Pagina 1 van 2

oude viertjes

Geplaatst: za okt 20, 2007 11:01 pm
door r4ever
Na het topic jonge viertjes ,natuurlijk ook een voor oude viertjes!!
Dus laat ik beginnen, ik ben bezig met een R4L van october 1961, productienr. 9578 ! Dus 1 van de eerste tienduizend Renaultjes 4 !!
Zijn er nog oudere?? En hoeveel zijn er nog van voor 1970?
Dus aanvullen die lijst. :) :)

Geplaatst: wo okt 24, 2007 2:36 pm
door GijSsie
Ik heb het even voor je opgezocht, die van mij is op 01-09-1966 afgegeven te 's-Gravenhage. Ik (mijn vader) ben (is) de 3de eigenaar, 1ste eigenaar woonde in Hansweert heeft hem tot 1995 in bezit gehad. Toen eigenaar 2 waarvan ik hem eind januari dit jaar van hem overgenomen. En die al die tijd is bezig geweest om hem op te knappen.... en nu rijd die nog niet :-? ... maarja ik heb wat nieuw plaatwerk gekocht dus als mijn savane klaar is. Dan istie aan de beurt. :D

oude viertjes

Geplaatst: wo okt 24, 2007 11:13 pm
door r4ever
De mijne rijdt ook nog steeds niet, er komt steeds van alles tussen, maar hoop hem volgend voorjaar/zomer af te hebben.(dit zeg ik ook al jaren) :roll:

Geplaatst: vr nov 02, 2007 5:39 pm
door Boerammetje
De oudste die ik heb is R1121 nr. 773, 1e afgifte 1-11-'61.

Geplaatst: za nov 03, 2007 8:04 pm
door schoapke
eentje van 20-07-'67 type R1120 5 539 803
eentje van 27-05-'63 type R1120 3 721 005

staan alleen alle twee nog op liefde en aandacht te wachten en daarna nog invoeren :oops:

Geplaatst: zo feb 03, 2008 8:46 pm
door Boerammetje
Vandaag in de mail: een chef die eigenaar blijkt te zijn van R3 #221, met chassisnummer 0 500 001, de allereerste dus...

Afbeelding

Geplaatst: zo feb 03, 2008 10:24 pm
door Rik
dat zo'n allereerste niet in eigen beheer is gehouden van renault, voor in een museum of iets dergelijks ofzo, zie je toch wel vaker met modellen

Geplaatst: zo feb 03, 2008 10:30 pm
door GijSsie
Dat gebeurd dan ook wel maar worden die dan voorzien van chassisnummer/kenteken? :wink:

Geplaatst: zo feb 03, 2008 10:33 pm
door Boerammetje
Nou, bij Renault gebeurde dat indertijd helaas niet. Begin van dit decennium waren ze naarstig op zoek naar een R3, die ze uiteindelijk uit La vie de l'auto visten, om 'm uiteindelijk met de Franse slag te restaureren.

Geplaatst: zo feb 03, 2008 11:35 pm
door Rik
GijSsie schreef:Dat gebeurd dan ook wel maar worden die dan voorzien van chassisnummer/kenteken? :wink:
chassisnummer zullen ze zeker hebben, kenteken is wat anders ja

Geplaatst: do feb 07, 2008 12:26 am
door r4ever
Beetje vreemd dat het ovale plaatje geparkerd is, inplaats van de gebruikelijke klinknagels???
Zet je toch aan het denken, en is er ook een foto van de gehele auto? (ehh)

Geplaatst: do feb 07, 2008 1:32 pm
door lesmagnacs
Ze hadden vroeger niet zo veel met dingen zo te bevstigen dat de auto moeilijk 'om te katten' was. je kunt het ruitje (net als bij die van ons) er zo uithalen door de lipjes om te buigen en er een andere in zetten.

Geplaatst: do feb 07, 2008 10:58 pm
door Bauke Bos
Is er niet een lijst op te vragen bij één of andere organisatie, waarin staat hoeveel auto's er per bouwjaar nog op kenteken staan?

Geplaatst: vr feb 08, 2008 10:50 pm
door Boerammetje
Bij mijn 3 zit dat plaatje ook geparkerd. De 3 in kwestie had hetzelfde nummer in het chassis, heb de foto's niet bewaard. Restauratie kan geen kwaad overigens, en wonderwel had 'ie reeds een ribbel in de kap.

uitvoeringsnummmer

Geplaatst: za feb 09, 2008 1:45 am
door RVIER
op het ovale plaatje staat het type

R1121 en de uitrustingscode 221.

Ik zou verwachten dat hij de uitrustingscode 100 zou hebben (voor Frankrijk)

Uitrustingscode die met een 2 beginnen werden geleverd in skandinavie
(noorwegen 246, zweden 245, finland 241)

of zijn de uitrustingscodes (deels landencodes) later veranderd?

vr gr Fons