Pagina 1 van 1
koets van onderstel afhalen
Geplaatst: za mar 31, 2007 12:18 am
door Fous
nou had ik al de zoekfunctie gebruikt , maar dat leverde niet echt een duidelijke uitleg op .. ik wil van mijn 84 er gtl de koets van het onderstel hebben , iemand een mooi overzichtje waar en wat er zoal los moet ?
heb de motor enzo er nu toch uitliggen en er moet aan de dorpels gelast worden en aan de bodem waar hij overloopt naar de voorste balken . dan is het natuurlijk net zo makkelijk om hem op zn kop neer te zetten en alles kaal te maken , nodige te lassen en te behandelen .
alle tips zijn welkom !
greetz , Tom
Geplaatst: za mar 31, 2007 8:50 am
door GijSsie
allereerst alle 18 a 20 boutjes losdraaien, er zitten er 2 vanachter, een paar in de dorpels en voorin nog een paar moet je gewoon even nalopen.
Dan heb je 2 optie's:
1 je kan de koets opkrikken onder de bodemplaat waar het reservewiel heeft gezeten, daar zit een versteviging. De koets gewoon ophoog krikken de kit laat vanzelf los, je kan het proeces versnellen met een fohn en een standleymes oid.
2 je legt 2 balken in de hoeken van de deurstijl dwars door de auto en als je dan een brug ter beschikking hebt kan je die balken op de brug leggen ze steken dan door de koets en dan is het een kwestie van brug ophoog totdat de 4 van de grond is. Dan weer even met de fohn erop.
Veel suc6. Leuk klusje, ik heb het zelf inmiddels 3keer op de eerste manier gedaan.
Geplaatst: za mar 31, 2007 9:50 am
door R4F6GTX Automaat
Zo gaat het ook, kabel van de lier van de Jeep aan het dak en trekken maar...

Geplaatst: za mar 31, 2007 1:05 pm
door Fous
ok dat is duidelijk , de laatste mannier is wel een beetje te heftig
maar nadat de bouten verwijdert zijn , zit hij dus gewoon gekit ?
deuren e.d kunnen blijven hangen ?
Geplaatst: za mar 31, 2007 5:19 pm
door GijSsie
deuren e.d. zou ik er wel even uit halen werkt makkelijker en hoef je minder te tillen. De spatborden kunnen er ook af en je kan evt de kleine 3 hoekige ruitjes eruit drukken, de voorruit kan ook nog dashboard troep er allemaal uit en dan zou je uhm in je eentje op kunnen tillen en er mee weglopen

Geplaatst: za mar 31, 2007 5:34 pm
door Mark4GTL
Hoe meer je er af haalt hoe minder je onverhoopt kunt beschadigen ( en het werkt ook makkelijker aan de afzonderlijke onderdelen). Kijk anders even of je een vraagbaak Renault 4 kunt vinden, daar staat het volgens mij wel in.
Geplaatst: za mar 31, 2007 8:46 pm
door Fous
helaas , ik heb wel een vraagbaak van een 5, en een 6 , maar niet van een 4

iemand die dat stukje toevallig op de pc heeft staan of wil inscannen ?
Geplaatst: za mar 31, 2007 9:09 pm
door -Trelleur-
GijSsie schreef:
Dan heb je 2 optie's:
1 je kan de koets opkrikken onder de bodemplaat waar het reservewiel heeft gezeten, daar zit een versteviging. De koets gewoon ophoog krikken de kit laat vanzelf los, je kan het proeces versnellen met een fohn en een standleymes oid.
Die methode wordt ook in Frankrijk toegepast, kijk maar 's
hier, de foto's halverwege de pagina.
Het lijkt niet erg netjes, maar het werkt uiteindelijk wel.