problemen choke/carburator

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

problemen choke/carburator

Bericht: # 95999Bericht Rob van Zwieteren »

Sinds enige tijd moet ik met mijn choke vol uit rijden. De motor maakt dan veel meer toeren dan anders met de choke uit. Zodra ik de choke een beetje indruk en ik moet remmen slaat de motor meteen af.

De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.

De garage is al een paar uur bezig geweest met afstellen, maar het lukt niet. Het is alles of niets, of verschrikkelijk veel toeren of afslaan.

De garage begon over een nieuwe carburatur. Is dit een goeie oplossing en zo ja heeft iemand die voor mij. Het gaat om een R4 GTL uit 1984

bedankt alvast voor de vast weer wijze en handige tips
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 96000Bericht Olivier »

Valse lucht?
Dan kun je je motor namelijk nooit fatsoenlijk afstellen.
Geen
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96001Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat slangetje naar de carb, is dat die midden op het spruitstuk zit? Heb je bij vervangen van de slang ook de restrictie er weer ingezet? (ding met een heel klein gaatje dat er voor zorgt dat er niet teveel vaccuum tegelijk wordt weggezogen waardoor de motor niet af te stellen is en te hard blijft lopen bla bla bla)
Dat nieuwe slangetje dus, kijk daar maar eens goed na, want dat duidt op het probleem.

tip: zoek een andere garage...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

Bericht: # 96006Bericht Rob van Zwieteren »

Van diverse kanten hoor ik dat het aan de restictor ligt, is besteld en nu maar hopen dat het probleem daar aan ligt

bedankt allemaal :D :D
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

Bericht: # 96007Bericht Jan »

waar bestel jij die restictor!!
Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

Bericht: # 96008Bericht Rob van Zwieteren »

bij Harry Velthuis in Emmen
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

restrictor

Bericht: # 96009Bericht RVIER »

je kunt ook een gaatje boren in een stopje dat in de slang past

is zo klaar, diameter staat in haynes

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 96011Bericht R4F6GTX Automaat »

Of een plug erin frotten
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
FuZziE
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 7:40 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 96012Bericht FuZziE »

ik had precies hetzelfde probleem... na veel uitproberen toch maar even een andere carburateur erop gezet (gelukkig hebben we een en ander gewoon liggen... lang leve sloopautos !!) en daarna liep ie als een zonnetje... nog nooit een 4tje zo laag zo netjes stationair horen lopen :D

maar nu weet ik in ieder geval hoe ik de ouwe carb. ook weer werkend kan maken... thanx


groetjes fuzz
Vrrrrrroem....
Gebruikersavatar
FuZziE
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 7:40 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 96013Bericht FuZziE »

nu ik er toch nog even over nadenk... ik heb wel gewoon alle slangen laten zitten dus zal bij mij toch geen probleem met die restrictor geweest zijn... ik begrijp dat die dus in de ontluchtingsslang naar het spruitstuk moet zitten?? zla er toch een ander probleem met mijn carb geweest zijn... suggesties?
Vrrrrrroem....
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 96016Bericht Willem de Zwijger »

Valse lucht via de voetpakking van de carburateur bijvoorbeeld. Zet je er een ander carburateur op dan draai je die verbinding weer eens goed vast, zoiets zou kunnen.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 96027Bericht Olivier »

Zoals ik al zei, valse lucht.
Heeft niets met je carb. te maken :wink:
Geen
special k
Berichten: 7
Lid geworden op: do nov 01, 2007 10:14 pm

Bericht: # 96085Bericht special k »

ja fuzzie hier weer...
mijn andere inlog doet het niet meer sinds ik mijn email adres in mijn profiel heb gewijzigd dus dan maar even via iemand anders zijn inlog..

is dus geen valse lucht probleem anders zou mijn 4tje met een andere carburateur erop hetzelfde probleem moeten vertonen.. en dat doet ie dus niet, met een andere carb loopt ie als een zonnetje dus is wel een probleem met ene carb...

dus...
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Bericht: # 96088Bericht RVIER »

In je eerste melding schrijf je
De problemen zijn ontstaan toen mijn luchtslangetje naar de carburator gescheurd is en er een nieuwe opgezet is.
dit is dus nu niet meer de oorzaak,,maar viel in de tijd gelijk.

Maak de carburateur maar eens open. Het lijkt erop dat de hoofdsproeier deels verstopt zit.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

Bericht: # 96089Bericht Rob van Zwieteren »

HEREN,

HET SLANGETJE ZIET ER WEER OP,NIEUWE CONTACTPUNTEN,CONDENSATOR, LUCHTSLANG NAAR LUCHTFILTER, AGFESTELD
:P i
K MOET AF EN TOE GAS GEVEN OM T EHOREN OF DE MOTOR NOG AAN STAAT.

ECHT ALS NIEUW :P

IEDEREEN BEDANKT EN TOT DE VOLGENDE KEER :D
Plaats reactie