Ik heb een alpine blok waarvan de dunne lagerplaatjes, die tussen de zuigerstang en de krukas zitten, bij 1 piston zijn verschoven. Hierdoor is de piston tegen het deksel gevlogen met een mooie blinkende piston rand tot gevolg en is mijn krukas is een beetje gekrast. Het is niet extreem veel maar toch genoeg om te beginnen twijfelen over het herslijpen ervan.
Kan er iemand mij ongeveer zeggen welke eisen ik moet stellen aan deze krukas, wat er kan misgaan indien ik alles weer gewoon monteer? Misschien kan ik de eerder kleine krasjes gewoon wegschuren met korrel 300-600?
Lagerplaatjes krukas alpine
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
- Contacteer:
De lagerplaatjes horen op voorspanning gemonteerd te zitten.
Dat controleer je met een voelermaat.
En wel door de bouten lostedraaien, vervolgens aan 1 kant weer hand vast te zetten en dan aan de andere kant met de voelermaat de ruimte te meten.
Te los kan niet en te strak kan ook niet, gaat de boel stuk.
Een krasje op de krukas is niet erg, met de nadruk op krasje, braampjes zijn wel uit de boze
Dat controleer je met een voelermaat.
En wel door de bouten lostedraaien, vervolgens aan 1 kant weer hand vast te zetten en dan aan de andere kant met de voelermaat de ruimte te meten.
Te los kan niet en te strak kan ook niet, gaat de boel stuk.
Een krasje op de krukas is niet erg, met de nadruk op krasje, braampjes zijn wel uit de boze
>> Doe mij maar een DAF <<
Dus je hebt geen nood aan een momentsleutel? Welke dikte gebruik je voor je plaatjes?
Het kan dus niet veel kwaad als ik wat over de krasjes schuur met fijn schuurpapier. Kwestie van de eventuele mini-braampjes te verwijderen en het oppervlak vlak te maken?
Zolang er niets uit het oppervlak steekt ,braampjes , dat de plaatjes kan schenden is er eigenlijk niet veel gevaar voor abnormale slijtage als ik het goed begrijp?
Alvast bedankt!
Het kan dus niet veel kwaad als ik wat over de krasjes schuur met fijn schuurpapier. Kwestie van de eventuele mini-braampjes te verwijderen en het oppervlak vlak te maken?
Zolang er niets uit het oppervlak steekt ,braampjes , dat de plaatjes kan schenden is er eigenlijk niet veel gevaar voor abnormale slijtage als ik het goed begrijp?
Alvast bedankt!