Pagina 1 van 1
					
				hoge fluit?
				Geplaatst: do jul 24, 2008 1:29 pm
				door benjamin.lanser
				sinds 2.5 jaar heb ik nu mijn renault 4F4 en nooit problemen mee gehad, enkel versleten remblokjes en andere kleine dingen. 
maar nu heeft hij een hoog piepend geluid die harder wordt naarmate je hogere toeren maakt. eerste ingeving, dynamo of V-snaartje of iets kleins dat aanloopt.... maar helaas waren deze dingen het niet. 
langs handige bekenden gereden om te kijken wat het was, ook deze mensen kwamen er niet uit... nu lijkt de enige mogelijkheid te zijn dat het inlaatspruitstuk fluit... maar dan zou hij volgens sommige bekenden ook slechter meoten gaan lopen, maar hij loopt uitstekend. 
heeft er iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn!? iemand kennis van deze (misschien wel vaakvoorkomende) klacht?
groeten, 
Benjamin Lanser
			 
			
					
				
				Geplaatst: do jul 24, 2008 1:38 pm
				door Ervier
				Kijk eens of de carburateur wel goed vast zit...Dit euvel ook eens bij de hand gehad met een ander merk.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do jul 24, 2008 7:24 pm
				door Mark4GTL
				zelf ook zoiets gehad
de carb pakte valse lucht, was bij mij nie veel.
als bij jou de carb los zit of de pakking versleten is die ff vervangen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: do jul 24, 2008 9:58 pm
				door benjamin.lanser
				ja had hem al even nagekeken, ff luchtfilter eraf enzo maar zal idd wel even hele carb uit elkaar trekken... in ieder geval bedankt 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: do jul 24, 2008 11:16 pm
				door R4F6GTX Automaat
				Laat m eerst eens lopen en spuit dan met remmenreiniger (of een andere spuitbus) op de voet van de carburateur. Als dat geen verschil maakt probeer dan eens op de pakkingen van het inlaatspruitstuk. Als het gefluit dan weg is weet je tenminste waar je moet zoeken.
			 
			
					
				hoge fluittoon
				Geplaatst: do jul 24, 2008 11:49 pm
				door RVIER
				@ benjamin
ik denk dat het lager van spanrol van de v-snaar of het voorlager van de dynamo defect is. Het achterlager gaat zelden kapot
testen:
eerst v-snaar dynamo los, motor starten, geluid weg--> lager kapot
(6203, dubbel gesloten)
als geluid niet weg, spanrol losmaken , V-aar waterpomp losnemen, motor starten. geluid weg? --> lager vande spanrol ios defect (6202, dubbel gesloten) 
succes
vr rg Fons
op dezelfde manier kun je de lagers van de stuurbekrachtiging en de Airco testen 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: vr jul 25, 2008 11:01 am
				door Ervier
				In opvolging van het advies van Fons (RVIER) zou ik ook even kijken of het niet aan de turbo ligt. Bij wat oudere motoren kunnen ook daarvan de lagers een hoge fluittoon veroorzaken....En anders.....Weet je wat? Je ziet maar!  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: ma jul 28, 2008 11:13 pm
				door Rudi
				Turbo, in een 4, nee hahahaha.
Vroeger ja, met Folkert en zijne, of ach...
Fluittoon aanhoudend misschien uitlaat, carburateur met enkel gasgeven.
Alles waar lucht met enige compressie binnen of buiten gaat.
			 
			
					
				
				Geplaatst: wo jul 30, 2008 7:01 pm
				door jbeekmann
				of wellicht een waterpomp die herrie maakt?
			 
			
					
				
				Geplaatst: zo aug 03, 2008 5:11 pm
				door mjans
				Hoezo geen R4 met turbo!!!!!!!!!!!!!! 
