Misschien heeft iemand hier ervaring mee? Mijn opmerking was dat de motorsteunen waarschijnlijk behoorlijk belast worden, maarja, is dat niet ook zo bij het naar beneden kantelen van de bak?
Overigens wordt de versnellingsbak hier 'wisselbak' genoemd.
"Hallo luitjes, ik las in de laatste vrijbuiter hoe men worstelt met het demonteren van stuurkogels en fusee kogels om het wiel te kantelen om de steekassen uit de bak te halen, ik zeg jullie nu,,,HELEMAAL NIET NODIG '''', hoe zo niet ??
Laat je 4 tje rustig op ze,n pootjes staan, haal de borgpennen uit de steekassen, demonteer het ophangrubber v d wisselbak kompleet zodat je max ruimte krijgt, pak je schaarkrik en zet deze tussen carrosserie en wisselbak en druk de bak naar een kant, druk gelijk met het persen de steekas naar buiten zodat je de homokineet niet uit elkaar trekt, nog beter is hem in te klemmen , bv met ijzerdraad, nu ontstaat er minimale ruimte om de as uit de bak te halen en omhoog te halen, hang hem op aan een ijzerdraad, nu de andere kant net zo, dit gaat nu makkelijker omdat aan de andere kant de as er al uit is.Hang deze ook op, nu de assen uit de bak zijn kun je de bak verder los sleutelen en demonteren.
Ik zou zeggen, probeer het eens als je aan zo,n klus toe bent.
h Groet Henk Kruidhof.Enschede."