problemen choke/carburator
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am
problemen choke/carburator
Sinds enige tijd moet ik met mijn choke vol uit rijden. De motor maakt dan veel meer toeren dan anders met de choke uit. Zodra ik de choke een beetje indruk en ik moet remmen slaat de motor meteen af.
De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.
De garage is al een paar uur bezig geweest met afstellen, maar het lukt niet. Het is alles of niets, of verschrikkelijk veel toeren of afslaan.
De garage begon over een nieuwe carburatur. Is dit een goeie oplossing en zo ja heeft iemand die voor mij. Het gaat om een R4 GTL uit 1984
bedankt alvast voor de vast weer wijze en handige tips
De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.
De garage is al een paar uur bezig geweest met afstellen, maar het lukt niet. Het is alles of niets, of verschrikkelijk veel toeren of afslaan.
De garage begon over een nieuwe carburatur. Is dit een goeie oplossing en zo ja heeft iemand die voor mij. Het gaat om een R4 GTL uit 1984
bedankt alvast voor de vast weer wijze en handige tips
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Dat slangetje naar de carb, is dat die midden op het spruitstuk zit? Heb je bij vervangen van de slang ook de restrictie er weer ingezet? (ding met een heel klein gaatje dat er voor zorgt dat er niet teveel vaccuum tegelijk wordt weggezogen waardoor de motor niet af te stellen is en te hard blijft lopen bla bla bla)
Dat nieuwe slangetje dus, kijk daar maar eens goed na, want dat duidt op het probleem.
tip: zoek een andere garage...
Dat nieuwe slangetje dus, kijk daar maar eens goed na, want dat duidt op het probleem.
tip: zoek een andere garage...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am
restrictor
je kunt ook een gaatje boren in een stopje dat in de slang past
is zo klaar, diameter staat in haynes
vr gr Fons
is zo klaar, diameter staat in haynes
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
ik had precies hetzelfde probleem... na veel uitproberen toch maar even een andere carburateur erop gezet (gelukkig hebben we een en ander gewoon liggen... lang leve sloopautos !!) en daarna liep ie als een zonnetje... nog nooit een 4tje zo laag zo netjes stationair horen lopen
maar nu weet ik in ieder geval hoe ik de ouwe carb. ook weer werkend kan maken... thanx
groetjes fuzz
maar nu weet ik in ieder geval hoe ik de ouwe carb. ook weer werkend kan maken... thanx
groetjes fuzz
Vrrrrrroem....
nu ik er toch nog even over nadenk... ik heb wel gewoon alle slangen laten zitten dus zal bij mij toch geen probleem met die restrictor geweest zijn... ik begrijp dat die dus in de ontluchtingsslang naar het spruitstuk moet zitten?? zla er toch een ander probleem met mijn carb geweest zijn... suggesties?
Vrrrrrroem....
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
ja fuzzie hier weer...
mijn andere inlog doet het niet meer sinds ik mijn email adres in mijn profiel heb gewijzigd dus dan maar even via iemand anders zijn inlog..
is dus geen valse lucht probleem anders zou mijn 4tje met een andere carburateur erop hetzelfde probleem moeten vertonen.. en dat doet ie dus niet, met een andere carb loopt ie als een zonnetje dus is wel een probleem met ene carb...
dus...
mijn andere inlog doet het niet meer sinds ik mijn email adres in mijn profiel heb gewijzigd dus dan maar even via iemand anders zijn inlog..
is dus geen valse lucht probleem anders zou mijn 4tje met een andere carburateur erop hetzelfde probleem moeten vertonen.. en dat doet ie dus niet, met een andere carb loopt ie als een zonnetje dus is wel een probleem met ene carb...
dus...
In je eerste melding schrijf je
Maak de carburateur maar eens open. Het lijkt erop dat de hoofdsproeier deels verstopt zit.
vr gr Fons
dit is dus nu niet meer de oorzaak,,maar viel in de tijd gelijk.De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.
Maak de carburateur maar eens open. Het lijkt erop dat de hoofdsproeier deels verstopt zit.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am