Pagina 1 van 1

Parisienne

Geplaatst: di feb 13, 2007 12:48 am
door 4TL
Wat maakt een R4 een R4 Parisienne los van het rietopdruk / schotseruit?
Is dat te zien aan het chassis nr. of andere kenmerkende items?

Geplaatst: wo feb 14, 2007 8:56 pm
door -Trelleur-
Om het nog erger te maken, waren er zelfs "kale" Parisiennes, dus zonder beplakking.
Waar dan nog het onderscheid in zit weet ik ook niet.

Geplaatst: wo feb 14, 2007 9:38 pm
door hans dam
Bestaat zelfs een Franse site, geheel gewijd aan de Parisienne, veel plaatjes, niet zo veel tekst:

http://perso.orange.fr/renault4.parisienne/index.htm

Apart stukje over de karakterestieken:

http://perso.orange.fr/renault4.parisie ... ue1967.htm

Enjoy

Geplaatst: do feb 15, 2007 10:56 am
door Boerammetje
Parisiennes zijn er vanaf 1964 geweest op basis van de typen 1120 en 1123. Het onderscheid met standaardviertjes zit hem in een Parisienne embleem (aanvankelijk op de achterklep, vanaf '67 op het rechter voorspatbord), wielsierringen en een nummerbordomlijsting, en tot 1967 in luxere interieurstof (daarna werd het luxe lakeninterieur gevoerd).

Daarnaast was deze variant als enige in zwart of metallic leverbaar, waarbij mij de kleuren zilvergrijs, staalblauw en donkergroen bekend zijn. In het staalblauw staat er in Utrecht ook nog een origineel Nederlands exemplaar te koop bij "De Arm".

Als optie waren de riet- en ruitopdrukken leverbaar, aanvankelijk alleen met zwarte lak, vanaf '65 ook met donkerrood, donkergroen en donkerblauw.

Naast de Franse productie zijn er ook 100 exemplaren geleverd door IKA Renault in Argentinie. Daarvan is ten minste productienummer 029 uitgevoerd in (groen)metallic EN voorzien van rietopdruk ;-)

Geplaatst: vr feb 16, 2007 12:17 am
door 4TL
Bedankt voor de info!

Ik vind het wel grappig dat Renault al zo vroeg in de weer was met "actie" modellen zoals de Pariesienne, Super en de Safari.