn oude blokje. (In de radiateur wat minder. Tot nu toe nog geen problemen gelukkig. )
Ik heb wel al een temperatuur meter besteld. Kan nooit kwaad om t in de gaten te houden. Lees zo het en der dat als t lampje al gaat branden dat t al te laat is.
Nou ik heb gewoon vertrouwen in mijn oude blokje. (In de radiateur wat minder. Tot nu toe nog geen problemen gelukkig. )
Ik heb wel al een temperatuur meter besteld. Kan nooit kwaad om t in de gaten te houden. Lees zo het en der dat als t lampje al gaat branden dat t al te laat is.
Ouwe meuk is leuk