Aandrijfashoes vervangen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Aandrijfashoes vervangen
ik heb mijn aandrijfashoes defect aan de rechterzijde (wiel), hoe moet men deze vervangen? of is deze wel te vervangen en moet men een komplete aandrijfas monteren?
Die is zeker te vervangen. Er waren wat dingetjes over geschreven, maar kan ze niet meer vinden.
Je kunt de aandrijfas eruit halen en naar de garage brengen. Die hebben er een mooi stuk gereedschap voor waardoor het zo gepiept is.
Zelf kun je het ook proberen door een universele hoes te kopen (niet de originele Renaulthoes, deze zijn heel erg stug) en deze over de koppeling heen te wurm met behulp van een afgeknipte PET-fles als 'glijbaantje'. Nu weet ik trouwens niet of dat met de huidige flessen nog steeds lukt. Ze maken ze tegenwoordig wat minder dik.
Succes!
Je kunt de aandrijfas eruit halen en naar de garage brengen. Die hebben er een mooi stuk gereedschap voor waardoor het zo gepiept is.
Zelf kun je het ook proberen door een universele hoes te kopen (niet de originele Renaulthoes, deze zijn heel erg stug) en deze over de koppeling heen te wurm met behulp van een afgeknipte PET-fles als 'glijbaantje'. Nu weet ik trouwens niet of dat met de huidige flessen nog steeds lukt. Ze maken ze tegenwoordig wat minder dik.
Succes!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Kun je met een provisorisch gedichte hoes eigenlijk nog een flink stuk rijden? Of is er risico dat de zaak als het ware droogloopt en hard gaat slijten?
Dit vanwege een binnenkort op te halen F4 die dit euvel vertoont aan de bakzijde.
Dit vanwege een binnenkort op te halen F4 die dit euvel vertoont aan de bakzijde.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Zonder hoes geen bescherming voor je kogelgewricht, met een gescheurde hoes minder bescherming. Als je de kogel goed invet en de hoes provisorisch dicht maakt lijkt het me dat dat geen probleem moet zijn.
Worst case scenario: je gewricht slijt wel heel snel. Ook geen ramp, want die dingen zijn overal te krijgen.
Worst case scenario: je gewricht slijt wel heel snel. Ook geen ramp, want die dingen zijn overal te krijgen.
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
is de hoes niet te plakken...? als je geluk heb kun je daar nog jaren mee rond rijden
mag officieel niet volgens mij, maar als tijdelijk een mooie optie.
vet eruit spoelen, goed ontvetten en weer vastplakken. vullen met vet(via 1 van de uiteinden, ty-rap om de uiteindjes en gaan met die banaan.
of is dit een hele stomme oplossing.
als ie niet meer te plakken is wordt het een nieuwe.. as er onderuit halen werkt dan het makkelijkste denk ik.
mag officieel niet volgens mij, maar als tijdelijk een mooie optie.
vet eruit spoelen, goed ontvetten en weer vastplakken. vullen met vet(via 1 van de uiteinden, ty-rap om de uiteindjes en gaan met die banaan.
of is dit een hele stomme oplossing.
als ie niet meer te plakken is wordt het een nieuwe.. as er onderuit halen werkt dan het makkelijkste denk ik.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Ja, dit is het oude topic erover: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6989
Misschien moet ik wat van die schoenzoollijm meenemen, maar gezien de voorgaande reacties maak ik me niet te ongerust.
Misschien moet ik wat van die schoenzoollijm meenemen, maar gezien de voorgaande reacties maak ik me niet te ongerust.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)