horten en stoten bij 80 km/h
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
warm van boven
@ronny
warm van boven en koud van onder: er stroomt geen water
Hoogstwaarschijnlijk doet de verwarming het wel.
--> Thermostaat kapot
(als je hem hiet op voorraad hebt, zonder thermostaat kun je ook (tijdelijke) rijden. Bij monteren op de stand van het gaatje letten (zorgt voor de ontluchting!)
vr gr Fons
warm van boven en koud van onder: er stroomt geen water
Hoogstwaarschijnlijk doet de verwarming het wel.
--> Thermostaat kapot
(als je hem hiet op voorraad hebt, zonder thermostaat kun je ook (tijdelijke) rijden. Bij monteren op de stand van het gaatje letten (zorgt voor de ontluchting!)
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
nou mensen ,dankzij een tweedehans vervanger voor mijn ontsteking uit het magazijn, goede tips van de aldaar aanwezige techneuten en een gepensioneerd mannetje uit de buurt met voor-oorlogse meetapperatuur en garage-ervaring (ook voor-oorlogs) loopt het motortje weer als een trein, echter zonder de vertragingen
wat er al niet af te stellen is met metertjes, het is verbazend ! de contacthoek is nu toppie 56 graden, CO is stationair ietsje te rijk ?maar dat gaf niet ,moest ik volgende week de kleur van de boegies effe controleren
alles precies op tijd (6 graden voorontsteking en een vervroeger die het nu wel doet) klepjes met voldoende speling, het is feest om nu in het 4-tje te rijden, het trilt een stuk minder, trekt nog harder op
de oude ontsteking had een kapot vacuumvervroeger een lurpe grondplaat (de schroefdraad van de contactpuntjes was zogoed als weg),
het ontstekingstijdstip was waarschijnlijk te vroeg,en carburateur stond veel te rijk afgesteld
en intussentijd een handige hefboomsleutel gemaakt om de koppeling makkelijk te kunnen afstellen (die hangt binnenkort dus in het clubmagazijn),
elektronische onsteking van Velleman is ook al binnen voor 13,75 eurootjes, ik krijg van dit alles een compleet lentegevoel
met hartelijke dank aan alle tipgevers op het forum en groetjes , ronny
wat er al niet af te stellen is met metertjes, het is verbazend ! de contacthoek is nu toppie 56 graden, CO is stationair ietsje te rijk ?maar dat gaf niet ,moest ik volgende week de kleur van de boegies effe controleren
alles precies op tijd (6 graden voorontsteking en een vervroeger die het nu wel doet) klepjes met voldoende speling, het is feest om nu in het 4-tje te rijden, het trilt een stuk minder, trekt nog harder op
de oude ontsteking had een kapot vacuumvervroeger een lurpe grondplaat (de schroefdraad van de contactpuntjes was zogoed als weg),
het ontstekingstijdstip was waarschijnlijk te vroeg,en carburateur stond veel te rijk afgesteld
en intussentijd een handige hefboomsleutel gemaakt om de koppeling makkelijk te kunnen afstellen (die hangt binnenkort dus in het clubmagazijn),
elektronische onsteking van Velleman is ook al binnen voor 13,75 eurootjes, ik krijg van dit alles een compleet lentegevoel
met hartelijke dank aan alle tipgevers op het forum en groetjes , ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
dat gaat wel lukken, dank je
gister wil m'n vriendin er voor het eerst mee naar haar werk maar ze is een diesel gewend, dus .....voorgloeien en hij starte niet dus toch maar weer met haar dieseltje naar d'r werk
schoke??? ohja het is een benzine
ach alles moet nog een beetje wennen
groeten ronny
gister wil m'n vriendin er voor het eerst mee naar haar werk maar ze is een diesel gewend, dus .....voorgloeien en hij starte niet dus toch maar weer met haar dieseltje naar d'r werk
schoke??? ohja het is een benzine
ach alles moet nog een beetje wennen
groeten ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)