Pagina 1 van 1
Bonkende geluiden bij starten en bocht om
Geplaatst: wo jun 13, 2007 10:37 am
door Rob van Zwieteren
Sinds enige tijd maakt mijn motor bij het starten een bonkend geluid en gaat heen en weer, bij het wegrijden bonkt ÃÂe ook nog een paar meter, maar dat is dan weer mijn linker voorkant.
Als ik de bocht om ga hoor ik linksvoor ook een bonkend (tatatata) geluid.
rara wat kan dat allemaal zijn
Geplaatst: wo jun 13, 2007 11:01 am
door Dirk R4Gendarmerie
Ophangrubbers motorblok?
Geplaatst: wo jun 13, 2007 11:05 am
door Mark4GTL
aandrijfas?
stuurhuis?
fuseekogel?
schokbreker?
ophangrubber motorblok?
Geplaatst: wo jun 13, 2007 11:13 am
door brecht
ik sluit me aan bij het rijtje, maar om nog meer toe te voegen:
versnellingsbaksteun?
homokineet?
hoor je tijdens het bocht om rijden altijd dat geluid, of vanaf een bepaalde stuuruitslag? Ik zit te denken aan een homkineet links die niet goed meer is of niet goed vast zit door een kapotte baksteun.
De baksteun zit helemaal vooraan je motorblok tegen de dwarsbalk van het chassis aan. deze is visueel te inspecteren. er zit rubber in maar dat moet erg vast zitten, mag niet te veel speling hebben. Om de homokineet te controleren kan je je stuur omdraaien en in die stand te kijken naar hoe je aandrijfas de versnellingsbak in gaat. Ook kan je op dat moment kijken of alle fussee's enzo nog goed zitten.
Maar dan heb je alleen het geluid tijdens het rijden te pakken en niet bij het starten. De motorsteunen zelf zouden ook wel eens de schuld kunnen zijn. Ook deze kan je bekijken of het rubber nog goed is en of het blok niet al te veel beweegd. Om de motorsteunen te vervangen moet wel je blok er uit...
succes!
(en p.s. kan eenmoderator dit topic naar het sleutelgedeelte verplaatsen?)
Geplaatst: wo jun 13, 2007 11:50 am
door Rob van Zwieteren
nou dat klinkt ernstig allemaal,
zeker dure grap, en ik was al 500 eur kwijt met de apk, nieuwe remleidingen ed
Geplaatst: wo jun 13, 2007 12:55 pm
door brecht
Duur valt mee.
De steunen zijn wat ijzer met wat rubber ertussen, baksteunen zijn tweedehands ook goed te koop (misschien motorsteunen ook wel?) Stel dat het stuurkogels of fuseekogels blijken te zijn ben je ong 15e per stuk kwijt.
Alleen als je het laat doen wordt de arbeid zo duur. Een goede reden om het zelf te doen toch? Het zijn niet de meest ingewikkelde klussen.
Geplaatst: wo jun 13, 2007 1:19 pm
door jbeekmann
Verplaatst en omdat er door Rob twee topics waren gestart sluit ik er eentje.
De ander vind je
HIER