Groot raadsel

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Groot raadsel

Bericht: # 123646Bericht Annajohanna »

Beste mensen,

Mijn R5 je zou verkocht worden met een kilometerstand van 133.551. De koop was al rond toen de koper de auto voor het eerst zag. Toen hij achter het stuur ging zitten zag hij, maar ik ook, tot onze schrik dat de teller op 233.551 stond! Ik snapte er helemaal niets van maar het komt natuurlijk niet best over, k stond met de mond vol tanden, wist geen goed argument te bedenken... De koop werd ongedaan gemaakt en bij thuiskomst wist ik zeker dat er iets niet klopte. Ik keek op APK keuringsbewijzen en zie daarop gewoon de juiste kilometerstanden!

Heeft iemand enig idee?

Ik zoek een verklaring, het is voor de koper en voor mijzelf een grote teleurstelling. Bizar dit!

Groetjes,
Anna
Laatst gewijzigd door Annajohanna op di dec 28, 2010 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Groot raadsel

Bericht: # 123655Bericht Willem de Zwijger »

Ik ken te weinig van de R5 om het zeker te weten, maar ik denk niet dat er iets buiten de teller is wat dit kan verklaren; het moet wel haast een defect in de teller zijn. Ik heb er in de R4 ook wel eens 1 gehad die plotseling grote aantallen kilometers begon te tellen.
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Groot raadsel

Bericht: # 123656Bericht Rutger-peer »

Club cinq?!

http://www.clubcinq.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Groot raadsel

Bericht: # 123663Bericht ap »

De tellers van 4tjes en 5jes willen wel eens stuk gaan en dan tellen ze erg snel op.
Mijn F4 had dat probleem ook elke 100m kwam er 1000 km bij op.
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Groot raadsel

Bericht: # 123681Bericht Rudolf2 »

En mijn Trafic had dat ook lang geleden: iets aan de palletjes afgebroken, per kilometer liep de teller er 111.111 verder. Werd pas lastig toen iemand wilde weten hoeveel kilometer hij ging rijden. Een andere teller van de sloop was de oplossing.

Rudolf
Annajohanna
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 3:08 pm

Re: Groot raadsel

Bericht: # 123685Bericht Annajohanna »

Dank voor jullie feedback. Het gekke is, dat alleen de eerste cijfer is doorgeschoten...

Groet,
Anna
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: Groot raadsel

Bericht: # 123686Bericht Sake »

Annajohanna schreef:Dank voor jullie feedback. Het gekke is, dat alleen de eerste cijfer is doorgeschoten...

Groet,
Anna
Dat is niet gek, elk wieltje met je cijfertjes wordt tegengehouden door een palletje.
Bij jou is dus nu dat ene palletje stuk.
Even een ander tellerklokje er inzetten en het is weer klaar.
Wel even erom denken dat je de juiste plaatst, er zijn namelijk verschillende uitvoeringen.
Plaats reactie