contactpuntjes Ducellier

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

contactpuntjes Ducellier

Bericht: # 93651Bericht Rik H. »

Vanmiddag wilde ik contactpuntjes vervangen van mijn gtl met Ducellier verdeler. Nu stuitte ik op het volgende probleem: het koperkleurige stekkertje van de contactpuntjes dat vanuit de verdeler komt past niet omdat er een soort plastic doorvoerdingetje op mijn verdeler zit. Bij mijn andere ducelier zit er aan de buitenkant op het verdelerhuis zo'n boutje waar dat draadje van de puntjes en de condensator samenkomen. Dat boutje zit hier dus niet op. Maar goed. In dat doorvoer-stukje-plastic komt het draadje van de condensator samen met die van de puntjes. Het is één geheel lijkt het. Bestaan er nog andere puntjes voor een Ducellier met zo'n plastic doorvoerhulsje waar ook het draadje van de condensator in gaat?
Ik zal morgen even een foto proberen te maken van de situatie? Dat maakt het vage verhaal van hierboven misschien wat duidelijker...

Rik
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93652Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat plastic doorvoerdingetje zit met een boutje/moertje. Aan de binnenkant met dat contactpuntjestekkertje en aan de buitenkant het draadje van de condensator en het draadje dat naar de bobine gaat. Gewoon een stukje losdraaien (meestal sleuteltje 7).
ik denk tenminste dat je dat bedoelt...

edit:
nog eens gelezen. Boutje/moertje zit er dus niet. Kan er wel een stekkertje op? Doe toch maar een fotootje
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93654Bericht Rik H. »

Ja, dat dacht ik dus ook maar het is een doorvoerdingetje waar verder geen boutje aan vast zit. Bij mijn andere ducellier zit het inderdaad zoals jij het beschrijft. Bij deze waar ik nu mee bezig ben zit dat doorvoerdingetje in een sleuf in het verdelerhuis geschoven. Aan de binnenkant van de verdeler verdwijnt het draadje van de puntjes erin en aan de buitenkant verdwijnt er een groene draad in van de condensator en een zwarte draad van de bobine. Het is echt gegoten plastic dus het lijkt erop alsof je in ieder geval de puntjes samen met de condensator en het draadje naar de bobine moet vervangen.
Het is trouwens zo'n type verdeler waarbij aan de buitenkant zo'n stelmoertje zit voor de puntjes te stellen.

Rik
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93655Bericht Rik H. »

Ah, terwijl ik mijn bericht aan het tikken was heb jij ge-edit. Er zit geen stekkertje op en morgen plaats ik een foto.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93657Bericht Rik H. »

Net even wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Iemand bekend met deze combi van puntjes en condensator?
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 93658Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, bekend geval. Je hebt er een verdeler van een R5 op zitten.

edit:
hihi, nu staan er ineens de foto's...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93659Bericht Rik H. »

Hé bedankt Paul! Een verdeler van een R5 was ik zelf niet op gekomen. Toch maar de oude puntjes meenemen naar de Brezan dus. Heeft een R5 verdeler dezelfde eigenschappen qua vervroeging?

Rik
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 93660Bericht Le Car »

Lijkt mij geen onsteking van een oer5 maar van een vroege 1.1 Super5.
Bij een oertje zit de buitenverstelling namelijk aan de kant van het klepdeksel en niet naast de vacuumdoos. Verder zit de aansluiting van de puntjes aan de andere kant tov een oer5 en r4.

Op de vertanding van de vacuumdoor hoort dacht ik ook een veertje te zitten btw.

Let er dus ook op dat bijde delen van de puntensetje gelijk zijn en je de buitenafstellingkunt blijven gebruiken.Wel zo makkelijk namelijk.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 93661Bericht Le Car »

Net even gekeken.

Is super5 1.1 hbase onderdeel D 531 kost €15,=

http://mg.dev.autotaal.com/includes/afb ... PLNXSUSTRX
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93674Bericht Rik H. »

Nou, vanmiddag naar de Brezan gegaan en inderdaad, het waren de puntjes van een super 5. Tot 2x toe kwam de Brezanjongen met andere puntjes aanzetten maar na zelf in het onderdelenboek te hebben gekeken ging hij voor de derde keer naar zolder om met de juiste puntjes terug te komen.
Meteen erin gezet natuurlijk en het motortje snort weer heerlijk! :P

Bedankt voor de reacties!

Rik
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93696Bericht Willem de Zwijger »

Kun je dan die zwarte draad bij de puntjes losmaken en op je nieuwe zetten ? Of moet je iets doorknippen ? En wat als je een nieuwe condensator wilt plaatsen ? Of koop je de hele boel compleet ?
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 659
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93700Bericht Rik H. »

Dat wat je op de 2de foto ziet koop je als geheel. Er zit een rond stekkertje aan de draad die naar de bobine gaat. Die heb ik er afgeknipt en een blauwe schuifstekkertje aan gemaakt omdat die op de oude ook al zat. Dat kun je nog rechtsonder in beeld zien.
Al met al weer een verrassende ervaring in de wereld die Renault 4 heet 8)
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Plaats reactie