Pagina 1 van 1
Geplaatst: do okt 03, 2002 2:01 am
door Poolvos
Ik heb net een R4 uit '68, motortype 680, 747 cc. Wat geef ik hem te drinken als zij dorst heeft?? ron 95, 98 of 98 met loodvervanger???
Geplaatst: do okt 03, 2002 8:08 am
door Anton Doomernik
Als de moter niet gereviseerd is en er dus geen hard stalen kleppen in zitten moet er gewoon 98 in en om de paar tanken met lood vervager (is een beetje duur )hij/zij vindt loodvervanger het lekkerst
Geplaatst: do okt 03, 2002 8:08 am
door Anton Doomernik
Als de moter niet gereviseerd is en er dus geen hard stalen kleppen in zitten moet er gewoon 98 in en om de paar tanken met lood vervager (is een beetje duur )hij/zij vindt loodvervanger het lekkerst
Geplaatst: do okt 03, 2002 12:48 pm
door cyclofrene
ik pleur er normaal gewoon 95 in.
Geplaatst: do okt 03, 2002 1:36 pm
door Goof
Cyclo, kijk uit wat je zegt. Ik gooi er ook euro 95 in, maar heb wel een gtl van 82. We hebben het hiet over een 4L van 68, das een iets ander en gevoeliger motortjes denk ik zo.
Geplaatst: do okt 03, 2002 6:22 pm
door Jan-Geert
geen loodvervanger shit , gewoon superplus euro 98 erin
Geplaatst: do okt 03, 2002 7:16 pm
door cyclofrene
mhh daar zit natuurlijk ook weer wat in...
Geplaatst: vr okt 04, 2002 1:06 am
door Poolvos
En die klepjes dan?? kneem liever het zekere voor het onzekere.
Geplaatst: vr okt 04, 2002 9:49 pm
door Jan-Geert
valt mee gewoon 98 loodvrij erin , en geen centje pijn
Geplaatst: vr okt 04, 2002 10:11 pm
door Ma 6 pour tous les jours
Met mijn zessie uit 1970 met een 850cc motortje tank ik gewoon euro95. Gaat best.
Euro98 is niet nodig, want die motoren hebben toch een lage compressieverhouding.
Met 95 pingelt-ie heus niet.
Geplaatst: vr okt 04, 2002 11:42 pm
door Jan-Geert
98 is beter blijf ik bij
Geplaatst: za okt 05, 2002 12:36 pm
door Folkert
Ik blijf er een beetje bij dat het Viertje is ontworpen voor de smalle beurs waarbij men het dan duidelijk onwenselijk vindt dat er de duurste brandstof in moet... (overigens gaf ik de witte gtl altijd van die lekkere shell pura)...
Geplaatst: zo okt 06, 2002 4:51 pm
door Poolvos
Ik heb het volgende al zelf gevonden:
Uit een vraagbaak uit 1963 over R4's met een motorinhoud van 603 cc (R3), 747 cc R4 '62 en 845 cc R4'63 dat er binzine in gaat. Lekker duidelijk.
Een vraagbaak uit '77: Modellen 1969-1975, 845 cc motorinhoud zou super lusten.
ten slotte een instructie boekje over R4 met motortype 839 (782 cc), 800 (845 cc) en 688 (1108 cc), dat er benzine in kan met een octaangehalte van 90 á 92.
Mijn motortype, 680 (747 cc) heb ik nog niets over gevonden.
Geplaatst: zo okt 06, 2002 4:58 pm
door Jan-Geert
als je anders beter wil weten , bel piet vd molen eens die heeft een 750 cc blok in zn 63 of 62er 4tje