Startmotor draait niet rond

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Marjanne
Berichten: 31
Lid geworden op: za aug 12, 2006 5:12 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht: # 98852Bericht Marjanne »

Ja, het accu-vloeistofniveau is in orde. Ik probeer van het weekend de accu te testen.

Ik kom hierop terug.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Bericht: # 98853Bericht RL4 »

Marianne,

Het hoeft toch niet zo te zijn dat bij een startmotorrevisie ook de solenoid (de spoel welke de bendix intrekt) vernieuwd is? Het zou mij niet verbazen als je het toch gewoon in de startmotor moet zoeken. Probeer maar eens gewoon met bv de krikslinger ofzo alleen een tik op de startmotor zelf te geven; als hij het dan gewoon doet hoef je volgens mij niet verder te zoeken.

Groet en succes!
Gebruikersavatar
Marjanne
Berichten: 31
Lid geworden op: za aug 12, 2006 5:12 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht: # 98890Bericht Marjanne »

Ook een goeie suggestie, RL4. Ga ik ook doen.

Overigens, zie mijn eerste post, is de startmotor vervangen door een gereviseerde. Met een ´nieuwe´ solenoid dus.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
Gebruikersavatar
Marjanne
Berichten: 31
Lid geworden op: za aug 12, 2006 5:12 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht: # 98980Bericht Marjanne »

Ik zal beschrijven wat de bevindingen zijn, ook omwille van toekomstige zoekers naar de oplossing voor dit probleem.

Vrijdag heb ik nog met Garage Van Winden overlegd (zij hebben de startmotor vervangen dus ik had nog enig verhaal). De suggestie was: ik moest de massaverbindingen maar eens nakijken, het kan bijna niet aan die startmotor liggen.

Dus ik heb zondag een extra massalint getrokken van versnellingsbak naar carrosserie en de massakabel van de accu-min naar de carrosserie vernieuwd. Probleemloos starten daarna, keer op keer.
Vandaag naar mijn werk gereden en boodschappen gedaan en m´n R4 fors uitgedaagd. Gewoon elke keer in z´n vrij gezet voordat de mortor werd uitgezet (i.p.v. in z´n 3 op een hellinkje). Éérst m´n riem omgedaan en dan pas starten i.p.v. zonder riem om éérst starten (voor het geval dat ik er weer uit moet om te wiebelen) :wink: . Maar m´n R4 startte elke keer feilloos. Ik heb ook het idee dat de startmotor sneller ronddraait en overigens ook nog dat het knipperlicht niet meer langzamer gaat knipperen als ik voor het stoplicht sta.

Het lijkt erop (afkloppen!) dat het probleem verholpen is.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 98985Bericht lesmagnacs »

lesmagnacs schreef:Smerige contacten van de stroomverbindingen naar de startmotor ? Dus echt die dikke die de stroom moeten leveren. Het komt wel eens voor dat bij de accu de kabels slecht contact maken. Loshalen, met koperborstel schoonmaken en met vet weer er op en aandraaien. Omdat het probleem terug komt lijkt het mij niet iets wat aan de startmotor ligt. (niet de eerste keer dat juist deze simpele storing de oorzaak is) Wie weet. Controleer dan ook massa en andere aansluitineg. Loshalen, schoonmaken en weer vastzetten.
(love) (love) (love) (love) (love) La France douze points
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Bericht: # 99009Bericht RL4 »

Klinkt goed! alvast gefeliciteerd! Wel gewoon vertrouwen houden he! Iemand heeft me wel eens gezegd: 'een 4 laat je nooit staan' :-? Ik weet overigens niet of dat iid wel zo is :) en volgens mij reed jij zelf niet in een vier :D
Gebruikersavatar
RL4
Berichten: 64
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 12:13 am
Locatie: Gouda

Bericht: # 99010Bericht RL4 »

sorry 'jij' moet natuurlijk 'hij' zijn :oops:
Plaats reactie