Spuiten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Spuiten
Voor diegenen die hun Renaultje willen laten spuiten, heb ik nu ervaring voor 2 auto's met een spuiter in Apeldoorn. En DIE is ECHT de moeite waard!!! Ik had vooral eentje uit '76 met veel deuken, helemaal geen bescherming meer qua lak en die is fantastisch teruggekomen, voor een klein 2.000 euro, wat houdt in: uitdeuken, rubber vooruit vervangen (met gat dichtlassen ook nog!), strippen buitenkant, schuren, spuiten.
Omdat het gaat om een gepassioneerde profi, heeft hij ook voor die prijs de velgen gezandstraald en één van de sloten van de voordeuren gerepareerd!
De naam van deze held: Piet Robben (055-5334909).
PS: de prijs die ik hier noem kan uiteraard niet voor iedereen gelden, afhankelijk van de schade. Maar ter vergelijking, ik enkele garages van de Randstad die ik niet zal noemen , wilden ze daar 5.000 euro voor hebben, en natuurlijk zonder de velgen behandeling of wat-dan-ook.
Omdat het gaat om een gepassioneerde profi, heeft hij ook voor die prijs de velgen gezandstraald en één van de sloten van de voordeuren gerepareerd!
De naam van deze held: Piet Robben (055-5334909).
PS: de prijs die ik hier noem kan uiteraard niet voor iedereen gelden, afhankelijk van de schade. Maar ter vergelijking, ik enkele garages van de Randstad die ik niet zal noemen , wilden ze daar 5.000 euro voor hebben, en natuurlijk zonder de velgen behandeling of wat-dan-ook.
Re: Spuiten
Ollie Renollie..., denk ik.
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: Spuiten
Ollie-4 natuurlijk.... (B ?) ....( Bommel?) ..nee gewoon Ollievier
Re: Spuiten
Renault r4 spuiten kost 600 euro in hengelo, onder deze voorwaarden dat het geschuurt aangeleverd moet worden. Men kan mij bellen op telf 0575/464378 gr/Herman.
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Spuiten
Handig om te weten! Zijn er nog meer mensen die kunnen spuiten? En met spuiten bedoel ik dan "professioneel" spuiten. Ik kan zelf ook wel spuiten met een spuit aan de compressor etc. maar voor het echte mooie werk heb je een professional nodig met een spuitcabine. Ben zelf op zoek naar iemand die dat kan/wil doen en de beschikking over de voorzieningen heeft, plus redelijke prijs. 2000 euro is voor mij geen optie. Mocht dat gewoon niet mogelijk zijn, dan kan ik het uiteindelijk altijd nog zelf doen .
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Spuiten
2000 euro om een vier te spuiten is meer dan de waarde van een gemiddelde vier.
Het moet wel een leuke hobby blijven nietwaar?
Het moet wel een leuke hobby blijven nietwaar?
Re: Spuiten
Beetje rondkijken en rondvragen wil nog wel eens iets opleveren...
Vaak, als je de auto geschuurd en geplamuurd aanlevert, kan er wel iets geregeld worden qua prijs...
Spuiten ze in het weekend en/ of "in de vrije uurtjes"...
€600, €700, €800 komt dan meer in de richting...
Vaak, als je de auto geschuurd en geplamuurd aanlevert, kan er wel iets geregeld worden qua prijs...
Spuiten ze in het weekend en/ of "in de vrije uurtjes"...
€600, €700, €800 komt dan meer in de richting...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: Spuiten
Ligt er wel aan of de auto netjes strak is of niet en wat er voor plamuur is gebruikt...........ervaar.R4 schreef:Beetje rondkijken en rondvragen wil nog wel eens iets opleveren...
Vaak, als je de auto geschuurd en geplamuurd aanlevert, kan er wel iets geregeld worden qua prijs...
Spuiten ze in het weekend en/ of "in de vrije uurtjes"...
€600, €700, €800 komt dan meer in de richting...
Mijn ervaring is dat je beter alles door een ervaren spuiter kan laten doen dan dat je zelf aan de gang gaat.
Mijn TL is ook 3 keer geschuurd omdat de spuiter het niet goed genoeg vond.
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Spuiten
Kan wel zo zijn maar dan blijft het nogsteeds een smak geld, die niet iedereen heeft of voor dit doeleind kan/wil neertellen.
In mijn geval kan ik geen 2000 euro gaan uitgeven aan de lak van mijn auto, ik moet dus de keuze maken of ik "alles" zelf wil doen met een iets minder eindresultaat of of ik alles wil laten doen. Die keuze heb ik ondertussen al wel gemaakt.
Ik heb alleen wel besloten de eindlaag te laten spuiten, mits dat enigszins voor een redelijke prijs kan, aangezien een professionele spuiter dat tig maal beter kan dan ik het zelf kan doen. Hoewel ik niet zeg dat het gemakkelijk is en ik ook niet de illusie heb dat ik dat zo goed kan als een professional, denk ik toch dat ik het plamuren en schuren redelijkerwijs zelf moet kunnen (lassen en plaatwerk heb ik ook geen ervaring mee en dat doe ik uiteindelijk ook allemaal zelf), het zal mij wel meer tijd en moeite kosten maar financieel is het voor mij niet te doen dit uit te besteden.
Het zijn allemaal overwegingen.
In mijn geval kan ik geen 2000 euro gaan uitgeven aan de lak van mijn auto, ik moet dus de keuze maken of ik "alles" zelf wil doen met een iets minder eindresultaat of of ik alles wil laten doen. Die keuze heb ik ondertussen al wel gemaakt.
Ik heb alleen wel besloten de eindlaag te laten spuiten, mits dat enigszins voor een redelijke prijs kan, aangezien een professionele spuiter dat tig maal beter kan dan ik het zelf kan doen. Hoewel ik niet zeg dat het gemakkelijk is en ik ook niet de illusie heb dat ik dat zo goed kan als een professional, denk ik toch dat ik het plamuren en schuren redelijkerwijs zelf moet kunnen (lassen en plaatwerk heb ik ook geen ervaring mee en dat doe ik uiteindelijk ook allemaal zelf), het zal mij wel meer tijd en moeite kosten maar financieel is het voor mij niet te doen dit uit te besteden.
Het zijn allemaal overwegingen.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Spuiten
Vraag dan vantevoren wel even waar zij mee spuiten
en met welk type plamuur EN lak jij de eerste laag/ lagen moet aanbrengen...
en met welk type plamuur EN lak jij de eerste laag/ lagen moet aanbrengen...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
Re: Spuiten
Een goede laklaag komt de waarde van je auto ook ten goede.dirkoosterhoff schreef:2000 euro om een vier te spuiten is meer dan de waarde van een gemiddelde vier.
Het moet wel een leuke hobby blijven nietwaar?
Zolang het niet een pakketje schroot met een dun laagje chroom is natuurlijk
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Spuiten
Zekerweten, geen zin in craquelé o.i.d. Heb ten minste 1 adres dus ik zal hem binnenkort eens vragen watvoor primer en filler ik kan gebruiken, als hij het afspuiten wil doen. Maar erg goede opmerking!ervaar.R4 schreef:Vraag dan vantevoren wel even waar zij mee spuiten
en met welk type plamuur EN lak jij de eerste laag/ lagen moet aanbrengen...
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Spuiten
Tja...vriendschap is een illusie...(flauw, sorry)schoapke schreef:Een goede laklaag komt de waarde van je auto ook ten goede.dirkoosterhoff schreef:2000 euro om een vier te spuiten is meer dan de waarde van een gemiddelde vier.
Het moet wel een leuke hobby blijven nietwaar?
Zolang het niet een pakketje schroot met een dun laagje chroom is natuurlijk
- Rutger-peer
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Spuiten
Gister even geïnformeerd bij een professioneel schadewerker, hij zegt dat alles wat 2k is in principe over elkaar heen kan. Bij voorkeur producten van hetzelfde merk gebruiken.
Ik ga dus 2k plamuur gebruiken (op blank staal).
Eerst ga ik dat schuren met 130/180. dan 230 enzovoorts naar 500. Hierover komt dan een heel dun laagje 2k primer om eventueel weer blankgeschuurde plekjes weer te bedekken. Dan komt er spuitplamuur over zo'n heel bewerkt plek heen (spuitplamuur ook in een soortgelijke kleur als de eindlaag voor goede dekking), dit weer lichtjes opschuren, laatste oneffenheden wegwerken en dan is zo'n plek klaar voor de eindlaag.
Alles wordt dus 2k en bij voorkeur van hetzelfde merk.
Voor het schuren ga ik schuurblokjes maken. De plamuur ga ik aanbrengen met een plamuurmes en daarna snel ruig uitvlakken met een rubber "latje" om met de kromming van een paneel mee te kunnen gaan.
Plekjes die nu kaal zijn en een beetje overgeroest zijn, ga ik eerst kort zandstralen.
Iemand nog goede suggesties, nuttige of handige tips en tricks?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Rutger.
Ik ga dus 2k plamuur gebruiken (op blank staal).
Eerst ga ik dat schuren met 130/180. dan 230 enzovoorts naar 500. Hierover komt dan een heel dun laagje 2k primer om eventueel weer blankgeschuurde plekjes weer te bedekken. Dan komt er spuitplamuur over zo'n heel bewerkt plek heen (spuitplamuur ook in een soortgelijke kleur als de eindlaag voor goede dekking), dit weer lichtjes opschuren, laatste oneffenheden wegwerken en dan is zo'n plek klaar voor de eindlaag.
Alles wordt dus 2k en bij voorkeur van hetzelfde merk.
Voor het schuren ga ik schuurblokjes maken. De plamuur ga ik aanbrengen met een plamuurmes en daarna snel ruig uitvlakken met een rubber "latje" om met de kromming van een paneel mee te kunnen gaan.
Plekjes die nu kaal zijn en een beetje overgeroest zijn, ga ik eerst kort zandstralen.
Iemand nog goede suggesties, nuttige of handige tips en tricks?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Rutger.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).