Pagina 1 van 1

Remdrukbegrenzer

Geplaatst: zo aug 17, 2008 2:42 pm
door Boerammetje
Welaan: na RDW afkeur op de flexibele remslangen heb ik mijn Plein Air van nieuwe slangen voorzien, en van een paar stukken koperleiding, omdat de leiding helaas sneuvelde bij het vervangen van de slangen. Vandaag de boel ontlucht, en op zich remt de auto prima, maar als ik 'm achter opkrik en aan het wiel probeer te draaien terwijl iemand remt, krijg ik dat door kracht uit te oefenen wel rondgedraaid met de hand. Is dit de normale werking van de remdrukbegrenzer, of hoef ik er zo absoluut niet meer naar de APK te gaan? Wellicht vermeldenswaardig: ik heb mijn schoenen zo ver mogelijk naar binnen staan, om te zorgen dat de remmen een zo groot mogelijke slag maken, en bij mijn matige gebruik een zo klein mogelijke kans op vastzitten hebben.

Geplaatst: zo aug 17, 2008 2:45 pm
door Mark4GTL
dit is volgens mij normaal

je hebt bij de achterremdrukverdeler een veertje zitten, dit veertje past de remkracht aan aan de druk die op de achterwielen staat, als je de auo opkrikt staat er geen/weinig druk op de achterwielen en zal er dus niet veel geremd worden.


Als de auto bij de APK op de remtestbank gewoon normaal/goed scoorde zou ik me geen zorgen maken

Geplaatst: zo aug 17, 2008 5:59 pm
door Le Car
Is een redelijk normaal beeld.

Even de genoemde veer verstellen en je weet meer.
Wat ook kan is even een krikje onder de draag arm zetten en de as even op "normale" rijhoogte brengen.
Dan zou hij moeten remmen.

Wel zou ik persoonlijk de remmen "normaal" afstellen.
Terugkomen doen ze met nieuwe cylinders en schoenen toch wel.