Pagina 1 van 1
vliegroest op de remmen
Geplaatst: wo jul 04, 2007 6:41 pm
door r4f8
ons viertje heeft nu een aantal weken droog onder een beschut afdak gestaan, maar nu hoor ik de remmen lekker schuren als ik `m verplaats...
We gaan er volgende week vrijdag mee naar de keuring, kan ik zelfs nog iets 'oppoetsen' aan de remmen of is het credo 'gewoon een paar keer goed hard remmen en dan is het ook wel goed/over'?
Ik heb hier (nog) geen ervaring mee, m`n Citroen CX staat eigenlijk altijd in een dichte/droge stallig (maar daar kan helaas maar 1 auto in en dan moet je keuzes maken

).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Robert
Geplaatst: wo jul 04, 2007 6:51 pm
door Dirk R4Gendarmerie
Heb je schijven en of trommels? Een paar keer flink hard remmen helpt meestal wel.
Als het euvel blijft is het toch wel verstandig de trommels even te openen en goed schoon te maken.
Schijven worden vanzelf wel schoon als je even flink op je pedaal trapt.
Geplaatst: wo jul 04, 2007 7:34 pm
door Mark4GTL
Ik zou de remmen gewoon es schoonmaken.
Dan kun je die meteen es nakijken of je er mee bezig moet.
Geplaatst: do jul 05, 2007 12:30 am
door 4TL
Ik zit eerder te denken aan hangende remzuigers...
Geplaatst: do jul 05, 2007 9:12 am
door brecht
want van hangende remzuigers krijg je roest op je remschijven?
Als je weinig tijd hebt is goed remmen voldoende, een voordeel boven remen ten opzichte van zelf doen is behalve tijdsbesparing ook dat je remschijven netter af vlakken dan jij dat met een schuurpapiertje kan doen. Een een keer alles open halen en goed bekijken kan geen kwaat natuurlijk, maar lijkt me voor de apk niet noodzakelijk.
Geplaatst: do jul 05, 2007 5:52 pm
door r4f8
Nou, bedankt voor het meedenken... we gaan gewoon een paar keer goed (hard) remmen en zien dan wel hoever we daarmee komen (figuurlijk gesproken dan

)
Geplaatst: do jul 05, 2007 7:11 pm
door Rodeo-6
Motor starten en warm laten worden
Motor uit zetten
Links of rechts voor opkrikken en wiel verwijderen.
Motor starten en in z'n 1 zetten (op de krik)
Schuurpapiertje korrel 40 60 of 80 gebruiken, weg roest, denk om je vingers

Geplaatst: vr jul 06, 2007 9:01 pm
door Dirk R4Gendarmerie
En hem dan van de krik laten lazeren? Lijkt me nogal een linke manier van je remmen schoonmaken!
Geplaatst: za jul 07, 2007 5:51 pm
door Mark4GTL
Dirk R4Gendarmerie schreef:En hem dan van de krik laten lazeren? Lijkt me nogal een linke manier van je remmen schoonmaken!
Klopt, daarom moet je ook er ff 2 bokje onder zetten (onder een stevig punt)
Geplaatst: za jul 07, 2007 11:45 pm
door 4TL
Toch ben ik van mening dat bovenstaande manier gevaarlijk en onnodig is.
Wat vliegroest rem je er in no-time van af.
blijven de remmen slepen, dan moet je de oorzaak toch meer zoeken in remstof dat tussen de zuiger en klauw zit en roest in het remsysteem (remolie trekt vocht aan). verder wil het stuk waar de remblokken over de remklauw heenschuiven roestig zijn waardoor ze beginnen te slepen.
Geplaatst: ma jul 09, 2007 10:02 pm
door Rodeo-6
Dirk R4Gendarmerie schreef:En hem dan van de krik laten lazeren? Lijkt me nogal een linke manier van je remmen schoonmaken!
Iemand enig idee wat de functie van een differentiel is ?
Stelletje amateurs #@#@#
Geplaatst: ma jul 09, 2007 10:04 pm
door Mark4GTL
Rodeo-6 schreef:Dirk R4Gendarmerie schreef:En hem dan van de krik laten lazeren? Lijkt me nogal een linke manier van je remmen schoonmaken!
Iemand enig idee wat de functie van een differentiel is ?
Stelletje amateurs #@#@#
Dat heeft volgens mij niks met het differentieel te maken maar met het feitr dat de auto op 1 krik een beetje instabiel is...
dus geen amateur maar puur logisch redeneren.
differentieel
Geplaatst: di jul 10, 2007 6:14 pm
door RVIER
als je een R4 met een ingeschakeld sperr differentieel hebt heeft Rodeo-6 gelijk. Bij mijn weten zijn er geen R-4's met sperdiff gemaakt.
vr gr Fons