slang naar inlaatspruitstuk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139009Bericht Tweety »

Ja, nu zit de slang niet aangesloten.... de slang moet op dat L-stukkie... en de restrictie zit in de Groen gemarkeerde slang.. bij een 850 zit het T-stuk bovenop het klepdeksel..
Remkault
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 9:56 pm
Locatie: Alkmaar

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139014Bericht Remkault »

bij mijn 850 zit het T stuk op de inlaat van de carburateur.... (ehh)
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139019Bericht Tweety »

Maakt op zich niet uit natuurlijk...
BVDP
Berichten: 699
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139053Bericht BVDP »

Remkault schreef:precies, die slang. Die andere is de ontluchting van het kleppendeksel. Als je hem bij de carburateur lostrekt past het hoofd beter... :) Ben benieuwd.... Als ik van bovenaf in het spruitstuk kijk dan zie ik ook geen gaatje ofzo, maar misschien is het maar speld-dik..., en zie ik het daarom niet.
Het gaat over een 854 cc blok.

groet, Remkault
Ik heb ook een 850. Er zit écht wel een gaatje in maar ik heb er ook lang naar gezocht. Een naald is te dik, probeer eens een staaldraadje. Als ik me goed herinner gaat het gaatje inderdaad de hoek om. Ik heb het gevonden door mijn spruitstuk te demonteren en van binnen uit te zoeken.

mvg Bart
Remkault
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 9:56 pm
Locatie: Alkmaar

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139059Bericht Remkault »

aha.... en als ik dan het gaatje open heb, gaat het motortje dan véél beter lopen, of maakt het allemaal niet zo veel uit? "Probleem"" dat ik nu heb is dat hij stationair de ene keer wel regelmatig, en de andere keer niet regelmatig loopt.
gr, Remkault
BVDP
Berichten: 699
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139063Bericht BVDP »

Zo, dat klinkt me bekend. Ik heb echt meer dan een jaar gezocht naar de oorzaak waarom mijjn wagen niet mooi liep en bovendien de ontsteking vrij snel moest gesteld worden.
De onsteking lag aan een veer van de vacuumvervroeging die een of andere oen uit gerokken had. Let wel ; er zitten twee verschillende veren in.
Verder was inderdaad de carterventilatie belangrijk. Het gaatje moet dus open en bij mij was het restrictieblokje in de slang ook uitgeboord. Alles terug hersteld draait ie nu goed stationair.
Ik raad je dus zeker aan om het gaatje open te maken. Bij mij zat het ook toe en je verschiet er van , als het open is, hoe groot het is.
mvg Bart
Remkault
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 9:56 pm
Locatie: Alkmaar

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139087Bericht Remkault »

Hoera, het gaatje in het inlaatspruitstuk heb ik open gekregen, was echt helemaal dichtgeprut met vette roet.... :cry: Het is een gaatje met een diameter van 1,5 mm, en gaat rechtdoor het inlaatspruitstuk in (geen bochtje of zo). Het resultaat is een regelmatig lopend motortje (echt groot verschil !!), ik weer blij :D
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139874Bericht Jakke »

Heel interessant: bekend probleem ook voor mijn 850cc! Hoe heb je dat gaatje open gekregen? Bij gemonteerd inlaatspruitstuk? Heb je misschien foto's gemaakt?
Remkault
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 9:56 pm
Locatie: Alkmaar

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139877Bericht Remkault »

Heb uiteindelijk het spruitstuk los moeten halen om te zien wat er nou aan de hand was .... na poeren met een dun schroevendraaiertje (1,4 mm) uiteindelijk het gaatje open gekregen. Bij een gemonteerd spruitstuk lukt dat niet, want dan zit het remoliereservoir in de weg. Geen foto's gemaakt :-?

Gr, Remkault
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139908Bericht Jakke »

... Zou het ook lukken met perslucht denk je (natuurlijk een prop steken in het inlaatspruitstuk richting motor)? Iemand ooit geprobeerd?
Remkault
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jul 04, 2005 9:56 pm
Locatie: Alkmaar

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139920Bericht Remkault »

is het proberen waard lijkt me.... als je daarmee demontage van je spruitstuk kunt voorkomen.... :) Je kunt ook een dun boortje (1 mm) proberen.

Gr, Remkault
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 139924Bericht Jakke »

Ik ga dat eerst proberen, en laat later nog weten wat het resultaat was!
Bedankt
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: slang naar inlaatspruitstuk

Bericht: # 140055Bericht Jakke »

vandaag sprak ik nog met een vroegere garagehouder van Renault, en die zei me dat perslucht zeker kan werken, maar dan best eerst kruipolie aanbrengen ... Moet ik eens proberen ...
Plaats reactie