Beste allen,
Het moet er dan toch van komen, onze R4 heeft een beschadiging opgelopen met het achteruit zetten van een aanhanger. De aanhanger heeft een grote kras achter gelaten op de rechterachter zijde van de auto
De auto heeff nog de originele lak maar er zijn een aantal panelen met enkele roest plekjes, de achter onder panelen die we waarschijnlijk moeten vervangen.
Dus tijd om een nieuw project te starten.
Heeft er iemand tips om hoe te beginnen en voor eventueel materiaal ?
We horen het graag
Restauratie R4 GTL 1985
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo mei 01, 2019 11:37 pm
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Ik zou beginnen met een uitgebreide fotoserie van de schade en de zichtbare roestplekken, zodat men hier wat gerichter advies kan geven wat te doen.
Bedenk ook even voor jezelf of je alleen de schade door de aanhanger wilt verhelpen of dat je ook alle roest etc. wilt doen. In dat laatste geval komt er sowieso meer naar voren dan je nu denkt.
Bedenk ook even voor jezelf of je alleen de schade door de aanhanger wilt verhelpen of dat je ook alle roest etc. wilt doen. In dat laatste geval komt er sowieso meer naar voren dan je nu denkt.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Zie bijv dit topic, hier beschrijf ik 2 restauraties, helaas zijn de meeste foto's verlopen: http://forum.r4club.nl/viewtopic.php?f=18&t=15340
Houd er rekening mee dat het meeste werk onderhuids zit! Om het echt goed te doen moeten koets en chassis gescheiden worden en moet je goed zijn in het lassen van dun plaatwerk.
Houd er rekening mee dat het meeste werk onderhuids zit! Om het echt goed te doen moeten koets en chassis gescheiden worden en moet je goed zijn in het lassen van dun plaatwerk.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo mei 01, 2019 11:37 pm
Re: Restauratie R4 GTL 1985
Bedankt voor de reacties,
We zijn naar verschillende restaurateurs geweest om info te verkrijgen. Na een tijdje zoeken kregen we het advies om een lepelaar in te schakelen ( uitdeuken zonder spuiten). Ze kunnen waarschijnlijk 90 % van de schade weg krijgen. De lak op onze R4 is namelijk nog origineel, en idd als je éénmaal gaat zoeken naar roest ...
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Hierbij ook nog een foto van de schade.
Ik zal nog een foto plaatsen van het eindresultaat
We zijn naar verschillende restaurateurs geweest om info te verkrijgen. Na een tijdje zoeken kregen we het advies om een lepelaar in te schakelen ( uitdeuken zonder spuiten). Ze kunnen waarschijnlijk 90 % van de schade weg krijgen. De lak op onze R4 is namelijk nog origineel, en idd als je éénmaal gaat zoeken naar roest ...
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Hierbij ook nog een foto van de schade.
Ik zal nog een foto plaatsen van het eindresultaat