Pagina 1 van 1

Irritant

Geplaatst: vr apr 25, 2008 5:14 pm
door Rudi
Ik heb 2 jaar geleden mijn F4 verkocht.

Een leuk ding waarmee ik 48.000 eerlijke kilometers mee heb afgelegd en waar ik ziel en zaligheid in heb gestoken om deze semi-klassieker te kunnen blijven rijden.
Echter door het niet hebben van een baan, was ik genoodzaakt de 'zeer' goed onderhouden auto te verkopen.

Een welwillige consument diende zich aan en al gauw was de koop gesloten.
Verleden week ben ik nog in Rotterdam geweest bij deze persoon om nog éénmaal 'mijn' F4 te zien en om de bull-bar over te nemen.
Ik heb de klaxon gerepareerd en heb waardig afscheid genomen.

Na een dwingend telefoontje van deze persoon die mij vertelde dat de achterbalken aan het roesten waren en er gelast moest worden en dat de benzineleiding zo gevaarlijk was dat een ongeluk niet uit te sluiten was.

Nu wordt ik telefonisch lastig gevallen, met vragen als 'Hoe lossen wij dat op?' en 'Wij moeten een lasser zoeken!'.

Iedereen weet dat een 4 aandacht nodig heeft en niet alleen kan teren op 2x een APK.

wat moet ik hier nu mee?

Rudi.

Geplaatst: vr apr 25, 2008 5:25 pm
door Dirk R4Gendarmerie
Dan had de koper in eerste instantie maar beter moeten kijken voor hij de auto kocht.
Als je een vier koopt die meestal niet zo jong meer zijn weet je dat je gewoon op bepaalde punten moet opletten.
Dus niet over inzitten,je geeft toch geen Bovag garantie?

Geplaatst: vr apr 25, 2008 5:44 pm
door Rik
beetje afhankelijk van de prijs lijkt mij, als je hem voor 4000 verkoopt en zegt dat ie goed is mag je daar als koper ook wel een beetje vanuit gaan, maar je moet niets nee, maar wellicht wel netjes om mee te denken met de koper

Geplaatst: vr apr 25, 2008 6:57 pm
door lesmagnacs
Ik heb 2 jaar geleden mijn F4 verkocht.
Begrijp ik goed dat je hem 2 jaar geleden hebt verkocht ???????

Geplaatst: vr apr 25, 2008 7:06 pm
door Willem de Zwijger
Begrijp ik goed dat je die auto laatst voor de huidige eigenaar probeerde te verkopen, zie http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9640
Daar werd een auto omschreven met 'De auto is strak en helemaal origineel, heeft een originele 850 cc met echt 103 mille gelopen, rondom trommels. Auto verkeerd in concoursstaat.'
Daar moet je wel mee uitkijken, als je die auto verkocht hebt met dit soort bewoordingen voor een top prijs kun je natuurlijk trammelant krijgen met een koper die zich genomen voelt na twee jaar. Ik zou de koper zo goed mogelijk helpen als ik jou was.

Geplaatst: vr apr 25, 2008 7:23 pm
door Rudi
De aankoopprijs was redelijk,
heb behoorlijk geïnvesteerd om hem na jaren stilstand weer rijdend te krijgen.
De koper wist van mijn onderhouds historie.

De auto is gelast rechtsvoor bij de aanhechting bodemplaat.
Motor is voorzien van nieuwe bouten (getapt) tbv spruitstuk.
Mijn garage, waar o.a. ook onze andere auto wordt vertroeteld heeft nooit een geheim gemaakt van hetgeen moest gebeuren.

Ik heb in alle redelijkheid mailcontact gehouden en meegedacht om de auto te verkopen, maar nu de auto op de brug is geweest bij Gordini in Maassluis mankeert er ineens van alles aan.
Vreemd als ik mij afvraag waarom dat bij de APK in oktober niet is gezien?

Meedenken heb ik nu geen zin meer in.
Ik weet dat daar een goede auto staat
die een paar aandachtspunten heeft.

Eigenlijk vergelijk ik het met een huis.
Je betaalt hypotheek en doet ook aan onderhoud, daarmee houdt het huis zijn waarde. Verlslof je de boel dan zakt je verkoopprijs ook.

Geplaatst: vr apr 25, 2008 7:25 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik dacht dat je ergens schreef dat je 'm terug ging kopen?

Geplaatst: vr apr 25, 2008 7:26 pm
door R4F6GTX Automaat
Elk viertje wat je niet flink tegen roest behaldeld gaat roesten. Als je 'm 2 jaar geleden verkocht hebt lijkt me niet dat ie nu nog op jou terug kan vallen wat eventuele reparatie betreft.

Geplaatst: vr apr 25, 2008 7:44 pm
door lesmagnacs
R4F6GTX Automaat schreef:Elk viertje wat je niet flink tegen roest behaldeld gaat roesten. Als je 'm 2 jaar geleden verkocht hebt lijkt me niet dat ie nu nog op jou terug kan vallen wat eventuele reparatie betreft.
Dat bedoel ik nu ook precies. Hoezo moeilijk doen bij een oude auto die 2 jaar geleden van eigenaar is verwisseld. Ik ken dat soort mensen. Niet verder op in gaan lijkt me. (of heb je garantie gegeven :lol: )

Geplaatst: vr apr 25, 2008 8:33 pm
door Mark4GTL
duidelijk uitleggen dat de auot van metaal is en dat metaal de nare neiging heeft te gaan roesten en dat niet alles zo makkelijk te verhelpen is als er 2 jaar niet naar is gekeken. (de roest(plekjes) dan).

Re: Irritant

Geplaatst: vr apr 25, 2008 11:38 pm
door 4TL
Rudi schreef: wat moet ik hier nu mee?

Rudi.
helemaal niks.
Komop. na 2 jaar nog garantie willen claimen op een 2de hands auto van een particulier van tig jaar oud. en daar ga je nog serieus op in?!?!

Geplaatst: za apr 26, 2008 7:52 am
door Rudi
Ik blijf het moeilijk vinden.
Ik ben puur afgegaan op de bevindingen van de garage wat betreft roest en komende roest, dit zijn echte R4 jongens in hart en nieren.

Inderdaad zou ik de wagen terug kopen maar had en heb het geld niet liggen, daarbij zou ik toch eerst mijn eigen F4 moeten verkopen en daar moet nog wel e.e.a. aan gebeuren. Ik adviseerde hem langs een aantal garages te gaan met een prijs in gedachten.

Vervolgens zou hij met die wagen naar Gordini en De l'Est gaan.
Volgens zijn zeggen is de wagen bij Gordini op de brug geweest en zijn daar de problemen boven tafel gekomen.
Wat ik wel vreemd vond, zijn eigen garage (lees APK), daar is hij niet heen gegaan evenmin naar De l'Est voor een 'second opinion'.

Ik blijf erbij dat de wagen op het moment van verkoop in goede staat was en dat mijn uitspraak { in concoursstaat } wel een beetje overdreven was. Patiné was beter geweest, zeker omdat de wagen nog helemaal origineel is.

PS Sorry dat ik het forum op deze manier vervuil, maar ik moest even mijn verhaal kwijt.

Geplaatst: za apr 26, 2008 8:17 am
door R4F6GTX Automaat
Daar is een forum voor; zet maar lekker neer, dan krijg je mooi veel advies van mee-denkers eb de oplossing ligt ergens in het midden.
Ik zou er echter niet wakker van liggen;
Ander voorbeeld: die Savane van mijn zwager, een jaar of 4-5 geleden uit Parijs geïmporteerd, beetje stof zo hier en daar maar verder keihard en geen spatje roest. En nu, voor de laatste keuring, aan de achterbalk, even met een klein hamertje tikken en ik kon zo een vuist naar binnen steken. Uiteraard heb ik er een plaatje ingelast en de balken helemaal vol tjap gespoten dus rotten zaltie niet zo gauw meer maar om weer op jouw verhaal terug te komen, als die vent meent dat ie een "concoursstaat" R4 gekocht heeft en hij wil 'm zo houden moet ie m in zijn huiskamer zetten onder een geventileerde glazen stolp en er nooit mee rijden. In 2 jaar gebeurt er veel met een R4, dun plaatwerk, komt van binnen uit, heel normaal dat ie roest. Stuur m maar langs dan zal ik die second opinion wel effe uitvoeren. Ik ben toch onbetwist de leukste R4 specialist :D: (dat zei verleden week een 9 jarig jongetje over mij, dat vond ik leuk)

Geplaatst: za apr 26, 2008 10:18 am
door schoapke
Komt mij ook bekend voor hoor. Auto met strakke bodem geen spatje roest te bekennen, maar in mn achterhoofd telkens wel van "ik moet hem wel behandelen ik moet hem wel behandelen"
Twee jaar later konden dus ook de bekende plakken er opnieuw ingezet worden. Er wordt de laatse jaren naar mijn idee meer gepekeld wat langer blijft liggen. Ze beginnen bij het eerste nachtvorstje en er is geen neerslag om het weg te spoelen. Goed behandelen die bodum dus en nog beter bijhouden.

Geplaatst: za apr 26, 2008 10:39 am
door R4F6GTX Automaat
Die van Marco heb ik goed behandeld; elke keer als de zon schijnt ruikt ie weer de lijnolie :D Zo moet je het ook doen met je F4tje he...