Onderhoud op 4 gtl '89
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Onderhoud op 4 gtl '89
Deze n00b gaat z'n 4'tje klaar maken om het nieuwe jaar met volle moed tegemoet te kunnen gaan.
Ik ga natuurlijk de olie, oliefilter, luchtfilter en bougies vervangen.
Wat zijn de dingen die ik ook zeker moet nakijken vervangen?
Ben geen technieker maar het onderhoud van m'n moto is indertijd redelijk gelukt dus ik dacht dat ik dat met dit ding ook wel zou kunnen.
Alle input is welkom.
Allereerst 1 heel belangrijke vraag, ik heb al aan het zoeken geweest maar vind nergens welke olie er in moet
Ik ga natuurlijk de olie, oliefilter, luchtfilter en bougies vervangen.
Wat zijn de dingen die ik ook zeker moet nakijken vervangen?
Ben geen technieker maar het onderhoud van m'n moto is indertijd redelijk gelukt dus ik dacht dat ik dat met dit ding ook wel zou kunnen.
Alle input is welkom.
Allereerst 1 heel belangrijke vraag, ik heb al aan het zoeken geweest maar vind nergens welke olie er in moet
Nieuwe R4'er
De achterste trommels heb ik al uiteen gehad om door de keuring te geraken, daar zit het nog wel snor mee.
De versnellingsbak, dat zal wat anders zijn.
Maar het pookje er bovenaan in gaat is die rubber gescheurd en daar is het wat vettig dus ik vrees dat ik die al zeker ga moeten vervangen.
Kan je dat rubbertje los kopen?
De versnellingsbak, dat zal wat anders zijn.
Maar het pookje er bovenaan in gaat is die rubber gescheurd en daar is het wat vettig dus ik vrees dat ik die al zeker ga moeten vervangen.
Kan je dat rubbertje los kopen?
Nieuwe R4'er
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Re: Onderhoud op 4 gtl '89
Renault adviseert ELF olieën.jupke schreef:vind nergens welke olie er in moet
En wel in de kwaliteit 15W40 of 20W50. Dus 10W40 is aan de dunne kant.
Je bent een n00b en geen technieker, maar hebt wel de trommels al uit elkaar gehad?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Re: Onderhoud op 4 gtl '89
Ik kan m'n plan wel trekken, puur op technisch/handigheid. Maar ik heb geen technische scholing of zoiets gedaan. Ik zal alles waarschijnlijk wel uiteen en terug ineen krijgen maar de lastige dingen waar je beter weet wat je uiteen aan het halen bent en waar je voorzichtig mee moet zijn daar wil het wel eens bij haperen.Trelleur/Trentiste schreef:Renault adviseert ELF olieën.jupke schreef:vind nergens welke olie er in moet
En wel in de kwaliteit 15W40 of 20W50. Dus 10W40 is aan de dunne kant.
Je bent een n00b en geen technieker, maar hebt wel de trommels al uit elkaar gehad?
Bij die remmen is m'n handboek die ik gekocht heb bij de R4 heel goed van pas gekomen kan ik je zeggen
Nieuwe R4'er
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Ik zou ook ff goed kijken of je nergens een roestduiveltje hebt zitten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
koppakking
@jupke,
als er geen koelwaterverlies is het de kopopakking dus niet.
Zelfs als er koelwaterverlies (koelvloeistof voor de puristen) is moet je eerst nakijken of er nergens anders een lek is (vergeet de verwarming niet!)
Eigenlijk is de pakking alleen kapot als er en (hoge) druk in het systeem optreedt (terwijl de thermostaat werkt) en er koelwaterverlies is
Niet te snel de kop loshalen!, is een hoop werk. Je kunt als eerte stap de kopbouten een keer natrekken.
Het is gelukig vaak minder erg dan je denkt, (maar soms is het ook erger dan dat het je gelukig maakt)
Succes
Fons
als er geen koelwaterverlies is het de kopopakking dus niet.
Zelfs als er koelwaterverlies (koelvloeistof voor de puristen) is moet je eerst nakijken of er nergens anders een lek is (vergeet de verwarming niet!)
Eigenlijk is de pakking alleen kapot als er en (hoge) druk in het systeem optreedt (terwijl de thermostaat werkt) en er koelwaterverlies is
Niet te snel de kop loshalen!, is een hoop werk. Je kunt als eerte stap de kopbouten een keer natrekken.
Het is gelukig vaak minder erg dan je denkt, (maar soms is het ook erger dan dat het je gelukig maakt)
Succes
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)