Demonteren R4

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 96276Bericht lesmagnacs »

GijSsie schreef:2 grote hamers gaan ook... zorg alleen wel dat je de moer op de schroefdraad laat zitten :wink: (hier spreekt iemand uit ervaring (sip) )
hankleinjan.nl schreef:fuseepennen zoals Paul zegt. Op het vierkante stukje slaan. Het beste met twee zware stalen hamers tegelijk aan beide zijden van het vierkantje waar de pen in valt. Dan `schrik`je het zo los.)
Jullie zijn ook niet echt lief voor jullie schatjes :evil:
Ik gebruik liever de fuseepentrekker. Lekker strak aantrekken en dan een klein tikje met de hamer. De fusee schiet los en je viertje kijkt er een stuk vrolijker bij.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
erik ruigrok
Berichten: 36
Lid geworden op: za aug 05, 2006 11:13 pm
Locatie: Varsseveld

Bericht: # 96279Bericht erik ruigrok »

Nog een tip.
Als je het chassis zo ver hebt gedemonteerd als je wil gaan, koop dan een goede komstaalborstel voor op de haakse slijpmachine en fors schuren. Daarna met een oude schroevedraaier goed lomp gaan steken en schrik dan niet van de plaatsen waar ineens roest tevoorschijn komt.
Zo heb ik ineens 2 verroeste voor balken en een stuk bodemplaat van 30 x 50 cm wat vernieuwd moet worden. En dat is nog maar de eerste hoek.
Een voordeel; je leert wel lassen.

Erik
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 96281Bericht GijSsie »

komstaalborstel vind ik niet prettig werken op een haakse slijper, je hebt ook "platte" en dan gewoon bij een ijzerboer gaan halen, niet bij de doe-het-zelf-zaak die zijn zo weg :wink: .
Savane 1993 =D
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 96286Bericht Mark4GTL »

als je mazzel hebt kun je met een goed shuine beitel oid een heleboel "prut" weghalen en dan kom je meer tegen dan als je gaat "steken". Is tevens ook beter voor de conditie...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Albert Brinks
Berichten: 26
Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht: # 96557Bericht Albert Brinks »

Nou dat met die fusees is gelukt... ik ben 2 nieuwe nodig :evil: . Links zat los en draaide mee, rechts zat muurvast en liet zich pas met veel geweld losmeppen. De motor is er nog niet uit en laat wel even op zich wachten denk ik want ik lig plat met mijn rug :cry: . Zodra ik weer in de benen ben haal ik die tor er uit en probeer chassis en koets los te maken. Ik heb al wel de meeste bouten er uit, maar een aantal draait vrolijk mee en laat mooie roestgeluiden horen. Dat belooft nog wat. :o
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 96559Bericht Mark4GTL »

daar zijn 2 middelen voor: wd prut/cola erover of grof geweld met de haakse slijper oid.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie