Pagina 1 van 1
Accu werkt, starten ho maar!
Geplaatst: ma jan 28, 2008 5:40 pm
door Marlit
Dames, heren ook. Als trotse bezitter van een keiharde en gave R4 GTL uit 1986, ben ik momenteel een beetje van slag. Al anderhalf jaar brengt de ´ouwe blauwe´ mij zonder tegensputteren overal naar toe. Een nieuwe hoofdremcilinder is het enige waarom hij heeft gevraagd gedurende de liefdesrelatie.
Maar: nu doet ie niks meer. Na een stukje rijden parkeer ik hem en anderhalf uur later wil ik starten en doet ie niks meer. Accu staat op spanning, verlichting werkt, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Controlelampjes branden niet bij het omdraaien van de sleutel, startmotor gaat zelfs nog niet een beetje rond. Zekeringen (kastje linksonder) zien er goed uit.
Zitten er ergens nopg meer zekeringen? Heeft iemand enig idee? Is er een beveiliging ergens (te weinig olie, defecte koeling, ik noem gewoon maar wat). Help....
Alvast bedankt voor tips..
Groet,
Mark
Geplaatst: ma jan 28, 2008 5:50 pm
door GijSsie
haha beveiliging in een 4tje

, ow srry.
Hoor je bij het starten een KLIK uit de richting van de startmotor komen?
Even alle contacten opschuren is het advies denk ik...
Accu
Geplaatst: ma jan 28, 2008 5:55 pm
door Marlit
Die beveiliging was inderdaad een long shot...
Maar: startmotor doet echt helemaal niks. Net als controlelampjes. Hier maak ik uit op dat er een stroomonderbreking is. Ergens. Weet jij of er ergens nog meer zekeringen zitten dan linksonder het stuur? Zal vast wel niet, maar toch...
Geplaatst: ma jan 28, 2008 6:08 pm
door brecht
Zit de dikke kabel van de accu naar de startmotor goed vast?
Hoeveel spanning heeft je accu? (als je lampen branden hoeft ie nog niet genoeg te hebben voor je startmotor)
Gaat je relais om? (even iemand anders de sleutel laten omdraaien en je luisterend oor in de buurt van het luchtfilter houden. Je moet dan het startrelais horen klikken (of dus niet)
zit je massa goed vast? (dikke kabel van je -pool naar de versnellingsbak)
zitten de accuklemen goed vast?
Meer zekeringen dan onder het stuur zouden er niet moeten zitten, maar je weet maar nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft....
Geplaatst: ma jan 28, 2008 6:13 pm
door GijSsie
Ik zou die kabels die brecht bedoelt(dien dikke) even loshalen, contacten opschuren en voor de zekerheid even doormeten om vervolgens weer te monteren en het motortje leven in te blazen

.
Accupolen ook even los en opschuren evenals de klemmen.
Accu enzo
Geplaatst: ma jan 28, 2008 6:28 pm
door Marlit
Ik ben helemaal overweldigd. Zoveel tips, zo snel...
Ik ga er dit weekend mee aan de slag... Tot die tijd zijn alle andere tips of ervaringen natuurlijk welkom.
[/img]
Geplaatst: ma jan 28, 2008 6:51 pm
door Hanz
GijSsie schreef:Ik zou die kabels die brecht bedoelt(dien dikke) even loshalen, contacten opschuren en voor de zekerheid even doormeten om vervolgens weer te monteren en het motortje leven in te blazen

.
Accupolen ook even los en opschuren evenals de klemmen.
Percies, ik dacht altijd dat dat flauwekul was (dikke kabels, stevige klemmen), dat maakt altijd wel contact. Totdat...
Geplaatst: ma jan 28, 2008 7:43 pm
door Jan-San
Startte de auto voorheen makkelijk of ook al moeizaam?
Misschien is het kabeltje van startslot naar start relais losgeraakt?
Er loopt ook een stroomvoorziening van startmotor naar je zekeringen kast.
Contactslot nameten en doe dat dan meteen op de startmotor aansluiting scheelt je dubbel werk.
Succes ermee.
Geplaatst: ma jan 28, 2008 11:23 pm
door GAMAN
Je kunt sowieso even proberen te starten met startkabels. Dan kun je weer een vraag van je lijstje schrappen.
Geplaatst: di jan 29, 2008 10:28 pm
door Mark4GTL
onder het motto meten is weten even alle kabels voor starten doormeten.
Het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat een kabel iets kapot is of slecht contact maakt.
als je dan ook een lijstej hebt (of stroomschema) kun je er meteen aantekeningen op maken en kijken wat er niet klopt