Pagina 1 van 2

problemen choke/carburator

Geplaatst: wo jan 30, 2008 11:50 am
door Rob van Zwieteren
Sinds enige tijd moet ik met mijn choke vol uit rijden. De motor maakt dan veel meer toeren dan anders met de choke uit. Zodra ik de choke een beetje indruk en ik moet remmen slaat de motor meteen af.

De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.

De garage is al een paar uur bezig geweest met afstellen, maar het lukt niet. Het is alles of niets, of verschrikkelijk veel toeren of afslaan.

De garage begon over een nieuwe carburatur. Is dit een goeie oplossing en zo ja heeft iemand die voor mij. Het gaat om een R4 GTL uit 1984

bedankt alvast voor de vast weer wijze en handige tips

Geplaatst: wo jan 30, 2008 1:05 pm
door Olivier
Valse lucht?
Dan kun je je motor namelijk nooit fatsoenlijk afstellen.

Geplaatst: wo jan 30, 2008 2:06 pm
door R4F6GTX Automaat
Dat slangetje naar de carb, is dat die midden op het spruitstuk zit? Heb je bij vervangen van de slang ook de restrictie er weer ingezet? (ding met een heel klein gaatje dat er voor zorgt dat er niet teveel vaccuum tegelijk wordt weggezogen waardoor de motor niet af te stellen is en te hard blijft lopen bla bla bla)
Dat nieuwe slangetje dus, kijk daar maar eens goed na, want dat duidt op het probleem.

tip: zoek een andere garage...

Geplaatst: wo jan 30, 2008 4:33 pm
door Rob van Zwieteren
Van diverse kanten hoor ik dat het aan de restictor ligt, is besteld en nu maar hopen dat het probleem daar aan ligt

bedankt allemaal :D :D

Geplaatst: wo jan 30, 2008 5:12 pm
door Jan
waar bestel jij die restictor!!

Geplaatst: wo jan 30, 2008 5:20 pm
door Rob van Zwieteren
bij Harry Velthuis in Emmen

restrictor

Geplaatst: wo jan 30, 2008 7:06 pm
door RVIER
je kunt ook een gaatje boren in een stopje dat in de slang past

is zo klaar, diameter staat in haynes

vr gr Fons

Geplaatst: wo jan 30, 2008 7:24 pm
door R4F6GTX Automaat
Of een plug erin frotten

Geplaatst: wo jan 30, 2008 8:29 pm
door FuZziE
ik had precies hetzelfde probleem... na veel uitproberen toch maar even een andere carburateur erop gezet (gelukkig hebben we een en ander gewoon liggen... lang leve sloopautos !!) en daarna liep ie als een zonnetje... nog nooit een 4tje zo laag zo netjes stationair horen lopen :D

maar nu weet ik in ieder geval hoe ik de ouwe carb. ook weer werkend kan maken... thanx


groetjes fuzz

Geplaatst: wo jan 30, 2008 8:33 pm
door FuZziE
nu ik er toch nog even over nadenk... ik heb wel gewoon alle slangen laten zitten dus zal bij mij toch geen probleem met die restrictor geweest zijn... ik begrijp dat die dus in de ontluchtingsslang naar het spruitstuk moet zitten?? zla er toch een ander probleem met mijn carb geweest zijn... suggesties?

Geplaatst: wo jan 30, 2008 10:31 pm
door Willem de Zwijger
Valse lucht via de voetpakking van de carburateur bijvoorbeeld. Zet je er een ander carburateur op dan draai je die verbinding weer eens goed vast, zoiets zou kunnen.

Geplaatst: do jan 31, 2008 11:32 am
door Olivier
Zoals ik al zei, valse lucht.
Heeft niets met je carb. te maken :wink:

Geplaatst: zo feb 03, 2008 3:49 pm
door special k
ja fuzzie hier weer...
mijn andere inlog doet het niet meer sinds ik mijn email adres in mijn profiel heb gewijzigd dus dan maar even via iemand anders zijn inlog..

is dus geen valse lucht probleem anders zou mijn 4tje met een andere carburateur erop hetzelfde probleem moeten vertonen.. en dat doet ie dus niet, met een andere carb loopt ie als een zonnetje dus is wel een probleem met ene carb...

dus...

Geplaatst: zo feb 03, 2008 7:48 pm
door RVIER
In je eerste melding schrijf je
De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.
dit is dus nu niet meer de oorzaak,,maar viel in de tijd gelijk.

Maak de carburateur maar eens open. Het lijkt erop dat de hoofdsproeier deels verstopt zit.

vr gr Fons

Geplaatst: zo feb 03, 2008 8:18 pm
door Rob van Zwieteren
HEREN,

HET SLANGETJE ZIET ER WEER OP,NIEUWE CONTACTPUNTEN,CONDENSATOR, LUCHTSLANG NAAR LUCHTFILTER, AGFESTELD
:P i
K MOET AF EN TOE GAS GEVEN OM T EHOREN OF DE MOTOR NOG AAN STAAT.

ECHT ALS NIEUW :P

IEDEREEN BEDANKT EN TOT DE VOLGENDE KEER :D