ombouwkit naar elektrisch
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
ombouwkit naar elektrisch
Voor de liefhebbers is er een ombouw mogelijk van de oude vertrouwde 4 cilinder naar een elektrisch voertuig voor de Renault 4. Verre van origineel natuurlijk, maar aan de andere kant wel veel meer toekomstbestendig.
Newtron heet het bedijf. Zo te zien timmeren ze al aardig aan de weg in Italie.
http://www.newtronitalia.it/
https://www.facebook.com/newtronitalia/ ... 0081880631
Newtron heet het bedijf. Zo te zien timmeren ze al aardig aan de weg in Italie.
http://www.newtronitalia.it/
https://www.facebook.com/newtronitalia/ ... 0081880631
R1123 04-02-1986
Re: ombouwkit naar elektrisch
Leuk! Ik vind het nog veel te duur maar het heeft wel mijn interesse!
Iets dichterbij vond ik dit: http://www.zonderbenzine.com/
En in een Citroën-oldtimerblad las ik een tijd geleden over een elektrische eend: http://www.2cve.nl/
Daar zou ik eerst eens aankloppen met de vraag of ze ook R4 willen ombouwen. Maar 10.000 euro ben je zo kwijt.
Iets dichterbij vond ik dit: http://www.zonderbenzine.com/
En in een Citroën-oldtimerblad las ik een tijd geleden over een elektrische eend: http://www.2cve.nl/
Daar zou ik eerst eens aankloppen met de vraag of ze ook R4 willen ombouwen. Maar 10.000 euro ben je zo kwijt.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: ombouwkit naar elektrisch
Vanmiddag even een mailtje naar Italië gestuurd voor de geïnteresseerden. Vrij snel al reactie:
Dear Rik,
thanks for your interest about our Kit, the future is green (we hope!) and the Renault 4 is simply beautiful. On a Renault 4 we can fit our "Kit 1000 Newtron" . First it is worth remembering that the electrical kit will allow you to make use of an electric vehicle, technologically advanced, keeping his habits. The vehicle will allow you to enter freely, without cost, in any European “Low Emission Zone”. It can be used either with manual transmission, as in his case, and in addition to automatic mode. The weight of the car is the same.
It will reach a top speed of 100 km/h.
Regarding autonomy, we can fit two types of Batterypack, which differ substantially for autonomy:
-100 km (charge cycle 5 hours)
-200 km (charge cycle 5 hours)
about charges:
The transformation price is € 5,400 plus VAT
If the vehicle is equipped with air conditioning, the activation price is 800 EUR plus VAT
The batteries price:
-100km EUR 4,000 plus VAT;
-200km EUR 6,000 plus VAT;
Or you can rent, All-inclusive:
-100 Km 12 kw; 89 Euros plus VAT month
-200 Km 18 kw; 129 EUR plus VAT month
Delivery time 90 days. order date, downtime of the vehicle 10 days.
Warranty 2 Years our Kit - 5 years batteries. Cee certification and Iso. The price includes expenses for approval.
For more information at your disposal
Best regards.
Segreteria Newtron Italia Srl
Tel: +39 090 9586478
Fax: +39 090 2509975
E-mail: info@newtronitalia.it
http://www.newtronitalia.it" onclick="window.open(this.href);return false;
Dear Rik,
thanks for your interest about our Kit, the future is green (we hope!) and the Renault 4 is simply beautiful. On a Renault 4 we can fit our "Kit 1000 Newtron" . First it is worth remembering that the electrical kit will allow you to make use of an electric vehicle, technologically advanced, keeping his habits. The vehicle will allow you to enter freely, without cost, in any European “Low Emission Zone”. It can be used either with manual transmission, as in his case, and in addition to automatic mode. The weight of the car is the same.
It will reach a top speed of 100 km/h.
Regarding autonomy, we can fit two types of Batterypack, which differ substantially for autonomy:
-100 km (charge cycle 5 hours)
-200 km (charge cycle 5 hours)
about charges:
The transformation price is € 5,400 plus VAT
If the vehicle is equipped with air conditioning, the activation price is 800 EUR plus VAT
The batteries price:
-100km EUR 4,000 plus VAT;
-200km EUR 6,000 plus VAT;
Or you can rent, All-inclusive:
-100 Km 12 kw; 89 Euros plus VAT month
-200 Km 18 kw; 129 EUR plus VAT month
Delivery time 90 days. order date, downtime of the vehicle 10 days.
Warranty 2 Years our Kit - 5 years batteries. Cee certification and Iso. The price includes expenses for approval.
For more information at your disposal
Best regards.
Segreteria Newtron Italia Srl
Tel: +39 090 9586478
Fax: +39 090 2509975
E-mail: info@newtronitalia.it
http://www.newtronitalia.it" onclick="window.open(this.href);return false;
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: ombouwkit naar elektrisch
Hier wat leuke filmpjes van een paar Duitsers die een F6 hebben elektrificeerd. Helaas geen afgemaakt project, wel een filmpje van het rijden.
http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 54937.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie zelf de voordelen nog niet maar vind het wel heel leuk om te zien. Het kost een hoop bagageruimte om de accu's in kwijt te kunnen en je ontwijkt er het milieuzone-regime volgens mij niet mee. En het handmatig choken/schakelen/afstellen van een R4 blokje is toch juist een groot deel van de charme.
http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 54937.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie zelf de voordelen nog niet maar vind het wel heel leuk om te zien. Het kost een hoop bagageruimte om de accu's in kwijt te kunnen en je ontwijkt er het milieuzone-regime volgens mij niet mee. En het handmatig choken/schakelen/afstellen van een R4 blokje is toch juist een groot deel van de charme.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik rij juist een R4 om de charme van het blokje idd, het gereutel, en het schudden. als ik electrisch wil, spaar ik wel voor zo'n lelijk EV hok. Maar dat zal mijn tijd zeker nog wel duren, ik hou het bij fossiele brandstoffen, de R4 is al zuinig van zichzelf. En die milieuzones zijn toch in steden waar ik niet wil komen.
Tis leuk dat het er is, maar het gehele karakter van een 4 gaat verloren imho. Vraag me af of je de vering niet moet aanpassen met die accus erin.
Tis leuk dat het er is, maar het gehele karakter van een 4 gaat verloren imho. Vraag me af of je de vering niet moet aanpassen met die accus erin.
Laatst gewijzigd door Eelco op vr jul 15, 2016 12:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Hmmm, ik zie er eigenlijk wel wat in. Is het niet voor een viertje dan wellicht voor mijn 404...
Renault 3 '61, 4 '61, 4L '62, 4 Fourgonnette '62, 4 Super '63, 4 Export '66, 4 Fourgonnette Vitrée '67, 4 Parisienne '67, 4 Parisienne '68, 4 Plein Air '68, Daf 600 '60, Citroen DS19 '57, ID19 P '60, ID19 F '60, Peugeot 404 '68. www.boerammetje.nl
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik ook. En ik vind de Italiaanse prijzen in vergelijking met NL aanbieders reuze meevallen. Ik heb nog wel een viertje over dat omgebouwd kan worden. Gemene zaak maken?
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
ik vind het ook interresant!! paar zonnepanelen op he dal en gratis rijden.
enige tijd geleden had hans voight ook 1 in de aanbieding
groet dick
enige tijd geleden had hans voight ook 1 in de aanbieding
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik wordt er ook wel enthousiast van! Ik vind wel een topsnelheid van 100 km/u aan de lage kant maar daar kan ik me wel overheen zetten. Die eend die ze bij 2cve.nl hebben omgebouwd haalt trouwens 135 km/u.
Maar goed, de kosten voor ombouw 5400 euro, accupakket voor 6000 euro, dus 11.400 ex btw. Inclusief typegoedkeuring (approval) schrijven ze in de mail. Maar hoe doen ze dat met buitenlandse auto's? Moet je dan je auto invoeren in Italië, laten ombouwen en dan weer invoeren in NL? Of is dit nou iets dat in de EU tegenwoordig heel gemakkelijk gaat....
En...moet je dan in NL nog bpm betalen over de ombouw?
Maar goed, de kosten voor ombouw 5400 euro, accupakket voor 6000 euro, dus 11.400 ex btw. Inclusief typegoedkeuring (approval) schrijven ze in de mail. Maar hoe doen ze dat met buitenlandse auto's? Moet je dan je auto invoeren in Italië, laten ombouwen en dan weer invoeren in NL? Of is dit nou iets dat in de EU tegenwoordig heel gemakkelijk gaat....
En...moet je dan in NL nog bpm betalen over de ombouw?
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik rij elektrisch(1993)
Ik heb maar 1 tip
Als particulier doe het zelf niet
kost bakken geld
Accu,s houden niet lang
Elektrische storingen wordt je niet blij van.
De keuring kost in N.l dacht ik € 1500 en zit er iets verkeert
mag je 2e keer weer € 1500 betalen.
Auto fabrikanten willen niet dat je zelf ombouwd.
Ik heb maar 1 tip
Als particulier doe het zelf niet
kost bakken geld
Accu,s houden niet lang
Elektrische storingen wordt je niet blij van.
De keuring kost in N.l dacht ik € 1500 en zit er iets verkeert
mag je 2e keer weer € 1500 betalen.
Auto fabrikanten willen niet dat je zelf ombouwd.
Re: ombouwkit naar elektrisch
Vanmorgen heb ik gebeld naar Leen APK, die 2CV ombouwprojecten doet. Ze hebben nu wat projecten lopen met gebruikte elektrische onderdelen, om zo de ombouwkosten (inclusief typegoedkeuring) omlaag te krijgen, Meeliften met deze projecten kan. Neem dan contact op met Leen APK in Gouda. Reken op materiaalkosten inclusief goedkeuring rond de 15.000 euro. Dit is exclusief ombouwuren (ongeveer 200 uren voor een ombouw). Voor nieuwe onderdelen reken je ongeveer 20.000 euro, ook weer exclusief de uren.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: ombouwkit naar elektrisch
Die prijs is ook de reden dat ik opnieuw loodaccu's geplaatst heb
Re: ombouwkit naar elektrisch
Nog een mail gekregen van Traction Electrique:
Beste Rik, dank voor je belangstelling.
De ombouw voor een renault 4 is zeker mogelijk, een geweldige klassieker, die verdient het om elektrisch het straatbeeld in de steden blijvend te verfraaien!!
Voor de Citroëns van het type 2CV, DS en HY hebben we een werkende en door de RDW goedgekeurde configuratie beschikbaar.
Voor de Renault 4 is dat natuurlijk ook mogelijk!
De eerste R4 is natuurlijk dan de duurste omdat we dan alles moeten uitvinden.
Als je uitgaat van een actieradius van 100 km, en een goede en schone R4 als basis, reken dan op minimaal € 35k voor de eerste ombouw, en dat is niet ruim gerekend......
We moeten bijvoorbeeld de aansluiting op de bak (want die blijft zitten) en motorophanging helemaal ontwerpen. Ook het traject bij de RDW is geen sinecure, denk bijvoorbeeld aan de EMC eisen... Uitgangspunt bij ons is dat we een betrouwbare elektrische klassieker opleveren die echt dagelijks gebruikt kan worden... en dat betekent dus niet dat we over één nacht ijs gaan.
Bij de tweede gaat dat natuurlijk een stukje sneller en makkelijker..
Rik, helpt dit, geeft dit de info die je nodig hebt?
Traction Électrique
Jos van Oosten
+31 653 212 792
Beste Rik, dank voor je belangstelling.
De ombouw voor een renault 4 is zeker mogelijk, een geweldige klassieker, die verdient het om elektrisch het straatbeeld in de steden blijvend te verfraaien!!
Voor de Citroëns van het type 2CV, DS en HY hebben we een werkende en door de RDW goedgekeurde configuratie beschikbaar.
Voor de Renault 4 is dat natuurlijk ook mogelijk!
De eerste R4 is natuurlijk dan de duurste omdat we dan alles moeten uitvinden.
Als je uitgaat van een actieradius van 100 km, en een goede en schone R4 als basis, reken dan op minimaal € 35k voor de eerste ombouw, en dat is niet ruim gerekend......
We moeten bijvoorbeeld de aansluiting op de bak (want die blijft zitten) en motorophanging helemaal ontwerpen. Ook het traject bij de RDW is geen sinecure, denk bijvoorbeeld aan de EMC eisen... Uitgangspunt bij ons is dat we een betrouwbare elektrische klassieker opleveren die echt dagelijks gebruikt kan worden... en dat betekent dus niet dat we over één nacht ijs gaan.
Bij de tweede gaat dat natuurlijk een stukje sneller en makkelijker..
Rik, helpt dit, geeft dit de info die je nodig hebt?
Traction Électrique
Jos van Oosten
+31 653 212 792
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: ombouwkit naar elektrisch
er was ooit jaren geleden op een universiteit (Nijmegen dacht ik) een groep studenten die een R4tje omgebouwd hadden naar een elektrisch voertuig. Dat werkte goed maar na het project hebben die dat weer ontmanteld (helaas). Ik weet niet wie dat waren maar hier op het forum is daar nog over geschreven. Kan wel minstens 10 jaar geleden zijn. Het was meen ik een zwart of andere kleur donkere R4. De prijzen die hierboven genoemd worden vind ik overdreven veel. Moet een wagen meteen de kwaliteit van een Tesla krijgen of zo? zo ook een evt prijskaartje... er is iemand die een Volvo 245 omgebouwd heeft, hier in Nederland. Ik heb die eens info gevraagd om mijn 1929 A Ford om te bouwen. Hij vond het een leuk project maar ik moest gauw rekenen op 15000 euro aan materiaal. Gezien de prijzen die ze hierboven vragen zou dat nog wel gaan maar ik vind het veeeels te duur. (voor iets wat ik zelf wil doen)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: ombouwkit naar elektrisch
Jeffrey heeft ook al een poging gedaan en er over bericht hier op het foprum