Volgorde vastzetten cilinderkopbouten

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Volgorde vastzetten cilinderkopbouten

Bericht: # 113437Bericht JoReno »

Die andere auto's, dat zijn Citroëns (2CV: Paille Brulée, is net zo'n kleur als Crème Brulée. en een witte DS in de kleur Blanc Meije, dat is een Franse Alpentop: die Fransen kunnen er wat van!)
En dit is een R4-forum.
Maar het geeft niet, nu weet je dat Sable Frans is voor zand.
Ben je weer wat wijzer geworden, en dat geldt voor mij óók: ik weet nu de volgorde van het vastzetten van de cilinderkopbouten, en daar ging dit topic over.
En nu aan (beer)

JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Volgorde vastzetten cilinderkopbouten

Bericht: # 113442Bericht R4F6GTX Automaat »

Dus die Eend is in puddingkleur?

O ja, sable<> zand, dat heb ik op een verkeersbord staan; zal er een foto van plaatsen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Volgorde vastzetten cilinderkopbouten

Bericht: # 113445Bericht Willem de Zwijger »

Ter verhoging van de verwarring: de volgorde die Mark aangeeft wordt ook in het R5 boek aangegeven voor eigenlijk precies hetzelfde motortje. Kwam ik laatst achter toen ik groot (letterlijk) gezeik kreeg met een koppakking die ik niet dicht kreeg.
Zie http://www.r4club.nl/forum/viewtopic.ph ... ng+lekkage" onclick="window.open(this.href);return false;
Verbaasde me toen ook een beetje dat het anders was dan in het R4 boek, dat heb ik maar geweten aan nieuw type -> nieuwe mensen -> nieuwe ideeen.
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Volgorde vastzetten cilinderkopbouten

Bericht: # 113457Bericht JoReno »

Willem,

In een ander groot boek dat ik vandaag heb kunnen inzien ('So wird's gemacht'), staat hetzelfde plaatje afgebeeld als in het boek van R4F6 GTX Automaat, maar dan in de volgorde zoals Mark4GTL aangaf.
Enigszins verwarrend, maar waarschijnlijk géén halszaak. Toch?

En R4F6 GTX Automaat: de Eend is niet puddingbruin (ook al klinkt dat vriendelijker dan 'diaree-bruin'), maar bruin als 'dor stro'. Paille=stro.

JoReno
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Plaats reactie