Pagina 1 van 1

uitlaat F6 - GTL

Geplaatst: vr jan 11, 2008 7:33 pm
door dieterv
Hallo,

Ik ga binnen 2 weken bij een garagehouder die een lot r4 stukken heeft op de kop getikt en deze, hopelijk voor een zacht prijsje, wegdoet.
Ik zou oa. een volledige uitlaat voor een F6 en eventueel voor een 1100GTL willen kopen.
De verkoper zal waarschijnlijk niet veel weten, dus vraag ik aan jullie hoe ik kan weten welke uitlaat onder een F6 past en welke onder een GTL.
Ik weet alleen dat er in de wielkast een knalpot zit (dit zal waarschijnlijk dezelfde zijn) en dat de uitlaatpijp van een GTL recht naar achter loopt en deze van een F6 op het einde een knik naar links maakt

Zijn er soms nummers waar ik kan op letten?

Groeten,
Dieter

Geplaatst: za jan 12, 2008 11:03 am
door Rudi
Voor zo ver ik weet maakt de uitlaat niet uit t.o.v. een GTL/F4/F6,
de makkelijkste manier is met een knik naar opzij.
Je houdt daarbij genoeg ruimte achter bij de as en het reservewiel.

Ik rijdt F4 met knik naar opzij en mijn vorige GTL-etjes hadden bij mijn weten ook een knik.

Kosten voor een kompleet nieuwe uitlaat incl. BTW (NL) € 90,-
Lengte pijp is rond de € 16,- (prijsindicatie nieuw)

Geplaatst: za jan 12, 2008 11:15 am
door otogazzi
Er is wel een verschil tussen een uitlaat voor een gtl en een F6.

je kunt even op www.hbase.nl kijken. zijn wel duidelijk plaatjes van uitlaat systemen.

Geplaatst: ma feb 18, 2008 5:31 pm
door dieterv
bedankt, otogazzi

een nieuwe uitlaat voor een f6 op de kop getikt (zonder knalpot, maar deze was nog ok)

er zijn dus wel veeel verschillen in uitlaten en knalpotten naargelang bouwjaar en type, met uitgangen naar achter en naar onder...

best goed de tekeningen bestuderen en de lengte van de uitlaat goed meten

greetz,
dieter