Algemene vraag over aanschaf Renault 4

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Nic
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jul 30, 2007 10:07 pm

Algemene vraag over aanschaf Renault 4

Bericht: # 91382Bericht Nic »

Hoi,

In de hoop dat ik niet gelijk een moderator op mijn dak krijg, plaats ik mijn oproepje ook hier, aangezien op dit onderdeel, denk ik, de meest doorgewinterde Renault 4-rijders zich bevinden.

Ik heb me vanavond aangemeld en ben op zoek naar een Renault 4 sinds ik weet dat mijn werk naar 'fietsafstand' gaat verhuizen.
Mijn degelijke auto kan dus de deur uit en de tijd is aangebroken om weer eens in een leuke auto (R4) rond te gaan rijden.

Ik ben geen sleutelaar en zoek daarom een Renault 4 waar ik de komende jaren op kan vertrouwen zonder al te veel kosten.

Op martkplaats heb ik de volgende R4 gezien en ik zou graag van de ervaren Renault4-rijders op deze site horen wat ze ervan vinden (tips, dingen waar ik op moet letten etc).
http://auto.marktplaats.nl/renault/1051 ... roest.html


Eigenlijk was ik op zoek naar eentje met een open dak, maar volgens mij zijn die moeilijk te vinden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Nicole
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 91385Bericht jbeekmann »

Beste Nicole,
Woon je in de omgeving Groningen, of is het toeval dat die advertentie een auto uit die hoek weergeeft?
Aankoopadvies is hier al vaak gegeven. Gebruik de zoekfunctie maar eens (zie bovenin de knop 'zoeken')
Het beste advies is nog om iemand met verstand van auto's en liefst R4tjes mee te nemen bij het zoeken naar 'jouw viertje'. Bij de club en op dit forum zijn een hoop mensen ingeschreven (zo rond de 1050 mensen totaal) die bijna allen erg behulpzaam zijn en best even met je mee willen kijken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 91392Bericht -Trelleur- »

Welkom, leuk dat je een R4 overweegt.
Die van Marktplaats lijkt me een goede kandidaat als de beschrijving klopt. Roestvrije Franse import is een pluspunt en de import wordt ook nog eens geregeld (incl APK neem ik aan). Je hebt dan voor een redelijk bedrag een leuk ouder modelletje dat optisch misschien niet 100% is, maar wel met een harde koets en bodem.
Lage kilometerstand is ook altijd meegenomen hoewel dat minder belangrijk is dan de staat van onderhoud.
Verder is dit een type met de kleine motor (850 cc), wat niet erg is, alleen als je vaak op de snelweg zit ben je beter af met een GTL.
Hou rekening met een grote beurt na aankoop na aankoop zodat het onderhoud weer helemaal op peil is. Een paar aandachtspuntjes kun je altijd wel verwachten, maar bij een R4 zijn de meeste ingrepen eenvoudig.
Ten slotte moet je bedenken wat je gaat doen om de roest weg te houden....
Succes!
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 91395Bericht marco »

Een hele mooie, maar wel prijzig, is deze clan (met open dak)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 91404Bericht brecht »

Hoi Hoi,

het klinkt erg mooi. De foto's zien er ook fijn uit. Maar om nu van een omschrijvin g van een verkoper en 3 foto's te beoordelen of die auto het geld waard is? Ik durf het niet aan. Het advies van Jasper om (als hij hier is) er met iemand naar te gaan kijken kan ik je ook aanbevelen.

Houd er wel rekening mee dat een oude auto altijd meer tijd en geld kost dan je verwacht. Een Auto die nu heel goed is kan best over een half jaar wat werk hebben.

Maar laat dit je niet ontmoedigen hoor! Hoe mer 4tjes hoe beter! :lol:
Nic
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jul 30, 2007 10:07 pm

Bericht: # 91425Bericht Nic »

Hoi,

Allemaal bedankt voor de welkomstberichten en tips.
Volgens mij kan ik het beste inderdaad in de omgeving van Utrecht op zoek gaan naar een echte R4-kenner, want met 0 technische kennis wordt het volgens mij wel erg spannend om een R4 aan te schaffen. :o :lol:

Ik kijk in ieder geval regelmatig hier, los van 2 1/2 week vakantie welke voor de deur staat, om de tips en het aanbod te lezen.

Groetjes en nogmaals bedankt!

Nicole
Plaats reactie