na maanden met een piepende achterklep door het ontbreken van een onderste rubber (die zijn niet meer te koop)
TADAA OPLOSSING, door de 2 rubber blokjes een halve slag te draaien is het opeens stil , wat een rust en het is zo simpel
of het ook werkt als je wel de trotse bezitter van een rubber bent weet ik niet
nu vallen alle andere rammetjes wel weer meer op
Onderste rubber gewoon zelf maken, ga naar Gamma koop de kleinste ronde verwarmings isolatie (die je om de verwarmings buizen klemt donker grijs van kleur) snij deze midden door smeer een zijde in met bison tex laten drogen en druk het tegen elkaar met de bankschroef, lijm dit onder de klep het is beter als rubber want het is van kunstof gaat daarom langer mee kosten ongeveer 3 euro.
Ik had ook last van gepiep, geen idee waar het van kwam.
Maar wel gigantisch vervelend, mijn vader de straat uit laten rijden...
En ja die herkende het meteen, even de achterklepsluiting wat strakker afgesteld en het was verdwenen
hee roberto ,das een goeie tip, die ga ik van het weekend eens even uit proberen, want nu is de pieperdepiep wel verdwenen maar zit er nog wel een kier van een centimeter over de hele breedte en dus is de ventilatie optimaal voor de zomer maar voor in de winter word het toch een beetje te tochtig ben ik bang
groeten, ronny