F4 importeren om aan te sleutelen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: F4 importeren om aan te sleutelen

Bericht: # 135329Bericht jandoe1000 »

Je doet er het beste aan om het ding met de Franse papieren op een autoambulance gewoon me te nemen naar Nederland (dat mag zonder enige beperking vanwege het Europese recht van vrijheid van goederen) en eerst op te knappen voordat je ermee naar de RDW gaat. Zodra je een NL kenteken hebt gaat de verzekeringsplicht en APK plicht in en dat is zonde voor een auto die nog niet rijdt.

De Franse eigenaar krijgt het ding 'van zijn naam af' als volgt: bij aankoop wordt in 3-voud de 'declaration cession vehicule' opgesteld, een door de Franse staat gratis verstrekt verkoopformulier (verkrijgbaar 'en ligne'). Verkoper en koper tekenen dat in drie-voud, een exemplaar voor ieder van hen en de derde voor de prefecture, in te leveren door de verkoper. De verkoper maakt voorts de carte grise ongeldig door er diagonaal twee strepen op te zetten met daarin de tekst 'vendu' ovv datum en tijdstip. Dan is het voor de verkoper gedaan en is hij van de auto af. Kost hem niets. De koper gaat met de carte grise en zijn exemplaar van de declaration naar de prefecture en vraag een nieuwe carte grise aan of in jouw geval als de auto klaar is naar de RDW en vraagt het NL kenteken aan. Als je zeker wil zijn dat er geen (fiscaal) beslag of iets dergelijks nog op de auto rust en niet gestolen is, dan is het verstandig om de verkoper ook nog te vragen om een certificat de situation, een bevestiging van de autoriteiten dat alles in orde is, on line te verkrijgen en ook gratis.
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: F4 importeren om aan te sleutelen

Bericht: # 135345Bericht zwergje »

Kijk, dat is nuttige info, dank je.
Is dit ook de gang van zaken in andere europese landen?
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: F4 importeren om aan te sleutelen

Bericht: # 135466Bericht jandoe1000 »

zwergje schreef:Kijk, dat is nuttige info, dank je.
Is dit ook de gang van zaken in andere europese landen?
Geen idee. Dit geldt voor Frankrijk. Ik vermoed dat het elders in EU net iets anders gaat.
Plaats reactie