binnenschermen terug monteren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Frankr4gtl
Berichten: 73
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 6:34 pm
Locatie: Best

binnenschermen terug monteren

Bericht: # 118444Bericht Frankr4gtl »

hallo allemaal,

ik heb een vraag, ik ben op dit moment bezig mijn body + motor over te zetten op een ander chassis.
nu heb ik de binnenschermen los en deze zit tegen het schutbord bevestigd met bouten en kit.
wie kan mij vertellen hoe ik deze weer mooi en goed terug kan monteren.
welke kit hebben jullie gebruikt en hoe hebben jullie dit afgewerkt.
ook graag een reactie over hoe jullie het kitrandje zo mooi krijgen tussen de driehoek en het buitenscherm.

groeten Frank
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: binnenschermen terug monteren

Bericht: # 118469Bericht Rudi »

Eigenlijk hetzelfde als bij normale kit (lijkt mij).
Ik wilde mijn binnenschermen vernieuwen en wist via het topic van 'boerammetje' welke kit ik zou moeten gebruiken.
Normaal zou ik de kit rijkelijk verdelen in één net spoor, en als het scherm vast zit met of mijn vinger of met een kleine theelepel, eventueel natgemaakt met afwasmiddel in het geultje na trekken.
Hierdoor krijg je een super strak geheel tussen driehoek en zijscherm.
Paul/
Berichten: 112
Lid geworden op: za apr 08, 2006 12:58 pm
Locatie: omgeving utrecht

Re: binnenschermen terug monteren

Bericht: # 118492Bericht Paul/ »

Ik heb carosserkitband gebruikt. En waar nog een kiertje overbleef heb ik dit opgevuld met kit uit de kitspuit. Zelfde kit als voor de naden van de buitenschermen.
R4 GTL '82 beige
R4 F4 '88 combi ex belgische leger
Paul/
Berichten: 112
Lid geworden op: za apr 08, 2006 12:58 pm
Locatie: omgeving utrecht

Re: binnenschermen terug monteren

Bericht: # 118512Bericht Paul/ »

nog een toevoeging. Ik heb die kitband ook voor de buitenschermen gebruikt. Werkt erg mooi. Zorg er alleen voor dat je het dusdanig aanbrengt dat het er niet aan de buitenkant uitperst maar dat aan de buitenkant een voldoende diepe kier (3 a 4mm) overblijft. Daarin kan dan met Tip-it of sikaflex die mooie zwarte rand gekit worden. Voor een strakke rand plak ik altijd de gewenste breedte af met schilderstape. En naderhand strijk ik de kit met een natte zeepsop vinger glad.Tot nog toe altijd een mooi resultaat.
Aan de binnekant laat ik die kit er opzettelijk wel tussenuit persen zodat daar in ieder geval geen water tussen kan blijven staan. Je zou ook alleen montagekit (sikaflex o.i.d.) kunnen gebruiken maar dat levert hoogstwaarschijnlijk iets meer geklieder op. Ieder zijn ding maar ik ben buitengewoon tevreden met deze manier van werken.

Succes,

Paul
R4 GTL '82 beige
R4 F4 '88 combi ex belgische leger
Plaats reactie