Pagina 1 van 2

verkeerde kleur besteld?

Geplaatst: wo jul 30, 2008 11:00 am
door bart4gtl
Dag,
ik heb de volgende vraag:
ik heb online verf besteld (www.franzose.de) voor mijn renault, kleurcode 417. Nu blijkt dat de geleverde verf behoorlijk afwijkt van de originele kleur 417 (+/-2 tinten lichter).

Nu zag ik zojuist dat ik bij deze firma kleurcode 417/1 heb besteld en dat er ook een 417/2 bestaat (http://www.franzose.de/de/Renault/R4/La ... er/Page-2/).

Weet iemand mij te vertellen of er verschil zit in deze kleuren, en dat ik dus misschien 417/2 had moeten bestellen?

Ik hoop dat iemand mij uitsluitsel kan geven.

alvast bedankt,

gr. Bart

Geplaatst: wo jul 30, 2008 5:56 pm
door Dirk R4Gendarmerie
Nou ik ben er inmiddels wel achter dat je met de code's die in de auto staan vermeld bij de meeste verfboeren niet meer hoeft aan te komen.
Zeker als je geen verf op waterbasis wilt is het erg moeilijk.
Ik heb bij mijn auto verf laten maken met de orginele code ( waar ze dan weer een ander nummer bij zoeken ) nou het leek er niet op!!
Nu heb ik maar lak op kleur laten maken bij de auto.
Dit is wel redelijk goed geworden maar als het op is moet ik dus weer lak laten maken en dan is het natuurlijk weer net iets anders.
Bij mijn vorige vier ( de Gedarmerie blauwe ) waren ook twee kleur variaties een A en een B nummer hier zat ook een behoorlijk verschil in.
Ga er dus maar van uit dat je die andere moet hebben.

Succes Dirk.

Geplaatst: wo jul 30, 2008 6:15 pm
door Mark4GTL
ik heb bij de blauwe 4 de kleurcode opgeschreven (xxxA) en daarmee langs de sigam coatings gegaan.

die kleurcode + bouwjaar + merk& type leverde de juiste kleur op.

bij de rode (nu nog in restauratie) zelfde gedaan, had nu alleen de B kleur.

weet het kleurverschil niet, maar zal aannemelijk zijn.

Geplaatst: do jul 31, 2008 3:11 pm
door bart4gtl
het handige van dit duitse bedrijf was juist dat je op originele Renault code je verf kan bestellen, maar dan moet je dus, zoals jullie suggereren, wel de juiste kleurcode kiezen. In mijn geval dus waarschijnlijk 417/2, zonde!

Maar goed, weet ik in ieder geval dat ik niet hoef te gaan klagen bij dat bedrijf en kan ik op zoek gaan naar geschikte verf om mijn verf mee te vermengen!

gr. Bart

Geplaatst: do jul 31, 2008 11:11 pm
door Willem de Zwijger
Ik zou altijd direct contact opnemen met de franzose om het uit te leggen, met een beetje goeie wil kun je dan omruilen. Ze doen vaker zaken met oude auto maniakken, en hebben wellicht vaker met een dergelijk kleurenbijltje gehakt. Nee heb je, ja.....

Geplaatst: vr aug 01, 2008 7:49 am
door bart4gtl
dat is waar, maar dat gaat me te veel tijd kosten. Ik heb inmiddels de verf op kleur laten brengen, en vandaag wordt ie gespoten, dit weekend weer voor het eerst rijden sinds 3 jaar!!

Geplaatst: vr aug 01, 2008 9:37 am
door Willem de Zwijger
Begrijp ik goed dat je de hele auto laat overspuiten? Is dit 2k (op thinnerbasis) of zo'n moderne waterbasis lak?

Geplaatst: vr aug 01, 2008 12:40 pm
door bart4gtl
niet de hele auto, dat wordt mij een beetje te dure grap. Alleen de vier spatborden in zijn geheel. De rest van de auto zit nog goed in de orignele lak.
Daarvoor gebruik ik inderdaad 2 komponenten lak net zoals de originele lak, anders gaat het niet goed komen.

gr. Bart

Geplaatst: za aug 02, 2008 9:48 pm
door Rudolf2
Ik heb bij mijn werkgever (garagebedrijf) op basis van de kleurcode op het spatbord verf besteld, en zowaar blijkt na het spuitwerk dat de kleur vrijwel niet afwijkt van de kleur die al 20 jaar op het 4tje zit.
Waar de verf vandaan komt heb ik geen idee van, maar het is kennelijk nog mogelijk om op basis van kleurnummers aan de goede verf te komen.

Rudolf

Geplaatst: zo aug 03, 2008 5:26 pm
door bart4gtl
inmiddels is de kleur gemengd en zijn mijn spatborden gespoten. En het resultaat is zeer acceptabel! Er is geen kleurverschil en als ik eens even een flink Commandant feestje ga houden komt het qua glans ook wel goed!
Blij dat ik weer rij!

gr. Bart

Geplaatst: ma aug 04, 2008 8:57 am
door Willem de Zwijger
Gefeliciteerd! Heb je een fotootje?

Geplaatst: ma aug 04, 2008 10:28 pm
door bart4gtl
fotootje zal ik binnenkort even maken. Zit eerst nog even met twee probleempjes die ik moet oplossen.
het eerste geval is een niet goed werkende vlotterbakafsluiting (of hoe dat ding ook heet). Wat er gebeurt is dat dat ding blijft hangen waardoor mijn benzine uit allerlei gaten van mijn carb loopt. Waarschijnlijk bekend R4 euvel? ik heb er nu in totaal 3 verschillende (gebruikte) in gedraaid en steeds gebeurt er hetzelfde. Ik dacht dat ik eindelijk een goede had gevonden, maar ik kon vanmiddag op de parkeerplaats van mijn werk weer vrolijk de carburateur uit elkaar draaien....

tweede geval is dat mijn remblokken van linkervoorwiel ineens niet meer goed terugkomen, wat wel vreemd is want remmerij is geheel vernieuwd (nieuwe leidingen, slangen, blokken, schijven, cups.). Was wel vervelend op de snelweg, dat ik het gevoel kreeg dat ik met de handrem reed, maar dan op mijn voorwielen. Werd ook goed warm trouwens. Maar goed, maar even uit elkaar halen in het weekend.

eerst maar even in het vraag en aanbod forum vragen waar ik het beste zo'n afsluiting voor in mijn carb kan aanschaffen...

Geplaatst: di aug 05, 2008 8:28 am
door Willem de Zwijger
Ik heb wel eens een hangende vlotternaald gehad, maar nog nooit in een origineel R4 blok, en het is voor zover mij bekend geen typisch R4 euvel, hier op het Forum is volgens mijn herinnering niemand er ooit over begonnen. Misschien verstandig om de hele carb maar te vervangen, alstie het bij verschillende naalden doet ga je toch twijfelen aan de behuizing.

Maar even kijken of je bij die remblokken met een beetje vet de geleiding kunt verbeteren.

Geplaatst: di aug 05, 2008 12:29 pm
door bart4gtl
Tja, als ie niet blijft hangen, loopt ie meteen ook goed, dus ik denk dat er met de rest van de carb niet zoveel mis is. Maar als het lastig is om zo'n vlotternaald los te krijgen, hou ik me ook aanbevolen voor een goed werkende carburateur. Heeft er iemand nog een in de aanbieding?

Geplaatst: di aug 05, 2008 1:18 pm
door brecht
Hey,

als je uit dat remporbleem bent, ben ik ook wel benieuwd, klink precies als het probleem van de estafette