Pagina 1 van 2
Hoe zuinig rij jij...?
Geplaatst: di nov 20, 2007 7:38 am
door Rudi
Inderdaad, hoe zuinig springt een R4 rijder om met benzine.
We weten allemaal dat een 850cc schadelijker rijdt dan een 1100cc.
Maar weten we ook hoe we meer uit een liter kunnen halen?
1. Trap de koppeling eens in tijdens het maken van een bocht (inkomen met ø 40-50 km/h), en vervolg je weg daarna in de 3e versnelling.
Doe je best.

Geplaatst: di nov 20, 2007 10:46 am
door R4F6GTX Automaat
Zuinig wat betreft het benzinegebruik of tel je er dan meteen de kosten bij, dus het zuinig op de auto zijn en zuinig met de wagen omgaan? Een koppeling vervangen is duurder dan een enkele liter benzine uitsparen.
Ik rij 1 op 4,5 (gas). O nee, dat is met de Cadillac. De F6 Alpine rijdt net geen 1 op 10 maar die heb ik nog niet goed uitgetest dus dat kan ik niet zo goed zeggen (alleen korte stukjes, max 25 km in 1 rit)
De Banaan was mijn zuinigste van 1:19,6.
1. Trap de koppeling eens in tijdens het maken van een bocht (inkomen met ø 40-50 km/h), en vervolg je weg daarna in de 3e versnelling.
2. Ga fietsen
Geplaatst: di nov 20, 2007 11:34 am
door GijSsie
kijk hier maar eens
Alleen Tip 3 gaat bij een renaultje 4 niet op

. Rest is bruikbaar
Geplaatst: di nov 20, 2007 12:42 pm
door Olivier
1:11 a 1:12 op gas
Met alleen maar trappen 1:8,5

Geplaatst: di nov 20, 2007 1:08 pm
door Fransr4f41988
Hey beste r4 rijders,
Ik kan met de renault 4 F4 1:19 ook halen maar gemiddeld is het 1:16 - 1:17.
Dit is wel nadat ik een heleboel aan de motor heb gedaan zoals:
contactpuntjes afstellen, klepspeling afstellen, de verdeler goed schoon houden,
carburateur schoon gemaakt, timing goed afgesteld, nieuwe bougies en bougiekabels, nieuwe rotor, heel wat in ieder geval.
Wat trouwens ook wil helpen is om te controleren of je remmen niet aanlopen wand dat neemt natuurlijk ook een slokje extra.
Gr Frans
ps: er is altijd nog een grotere factor en dat is je humeur maar dat lijkt me geen probleem als je een R4 rijd.

Geplaatst: di nov 20, 2007 4:27 pm
door Dirk R4Gendarmerie
Geen idee, ik tank altijd voor 25 euri!
Geplaatst: di nov 20, 2007 7:51 pm
door Rudolf2
van tip 8 word je ook niet wijzer: ze hebben het hier alleen over nieuwe auto's; alsof het onmogelijk is om tweede- (t/m veertigste?)handsjes te kopen.
Schattenderwijs haalt mijn GTL 1:15, maar er is ook een hoop niet aan gedaan.
Deze maand was het verbruik ongeveer 1:99 , met daarbij de kanttekening dat ik bij rondduwen op de oprit meestal niet de moeite neem om de motor te starten...
Geplaatst: di nov 20, 2007 9:12 pm
door Mark4GTL
als ik veel moet rijden rijd ik boven de 1:14, als ik alleen van huis naar werk op en neer kachel is het 1: 13 of erger
Geplaatst: di nov 20, 2007 9:44 pm
door -Trelleur-
1:17.5 tijdens vakantie met de 1000 cc TL. Dat is dus onder gunstige omstandigheden. Ter vergelijking haalde ik bijna 1:21 met een Mini 1000.
De Rodeo was minder zuinig, 1:12.5 met dak erop.
1:12
Geplaatst: wo nov 21, 2007 1:25 am
door RVIER
mijn GTL rijd denk ik 1:12, maar dat komt ook omdat ik moet bijchoken om hem 145 te laten lopen.
Ik heb ook de v-snaren van de aircocompressor en de stuurbekrachtiging losgegooid. Stuurt een stuk zwaarder maar scheelt een hoop benzine.
Misschien moet ik de v-snaar van de dynamo wegnemen, moet ik wel thuis de accu opladen, of schiet ik nu door?
Ik laat hem ook regelmatig uitrollen en trek hem dan gewoon naar de vrij (dus niet koppelen).
Eigenlijk moet je een carb met een electrische benzineafsluiter hebben voor als je geen gas geeft
vr gr Fons
ps je kunt 10% alcohol toevoegen zonder de motorafstellingen te wijzigen.
Re: 1:12
Geplaatst: wo nov 21, 2007 1:41 am
door R4F6GTX Automaat
RVIER schreef:
ps je kunt 10% alcohol toevoegen zonder de motorafstellingen te wijzigen.
Whiskey of zo? is da spul niet duurder dan benzine of is het alleen maar bedoeld om benzine te sparen, koste wat kost?
Re: 1:12
Geplaatst: wo nov 21, 2007 10:12 am
door Willem de Zwijger
RVIER schreef:mijn GTL rijd denk ik 1:12, maar dat komt ook omdat ik moet bijchoken om hem 145 te laten lopen.
Ik heb ook de v-snaren van de aircocompressor en de stuurbekrachtiging losgegooid. Stuurt een stuk zwaarder maar scheelt een hoop benzine.
Ben ik hier iemand op het spoor die een airco in een GTL heeft gebouwd ?
Geplaatst: wo nov 21, 2007 10:33 am
door Olivier
Hahaha, vergeet ook de navigatie niet

Geplaatst: wo nov 21, 2007 10:45 am
door R4F6GTX Automaat
Geen airco maar arko denk ik (alle ramen kunnen open)
Geplaatst: wo nov 21, 2007 10:48 am
door Olivier
Hij rijdt dus met ramen dicht, dat kan inderdaad schelen ja.
Maar het lijkt me ook helemaal geen gek idee met de arko uitgeschakeld te rijden met deze temperaturen
