Remschijven R19 phase 1 passend op GTL?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Remschijven R19 phase 1 passend op GTL?

Bericht: # 92149Bericht Olivier »

Omdat mijn remschijven voor niet meer fantastisch zijn zat ik even te kijken naar vervangende exemplaren...

Nu vroeg ik me dus af of de voorschijven van een R19 (phase 1, 1988) ook op een R4 GTL passen?
Je hebt namelijk een nieuw 'sportief' setje schijven voor nog minder geld ook...

Daarnaast, is het blok van een Twingo of R19 1.2/1.4/1.7 nou exact hetzelfde als dat van de R4? Maw. de versnellingsbak kan er zo opgeschroeft worden?
Geen
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 92160Bericht Le Car »

Olivier,
Schijven van een r19 paasen niet op je 4
Diameter is anders en de constuctie verder ook.

In het clubmagazijn loopt momenteel nog een actie met NOS schijven van Graf voor 45 euro per set.
op de door jouw genoemde motoren kun je idd wel je r4 schroeven maar denk dan niet dat dit in je 4-tje past.

Oa waterpomp aanpassen,voorbalk uitbouwen,motorsteunen aanpassen enz.
wel zou een express of clio 1.1 (c1c motor) passen.
De rest is echt hobbywerk.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 92161Bericht Jan-Geert »

Le Car schreef:Olivier,
Schijven van een r19 paasen niet op je 4
Diameter is anders en de constuctie verder ook.

In het clubmagazijn loopt momenteel nog een actie met NOS schijven van Graf voor 45 euro per set.
op de door jouw genoemde motoren kun je idd wel je r4 schroeven maar denk dan niet dat dit in je 4-tje past.

Oa waterpomp aanpassen,voorbalk uitbouwen,motorsteunen aanpassen enz.
wel zou een express of clio 1.1 (c1c motor) passen.
De rest is echt hobbywerk.
express of clio motor gaat ook niet passen helaas... wel met de nodige aanpassingen..
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 92172Bericht Olivier »

Kunnen jullie dit nader uitleggen?
Het is dus niet alleen een kwestie van motorsteunen aanpassen?
Geen
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 92174Bericht 4TL »

Waterpomp zit aan de verkeerde kant. dus je moet zowiezo de nokkenstok vervangen.
en remschijven passen van veel modellen niet omdat je bv. bij een twingo zo de schijf op de naaf plaatst, terwijl bij een R4 de schijf deel uitmaakt van de naaf.
Clio '98
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 92179Bericht brecht »

Het cleon onderblok zoals dat in een 4 zit is op nog vele andere auto's gebruikt. dus dat past vaak wek op je motorsteunen. Het probleem is dat een 4 blok in de lengterichting in je auto zit met de bak en de pulli's naar voren. Andere blokken zitten dwars geplaatst en hebben pulli's en/of waterpompen aan de andere kant zitten en/of langere versnellingsbakken. (die passen dan wel op je blok, maar niet in je motrotruimte)

Hierdoor moet je dan weer plaats gaan maken in je schutbord, of je spatborden, of je moet je voorste dwarsbalk naar voren leggen of...

Het kan allemaal vast wel er zijn al wat voorbeelden te vinden (een gtt blok in enkele race- 4tjes, een megane coupe 16v blok in een monster van Hotze, en een ..... blok in die van 4-tje, maar dat brengt hij liever nog niet naar buiten.) Maar dat is allemaal erg veel hobby werk. Als je er van houd een leuke uitdaging, als je zonder veel werk harder wil rijden pak je een blok uit een oer 5. De normale oer-5 blokken gaan al wat harder door een ander nokkenas geloof ik, je kan een 1400 pakken, een Alpine, of een Alpine Turbo. In het laatste geval heb je zo'n 110 pk tot je beschikking. ook genoeg toch?

(p.s. als er kenners zijn die anders beweren mogen ze me verbeteren hoor! )
Plaats reactie