Pagina 1 van 3
Opknapproject GTL 84
Geplaatst: di aug 26, 2008 9:21 pm
door Dolf
Zo, even een paar foto's.
Ben er al een poosje mee bezig (ruim 2 jaar), van het eerdere stadium heb ik geen foto's. Inmiddels zit het andere spatbord er ook op.
Dolf

Geplaatst: di aug 26, 2008 9:42 pm
door Mark4GTL
ziet er mooi uit.
ik ben op dit moment na iets meer dan een jaar ongeveer net zo ver.
kijk maar op
www.mijnrenault4.nl
Nog problemen tegengekomen?
Geplaatst: di aug 26, 2008 10:01 pm
door roberto
Prachtig mijn complimenten ook de kleur!!
Geplaatst: wo aug 27, 2008 8:10 am
door Dolf
nee, ik ben buiten de bekende problemen om niet echt bijzondere dingen tegen gekomen. Veel laswerk en de caroserie was zo slecht, dat ik daar een andere voor heb gekocht die beter was. Ik ben er wat langer mee bezig omdat de auto bij mijn ouders in noord Groningen staat. Zelf woon ik in Utrecht, waardoor ik er niet zo vaak aan kan werken.
Geplaatst: wo aug 27, 2008 9:02 am
door Willem de Zwijger
Mooi man, en een fijn schuurtje ook! Hoe heb je die lak erop gekregen?
Geplaatst: wo aug 27, 2008 11:12 am
door Dolf
Het schuurtje is van mijn zwager.
De lak is kleurnummer 417 en dit heb ik laten doen. Het schuurwerk doe ik zelf, het plamuur en spuitwerk laat ik doen door een spuiter, daar ben ik niet zo'n held in. Hij zet hem in de primer en 2 of 3 keer in de kleur.
Groet,
Dolf
Geplaatst: ma sep 01, 2008 1:49 am
door Daan
wat ziet zo'n motortje er eigenlijk klein en lief uit zo zonder radiator en zijschermen..

Geplaatst: do sep 25, 2008 10:17 am
door Dolf
Afgelopen weekeind eventjes wat foto's gemaakt. Dit weekeind kan ik er eindelijk weer even aan werken, jahoe!
Dan de voorruit er voorzichtig in en de achterspatborden en deuren als deze tenminste klaar zijn (bij de spuiter), ik hoop het.
Verder moet ik nog de elektriciteit van de trekhaak aansluiten en boxjes in de zijpanelen zetten, dan begint het er al aardig op te lijken.
Helaas moet de motor er wel weer uit, de pakkingen onder de cilinderbussen lekken, dus als ik dat doe gaan er waarschijnlijk meteen nieuwe bussen,zuigers en oliepomp in, dan is ie weer helemaal als nieuw!
Groet,
Dolf

Geplaatst: do okt 02, 2008 4:40 pm
door Dolf
De voorruit en de twee voordeuren gemonteerd afgelopen weekeind. De deuren zijn erg moeilijk dicht te krijgen door de nieuwe rubbers. Iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe lossen jullie dit op? Het hard dichtslaan had ik zelf al bedacht...
Groet,
Dolf

Geplaatst: vr okt 03, 2008 9:38 am
door Willem de Zwijger
Ik zet dan de sluiting wat losser, dat plaatje wat aan de carosserie zit. Heb je een torx bitje voor nodig in je schroevendraaier.
Geplaatst: vr okt 03, 2008 6:31 pm
door Dolf
Dat heb ik al gedaan, maar dan gaat het alsnog heel erg moeilijk. Misschien moet het rubber een beetje vormen...
Geplaatst: za okt 04, 2008 11:57 am
door Willem de Zwijger
Ja, als het een weekje zit vervormd al wel wat.
Geplaatst: wo okt 29, 2008 5:07 pm
door GijSsie
Hoe heb je de koets bij de spuiter aangeleverd? Hij kan toch niet het hele schutbord spuiten als de motor erin hangt???
Geplaatst: vr okt 31, 2008 12:05 am
door T-Bo
mooi project! weer een 4 die binnenkort het daglicht weer mag aanschouwen
Geplaatst: zo nov 02, 2008 5:28 pm
door Dolf
Ik heb de koets op een houten onderstel geschroefd dat ik vervolgens weer op een pallet heb geschroefd. Zo kon ik de koets oeveral makkelijk heenrijden en over de kop kantelen (met de heftruck) om aan te werken. Toen ik de koets naar de spuiter heb gebracht heb ik het frame aan de bodem van de aanhanger geschroefd en bij de spuiter is hij op dit frame blijven staan, anders staat hij steeds op de zijkanten. Alle onderdelen zijn los gespoten en daarna gemonteerd. Zo zie je dus wel de kitnaden, maar zo heb je ook meer lak tussen de naden zitten.
Als ik mijn fototoestel niet vergeet zal ik volgend weekeind weer een paar foto's plaatsen.
Groet,
Dolf