Aandrijfashoes vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Aandrijfashoes vervangen

Bericht: # 92548Bericht Robo »

ik heb mijn aandrijfashoes defect aan de rechterzijde (wiel), hoe moet men deze vervangen? of is deze wel te vervangen en moet men een komplete aandrijfas monteren?
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 92553Bericht jbeekmann »

Die is zeker te vervangen. Er waren wat dingetjes over geschreven, maar kan ze niet meer vinden.
Je kunt de aandrijfas eruit halen en naar de garage brengen. Die hebben er een mooi stuk gereedschap voor waardoor het zo gepiept is.
Zelf kun je het ook proberen door een universele hoes te kopen (niet de originele Renaulthoes, deze zijn heel erg stug) en deze over de koppeling heen te wurm met behulp van een afgeknipte PET-fles als 'glijbaantje'. Nu weet ik trouwens niet of dat met de huidige flessen nog steeds lukt. Ze maken ze tegenwoordig wat minder dik.
Succes!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 92561Bericht -Trelleur- »

Kun je met een provisorisch gedichte hoes eigenlijk nog een flink stuk rijden? Of is er risico dat de zaak als het ware droogloopt en hard gaat slijten?
Dit vanwege een binnenkort op te halen F4 die dit euvel vertoont aan de bakzijde.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 92565Bericht brecht »

Zonder hoes geen bescherming voor je kogelgewricht, met een gescheurde hoes minder bescherming. Als je de kogel goed invet en de hoes provisorisch dicht maakt lijkt het me dat dat geen probleem moet zijn.

Worst case scenario: je gewricht slijt wel heel snel. Ook geen ramp, want die dingen zijn overal te krijgen.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 92589Bericht jbeekmann »

Voor nood kan je er vanalles omheenknopen, als het vet er maar een beetje in blijft zitten en er geen zand of ander vuil inkomt.
Al wikkel je er een hele rol huishoudfolie omheen....
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 92596Bericht cees en jantine »

is de hoes niet te plakken...? als je geluk heb kun je daar nog jaren mee rond rijden

mag officieel niet volgens mij, maar als tijdelijk een mooie optie.

vet eruit spoelen, goed ontvetten en weer vastplakken. vullen met vet(via 1 van de uiteinden, ty-rap om de uiteindjes en gaan met die banaan.

of is dit een hele stomme oplossing.

als ie niet meer te plakken is wordt het een nieuwe.. as er onderuit halen werkt dan het makkelijkste denk ik.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 92598Bericht jbeekmann »

plakken schijnt nog wel te gaan met een kit. Is wel eens iemand die er wat over vertelde hier...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 92621Bericht -Trelleur- »

Ja, dit is het oude topic erover: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6989
Misschien moet ik wat van die schoenzoollijm meenemen, maar gezien de voorgaande reacties maak ik me niet te ongerust.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Plaats reactie