Pagina 1 van 1

hoe herken ik slechte of kapotte achterschokbrekers?

Geplaatst: ma aug 18, 2008 9:18 am
door Hanz
ik kan geen drempeltje meer nemen zonder gebonk van achteren, vandaar

Geplaatst: ma aug 18, 2008 11:15 am
door R4F6GTX Automaat
Als je de wagen naar beneden duwt (inveren, voet op de bumper of zo) en dan loslaat moet ie meteen naar boven komen en boven blijven, niet nog es een beetje naschommelen. Sommige kapotte schokbrekers gaan lekken dus die zien er nat uit (soort olie) maar het kan ook zijn dat alleen de rubbers van de bevestiging op zijn... kapot rubber, gescheurd, uitgedroogd, bout los, moer los.... allerlei mogelijkheden.

Geplaatst: ma aug 18, 2008 1:04 pm
door Willem de Zwijger
Bij mij was bij gebonk ooit het rubber versleten (en de rest van de schokbreker behoorlijk verrot, maar dat bonkte niet).

Geplaatst: wo aug 20, 2008 9:20 am
door Hanz
bedankt voor de tip, er was er inderdaad 1 volledig naar zijn grootje
niet van een 4 maar een opel crossa maar dat kan ik hier natuurlijk niet hardop zeggen

Geplaatst: wo aug 20, 2008 10:19 am
door R4F6GTX Automaat
Hanz schreef:bedankt voor de tip, er was er inderdaad 1 volledig naar zijn grootje
niet van een 4 maar een opel crossa maar dat kan ik hier natuurlijk niet hardop zeggen
een slOpel?? ben je nou helemáal?? idd goed dat je dat niet vantevoren gezegd hebt....

Geplaatst: wo aug 20, 2008 10:42 am
door Hanz
R4F6GTX Automaat schreef:een slOpel?? ben je nou helemáal?? idd goed dat je dat niet vantevoren gezegd hebt....
:P

Geplaatst: wo aug 20, 2008 11:16 am
door R4F6GTX Automaat
Een slOpel is eigenlijk niks meer dan een mobile drempel en daar gebruiken we ze dan ook voor...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

al was die laatste een Japanse variant maar wel leuk om uit elkaar te trekken (love)

Afbeelding

Geplaatst: wo aug 20, 2008 10:20 pm
door Mark4GTL
dat is nou eens leuk om met slopels te doen.

Geplaatst: za aug 23, 2008 7:19 pm
door r4f8
Als je met gare achterschokbrekers over een oneffenheid in de weg rijdt, heb je het gevoel dat voor een kort moment, je de auto niet meer onder controle hebt (althans, zo was het bij ons wel met een 4) :lol: