Als de moter niet gereviseerd is en er dus geen hard stalen kleppen in zitten moet er gewoon 98 in en om de paar tanken met lood vervager (is een beetje duur )hij/zij vindt loodvervanger het lekkerst
Als de moter niet gereviseerd is en er dus geen hard stalen kleppen in zitten moet er gewoon 98 in en om de paar tanken met lood vervager (is een beetje duur )hij/zij vindt loodvervanger het lekkerst
Cyclo, kijk uit wat je zegt. Ik gooi er ook euro 95 in, maar heb wel een gtl van 82. We hebben het hiet over een 4L van 68, das een iets ander en gevoeliger motortjes denk ik zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Met mijn zessie uit 1970 met een 850cc motortje tank ik gewoon euro95. Gaat best.
Euro98 is niet nodig, want die motoren hebben toch een lage compressieverhouding.
Met 95 pingelt-ie heus niet.
Ik blijf er een beetje bij dat het Viertje is ontworpen voor de smalle beurs waarbij men het dan duidelijk onwenselijk vindt dat er de duurste brandstof in moet... (overigens gaf ik de witte gtl altijd van die lekkere shell pura)...
Ik heb het volgende al zelf gevonden:
Uit een vraagbaak uit 1963 over R4's met een motorinhoud van 603 cc (R3), 747 cc R4 '62 en 845 cc R4'63 dat er binzine in gaat. Lekker duidelijk.
Een vraagbaak uit '77: Modellen 1969-1975, 845 cc motorinhoud zou super lusten.
ten slotte een instructie boekje over R4 met motortype 839 (782 cc), 800 (845 cc) en 688 (1108 cc), dat er benzine in kan met een octaangehalte van 90 á 92.
Mijn motortype, 680 (747 cc) heb ik nog niets over gevonden.