Pagina 1 van 1

De oplossing om 4tjes te verplaatsen ipv autoambu

Geplaatst: za jun 09, 2007 6:53 pm
door GijSsie
mensen ik kwam dit interessante topic tegen op r4-4l.com en ik wilde het jullie niet onthouden.

klik hier

Lijkt mij zeer functioneel als je een 4tje moet verplaatsen die nog rijd. Kan je bijv op je dakdraagers van een r4f6 gooien naar frankrijk rijden en met en "personen" r4 terug komen.

Dit van die r4f6 en gewoone r4 in verband met gewicht...

Op pagina 3 staat een link naar een filmpje van het gebruik van deze towbar

Geplaatst: za jun 09, 2007 8:13 pm
door Mark4GTL
das inderdaad een praktisch dingetje

zijn die ook in de NL verkrijgbaar?

Geplaatst: za jun 09, 2007 8:52 pm
door GijSsie
staat een bouwtekening bij mark moet je zelf maken :wink:

Geplaatst: zo jun 10, 2007 12:06 pm
door r4f8
Alleen zit je met 'niet werkende verlichting', dus of het helemaal legaal gaat zijn, is nog maar de vraag...

Geplaatst: zo jun 10, 2007 2:49 pm
door schoapke
lichtbalkje met verlengsnoer er overheen??

Geplaatst: zo jun 10, 2007 4:00 pm
door GijSsie
Gewoon stekker maken op de kabelboom zodat je de de achterlichten, richtingaanwijzers en mistlamp aanstuurt wel ff de accu loshalen. En niet te vergeten een witte kentekenplaat achter!

klik hier ff naar t midden scrollen, daar staat ook een trekstang maar dan voor een 2cv. Dus legaal is het wel denk ik... Je moet alleen zorgen dat de auto die ervoor staat zwaarder is. Voordeel tov een autotrailertje dat de auto die ervoor staat niet heel veel zwaarder moet zijn.

op het 2cv forum kunnen ze er ook geen wijs uit...

Geplaatst: zo jun 10, 2007 4:35 pm
door Mark4GTL
Ik denk dat ik zo`n ding in elkaar ga flansen. Ben benieuwd of het wat is uiteindelijk.

time will tell

Geplaatst: zo jun 10, 2007 4:46 pm
door GijSsie
zoek eerst maar eens op het 2cv forum op triangel. Er is nog een hoop onduidelijkheid over deze manier van auto's verplaatsen.

Geplaatst: zo jun 10, 2007 4:53 pm
door Mark4GTL
Expertisecentrum Verkeer en vervoer PIVM - Apeldoorn.

De door u omschreven constructie is ons bekend. Conform artikel 5.18.2 van het Voertuigreglement is het toegestaan om door middel van een motorrijtuig een ander motorrijtuig voort te bewegen. Niet omschreven is op welke manier dit dient te geschieden. Met andere woorden: er is geen bepaling opgenomen waarin is omschreven dat de door u voorgestelde constructie niet zou mogen worden toegepast.
Door het aanbrengen van een triangel tussen uw camper en uw kitcar, krijgt het getrokken voertuig echter niet de status van een aanhangwagen. Voor de toepassing van de bepalingen van de Wegenverkeerswet 1994, het Voertuigenreglement en de Wetaansprakelijkheid motorvoertuigen blijft het in alle gevallen een motorrijtuig. Met andere woorden: de kitcar moet aan alle technische voorschriften voldoen, moet APK zijn goedgekeurd, moet zijn voorzien van een eigen kenteken en moet zijn verzekerd.Het voeren van een voor de camper afgegeven kenteken op de kitcar is derhalve niet toegestaan. OP de gehele combinatie blijft ten alle tijden artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 van toepassing. Dit houdt in dat er geen gevaar op de weg mag worden veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd. De sleepconstructie dient dan ook zo te zijn uitgevoerd dat deze niet kan lostrillen en dat zijdelings uitwijken van de kitcar zoveel mogelijk wordt voorkomen. Het verdient eveneens aanbeveling om achter de kitcar een zogenaamde lichtbalk aan te brengen waarmee duidelijk kan worden aangegeven dat met de combibatie van richting wordt veranderd of dat de combinatie tot stilstand wordt gebracht.
Met betrekking tot bovenstaande is er één uitzondering. Voor de toepassing van de gedragsregels van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 wordt de gesleepte kitcar gezien als een aanhangwagen. Dit heeft bijvoorbeeld consequenties wanneer u te maken zou krijgen met een weg die gesloten is verklaard voor motorvoertuigen met aanhangwagens. Voor zover er geen lagere maximum snelheid geldt, dient u er tevens rekening mee te houden dat u met de combinatie niet sneller mag rijden dan 80 km/u. Hoewel dit laatste naar ik verwacht niet van toepassing zal zijn: de afstand tussen de camper en de kitcar mag niet meer bedragen dan 5 meter.
Vertrouwende u vraag hiermee naar behoren te hebben beantwoord, het expertisecentrum Verkeer en vervoer PIVM - Apeldoorn.


http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... t=triangel


ut mag dus wel, maar de auto moet APK enzow hebben

Geplaatst: zo jun 10, 2007 4:56 pm
door GijSsie
klopt dus als je een auto uit frankrijk haalt mag dat dus niet... moet je alsnog autotransporter regelen.

Geplaatst: zo jun 10, 2007 11:14 pm
door Ervier
Sommige dingen moet je niet vragen. Soms wil je het ook gewoon niet weten, maar zoek je ergens een praktische oplossing voor.
In het jodendom is de beslissing van een rabijn gezaghebbend. Maar soms kun je het maar beter even niet aan de rabijn vragen......

Succes, Ervier

Geplaatst: ma jun 11, 2007 12:44 am
door R4F6GTX Automaat
Zo slepen wij ook legervoertuigen; Ik ben zo al eens met mijn legertruck uit Engeland komen rijden met een GMC erachter aan de triangel. Pas ook een GMC uit Belgie op deze manier opgesleept.