Pagina 1 van 1

Moterblok vraagje

Geplaatst: do nov 15, 2007 7:10 pm
door Barth
Ik heb een belgische R4F4 (van de Belgakom) uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag. Dus nu aan jullie.... Wie weet wat voor blok een 'C1E J7/18' is. En nog een vraag... Wat is jullie brandstof advies? 95 met of zonder loodvervanger?

Alvast bedankt voor de reacties :P

Geplaatst: do nov 15, 2007 8:47 pm
door Le Car
1100cc

Geplaatst: do nov 15, 2007 8:50 pm
door Mark4GTL
98 tanken...

mijn idee is om de kop te laten reviseren en dan gewoon 95 of 98 tanken.

Re: Moterblok vraagje

Geplaatst: do nov 15, 2007 9:27 pm
door -Trelleur-
Barth schreef:uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag.
Dat was dus geen echte R4-deskundige! De 845 cc werd allang niet meer ingebouwd in '89 :wink:

Re: Moterblok vraagje

Geplaatst: do nov 15, 2007 10:13 pm
door Rinootje
-Trelleur- schreef:
Barth schreef:uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag.
Dat was dus geen echte R4-deskundige! De 845 cc werd allang niet meer ingebouwd in '89 :wink:
Barth zei mij dat er een 845cc motor in zat (ook volgens de papieren)...
Ik zei alleen dat dit geen 845cc is...Maar goed zo word het een beetje truttig hé (ehh)

Geplaatst: vr nov 16, 2007 8:11 pm
door Barth
En toch staat er op de papieren echt dat er een 845cc moter in zat. OK, dat ze er een andere in hebben gelegd in het verleden, daar wees Rino me dus terecht (blijkens een eerdere reactie) op. Maar ze hebben in 89 dus wel nog R4F4tjes gebouwd met een 845cc (of ze hebben valsheid in geschriften gepleegd, en zijn we een internationale zwendel op 't spoor)

Bart

Geplaatst: vr nov 16, 2007 9:46 pm
door -Trelleur-
Op welk papier stond dat? Kentekenbewijs? Dat zegt niks, want mijn '91-er TL heeft ook 845 cc volgens kenteken. Toch heeft er nooit anders dan een 956 cc in gezeten. De oorzaak is dat niet elke ambtenaar evenveel kennis van de R4 heeft als, bijvoorbeeld, een Rinootje.

Type 210B is per definitie een 1108 cc
Type 2106 is een F4 met 845 cc :wink:

Re: Moterblok vraagje

Geplaatst: vr nov 16, 2007 11:14 pm
door r verheijen
Barth schreef:Ik heb een belgische R4F4 (van de Belgakom) uit 1989. Nu zei een R4 deskundige dat er waarschijnlijk niet meer de orginele 845cc moter in lag. Dus nu aan jullie.... Wie weet wat voor blok een 'C1E J7/18' is. En nog een vraag... Wat is jullie brandstof advies? 95 met of zonder loodvervanger?

Alvast

bedankt voor de reacties :P
hoi ik heb ook een belgacom renault 4 is jouw 4 nog in de orginele staat
kun je een foto op de site zetten ik wil hem ooit in de orginele staat restaureren als ik tijd heb
de belettering was er al af toen ik hem kocht
maar de aftekeningen waren nog zichtbaar. heb de afmetingen ergens genoteerd groetjes het belgacommetje

Geplaatst: di nov 20, 2007 10:53 pm
door Barth
Nee, helaas voor jou. De mijne is helemaal komkommergroen overgespoten, tenminste van buiten. Van binnen is die meer menie oranje.
Afbeelding
Hierbij de foto.

Bart[/img]

Geplaatst: wo nov 21, 2007 10:22 pm
door r verheijen
Barth schreef:Nee, helaas voor jou. De mijne is helemaal komkommergroen overgespoten, tenminste van buiten. Van binnen is die meer menie oranje.
Afbeelding
Hierbij de foto.

Bart[/img]
bedankt voor je reactie

Geplaatst: do nov 22, 2007 12:36 am
door Rudi
Over de belgacommetjes

Die zijn van oorsprong allemaal oranje geweest.
Afdankertjes van de staat voor de staat.
Ongeacht het motortype, behalve dan het 850 blok, lopen ze allemaal op euro 95.
De enige kleurstelling die ik ken is van Belgacommetje zelf, ik heb nooit een andere versie ervan gezien.
Mail anders je vraag naar Belgacom, niet moeilijk doen, nee heb je, ja kun je krijgen. :wink:

@ Barth, heeft je viertje overigens schijfremmen?

Geplaatst: do nov 22, 2007 1:11 am
door R4F6GTX Automaat
Rudi schreef:Over de belgacommetjes

Die zijn van oorsprong allemaal oranje geweest....
Die van de wegenwerken zijn oranje ja, maar de Belgacommetjes zijn toch wit van binnen en wit-groen van buiten?

Geplaatst: do nov 22, 2007 3:17 pm
door 4 safari
R4F6GTX Automaat schreef:
Rudi schreef:Over de belgacommetjes

Die zijn van oorsprong allemaal oranje geweest....
Die van de wegenwerken zijn oranje ja, maar de Belgacommetjes zijn toch wit van binnen en wit-groen van buiten?
Belgacom is eigenlijk een geprivatiseerde overheidsinstelling, namelijk de RTT (Regie van Telegraaf en Telefoon) die knaloranje als huiskleur had.
Begin jaren negentig werd de RTT dan Belgacom, met als gevolg andere huiskleuren en logo (de dienstverlening bleef echter dezelfde) en de grootste herschilderoperatie van bedrijfswagens in de Belgische geschiedenis...
Een echt belgacommetje herken je juist aan de oranje binnenzijde en de appelblauwzeegroene/witte buitenzijde.

Geplaatst: do nov 22, 2007 6:04 pm
door R4F6GTX Automaat
Aha

Ik heb 1x naar een Belgacommetje gekeken, hier vlak bij in Overpelt maar die was wit van binnen, en rot van onder... (F4)
Toen twijfelde ik of het een witte was met een groene kont of een groene met witte neus, daarom speciaal naar de binnenkant gekeken.

Geplaatst: do nov 22, 2007 6:23 pm
door 4 safari
R4F6GTX Automaat schreef:Aha

Ik heb 1x naar een Belgacommetje gekeken, hier vlak bij in Overpelt maar die was wit van binnen, en rot van onder... (F4)
Toen twijfelde ik of het een witte was met een groene kont of een groene met witte neus, daarom speciaal naar de binnenkant gekeken.
Ik heb wel eens een vijfdeurs Belgacom gezien die ook wit was vanbinnen, maar dat was door de toenmalige eigenaar zelf geverfd.