Pagina 1 van 2

waar spatborden bestellen?

Geplaatst: za aug 23, 2008 5:13 pm
door plakjes
Ik moet dus voor mijn f4 twee nieuwe voorspatborden en binnenspatbordranden hebben.
Maar nou vraag ik me af waar ik die het beste kan bestellen.

ik weet wel een paar site's zoals: franzose.de en warny.
Maar zit daar nou nog kwaliteits verschil in of past de ene beter als de andere?
Mischien iemand die al ooit spatborden besteld heeft bij een van deze site's.

alvast bedankt plakjes

Geplaatst: za aug 23, 2008 5:21 pm
door otogazzi
wat dacht je van het club magazijn?

Geplaatst: za aug 23, 2008 5:27 pm
door FuZziE
binnenspatbordranden van de fransoos pasten bij mij prima..

fuzz

Geplaatst: za aug 23, 2008 8:20 pm
door plakjes
otogazzi schreef:wat dacht je van het club magazijn?
ja kan ook maar daar wordt niet verzonden toch?

Geplaatst: za aug 23, 2008 8:33 pm
door plakjes
FuZziE schreef:binnenspatbordranden van de fransoos pasten bij mij prima..

fuzz
oke die passen dus al goed. (bedankt fuzzie)
iemand daar ooit voorspatborden besteld?

Geplaatst: za aug 23, 2008 9:00 pm
door Mark4GTL
voorspatborden kan ik hier bij het oosten bestellen.

weet niet wat ze kosten zo uit `t hoofd maar zijn goede kwaliteit (imitatie).

achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) zijn hier ook te krijgen

Geplaatst: za aug 23, 2008 9:28 pm
door R4F6GTX Automaat
Mark4GTL schreef:
achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) .....
o ja?

Geplaatst: za aug 23, 2008 11:06 pm
door plakjes
Mark4GTL schreef:voorspatborden kan ik hier bij het oosten bestellen.

weet niet wat ze kosten zo uit `t hoofd maar zijn goede kwaliteit (imitatie).

achterspatborden voor de GTl (zijn die van de Fourgonnettes hetzelfde) zijn hier ook te krijgen

Dag Mark

Het oosten zit alleen in enschede zag ik op de site dus dat is nogal ver weg.
maar toch bedankt voor de reactie :D

Op de f4 en f6 zitten geen losse achterspatborden.

Geplaatst: za aug 23, 2008 11:09 pm
door plakjes
Heeft er toevallig iemand een prijslijst van warny?

Geplaatst: za aug 23, 2008 11:33 pm
door roberto
http://www.artaparts.nl/ snel en goed (koop)

Geplaatst: zo aug 24, 2008 12:08 am
door plakjes
roberto schreef:http://www.artaparts.nl/ snel en goed (koop)
He roberto bedankt voor de link, die site kende ik nog niet.
dit is wel heel erg goedkoop.
bij die duitse site kosten voorspatborden 38 euro en hier 22.

Geplaatst: zo aug 24, 2008 8:27 am
door roberto
voor het monteren even goed passen, en de omgezette randen iets terug kloppen zodat het scherm vlak tegen de carosserie aan zit, hier moet je wel wat tijd in stoppen om later ergenis te voorkomen even ontvetten - schuren (400-800 droog) - ontvetten - primer - licht schuren korrel 1000 - waterproof - af spuiten - goed laten drogen - waterproof polijsten (zachtjes) korrel 2000 (up) - poetsen (bv commandant groen) - kleine ronde rubbere ringen knippen van een oude autoband die leg je tussen het scherm en de carosserie door het vast aandraaien beschadig je de lak en het roest proces begind weer van voor af aan monteren en niet afkitten kan de wind er lekker tussen door, het beste resultaat krijg je met 2k lak die is harder als de spuitbus, maar daar heb je een compressor en spuit bij nodig succes!

Geplaatst: zo aug 24, 2008 8:54 am
door R4F6GTX Automaat
roberto schreef:........ en niet afkitten kan de wind er lekker tussen door ......
Ben ik het niet mee eens. Wind kan er door ja, tijdelijk maar opspattend water met allerlei rotzooi erin gaat er dan ook door totdat er zoveel rotzooi tussen zit dat de wind er ook niet meer door gaat en het roesten met een versneld tempo begint omdat de boel door de afwezigheid van kit beweegt. De kit is niet alleen voor het afdichten maar ook om het geheel steviger op zijn plek te houden (soort lijm dus).
Als je echt bang bent voor roestvorming ken je beter in plaats van de kit een strip canvas (bindriempje of zoiets) vol vet frotten en dat ertussen leggen..

just my two cents...

Geplaatst: zo aug 24, 2008 9:32 am
door roberto
het is inderdaad een idee een canvas strip maar dan komt er helemaal geen lucht meer doorheen het probleem is dat er sneller vocht in komt dan dat het er uit gaat, als je de boven rand binnenscherm vernieuwd en bekijkt waarom het is gaan rotten is het begin meestal rond de drie schroef gaten omdat daar de capilaire werking erg groot is doordat het dicht op elkaar zit, hoe groter de afstand hoe minder je daar last van hebt.
Het grootste gevecht van elke r4 liefhebber is het vocht weg houden tussen de metalen delen, als bv bij de construktie in de fabriek wat meer gaten waren geboord in het chassis ( luchtstroom ) dan hadden er nu veel meer r4 tjes rond gereden.

Geplaatst: zo aug 24, 2008 1:06 pm
door Willem de Zwijger
Stop je die die rubber ringen tussen het spatbord en de bovenkant van het binnenscherm, of praat je over de schuine kant van de carosserie? Ik denk het eerste, want anders lijkt het me van buiten geen gezicht.
Ik kit dit altijd, en dan moet je inderdaad even goed opletten dat je dat ook vanuit de wielkast doet, want anders komt er inderdaad vocht tussen.
Die truc met die rubber ringen vind ik wel origineel, hoe lang rij je er al mee rond?