Spleet onder carburateurvoet en dus valse lucht
Valse lucht, nog steeds.....
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Valse lucht
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- Hanz
- Berichten: 3143
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Valse lucht
Ik begrijp hiervan toch de mechanica niet goed.
Re: Valse lucht
Zaterdag ga ik naar de sleutelmogelijkheid in het magazijn. Hopelijk is het dan met een andere carburateur op te lossen.
Re: Valse lucht
Als je de "oren" van de carburateurvoet te hard omlaag sjort, dan komt het midden omhoog en gaat kieren.
Hier beneden een foto van hoe je met een rei of iets anders rechts kunt controleren of een voet krom is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Valse lucht
Nou jongens, het drama zet zich voort.
Op de sleuteldag geconstateerd dat de carburateur wel goed zit en ook geen valse lucht aanzuigt.
De spruitstukpakking was lek, die vervangen, eenm op de terug weg al gemerkt dat het probleem er nog steeds was.
Vorige week alles weer gedemonteerd en gecontroleerd of het spruitstuk wel vlak is, niet het geval. Bij een revisie bedrijf laten vlakken. De inlaat lag duidelijk 0.3mm achter bij de uitlaat.
Vandaag alles weer gemonteerd met uiteraard voor de zekerheid met nogmaals nieuwe pakkingen.
Het resultaat is valse lucht tussen de kop en spruitstuk.
Gelukkig rijd het wel als je wat handig bent met de choke en tegelijk gas geven met remmen.....
Wat nu.... scheuren in de kop? Zowel bij inlaat 1/2 als 3/4?
Op de sleuteldag geconstateerd dat de carburateur wel goed zit en ook geen valse lucht aanzuigt.
De spruitstukpakking was lek, die vervangen, eenm op de terug weg al gemerkt dat het probleem er nog steeds was.
Vorige week alles weer gedemonteerd en gecontroleerd of het spruitstuk wel vlak is, niet het geval. Bij een revisie bedrijf laten vlakken. De inlaat lag duidelijk 0.3mm achter bij de uitlaat.
Vandaag alles weer gemonteerd met uiteraard voor de zekerheid met nogmaals nieuwe pakkingen.
Het resultaat is valse lucht tussen de kop en spruitstuk.
Gelukkig rijd het wel als je wat handig bent met de choke en tegelijk gas geven met remmen.....
Wat nu.... scheuren in de kop? Zowel bij inlaat 1/2 als 3/4?
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Ik heb dus ook zoiets gehad. Ook dezelfde stappen als jij ondernomen. Uiteindelijk bleek het uitlaatspruitstuk gescheurd te zijn bij het linker inlaatkanaal. Dat komt omdat ze 2 kanalen door 1 moer vast laten zetten. Ander spruitstuk erop gezet en was weer mooi afstelbaar en reageerde weer perfect.
Re: Valse lucht, nog steeds.....
..... het vorige spruitstuk gaf hetzelfde probleem. Dit spruitstuk zat lekvrij op de motor waarvan één cilinder geen compressie had. (Daarvan was een zuiger defect). Misschien die kop er op zetten... maar zomaar de kop wisselen zonder zeker weten....
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Spruitstuk goed inspecteren. Weet je zeker dat er geen (haar)scheurtjes of zo in zitten? En wat zou je opschieten met het wisselen van de kop om die lekkage op te lossen? Twijfel je of het montagevlak van de kop nog wel in orde is of zo?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:01 am
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Ik heb ergens gelezen dat ook een vervuild inlaatspruitstuk dezelfde klachten kan veroorzaken als valse lucht.
Ruwe oppervlakken a.g.v. vervuiling /aanslag zorgt dan voor een onregelmatig mengsel en symptomen als inhouden.
Zijn er ervaringen in die richting? En hoe dan het spruitstuk intern te reinigen?
Ruwe oppervlakken a.g.v. vervuiling /aanslag zorgt dan voor een onregelmatig mengsel en symptomen als inhouden.
Zijn er ervaringen in die richting? En hoe dan het spruitstuk intern te reinigen?
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Turbulente stroming dus? Lijkt mij dat de vervuiling wel erg grof moet zijn om turbulentie op zo'n schaal te krijgen dat dit invloed heeft op t mengsel.
Lijkt mij trouwens dat het dan om vervuiling van het inlaatspruitstuk moet gaan, maar dat heeft helemaal geen reden om te vervuilen.
Lijkt mij trouwens dat het dan om vervuiling van het inlaatspruitstuk moet gaan, maar dat heeft helemaal geen reden om te vervuilen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Jarenlang smerige lucht vanuit de carterventilatie zal toch denk ik geen brandschoon inlaatspruitstuk opleveren? Geen idee hoe groot dat effect is maar als de gasklep na een aantal jaren zichtbaar vervuild kan raken dan lijkt mij dat het inlaatkanaal dat ook kan.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: Valse lucht, nog steeds.....
het inlaatspruitstuk zal toch ech amper vervuild kunnen zijn, de gasklep ligt midden in het kanaal en veroorzaakt zelf behoorlijk wat turbulentie, het inlaat spruitstuk niet. en zeker niet zodanig dat dit turbulentie tot gevolg kan hebben. Als er toch ernstige vervuiling is dan kan dat zijn omdat de spruitstuk pakking niet volledig heeft afgedicht tussen in- en uitlaat.
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Zijn we toch weer terug bij valse lucht
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Weet je zeker dt het probleen in de carb zit? Ontsteking of condensator probleem? Groeten Lordje
Re: Valse lucht, nog steeds.....
Ja maar dat soort valse lucht geeft wel iets andere verschijnselen, daar wordt 't mengsel namelijk rijker van, of nou ja eh.. ja, de verhouding tussen verbrandbare stof en zuurstof wordt rijker. En de bougies zullen dan dus ook vervuild aandoen en niet wit uitgeslagen zijn.