Gefaseerde restauratie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Gefaseerde restauratie
Mede 4-ders,
Ik ben van plan om dit jaar mijn rode R4GTL uit 1984 gefaseerd te restaureren. Kan iemand mij adviseren welke volgorde ik hiervoor het best kan hanteren. Bodem en motor kunnen nog even buiten beschouwing blijven, het gaat mn. om de carroserie en het plaatwerk.
Alvast bedankt voor de tips!
PJ 49
Ik ben van plan om dit jaar mijn rode R4GTL uit 1984 gefaseerd te restaureren. Kan iemand mij adviseren welke volgorde ik hiervoor het best kan hanteren. Bodem en motor kunnen nog even buiten beschouwing blijven, het gaat mn. om de carroserie en het plaatwerk.
Alvast bedankt voor de tips!
PJ 49
Voor goede adviesen hebben we denk ik iets meer kijk nodig op je wensen.
Ik zou altijd eerst lassen en beschermen.
vervolgens is er veel verschil in aanpak:
- Is het de bedoeling de auto onderwijl de restauratie nog te rijden?
- Wat zijn zoal de plannen? volledig spuiten? zo ja alleen buitenkant?
- veel uitdeuk/ plamuur werk?
- de buitenschermen zijn allemaal nieuw te krijgen tegen zeer schappelijke prijzen (ca 20-25 euro p.st). Als je het makkelijk wilt maken vervang je die allemaal, zijn zonder deuken en kunne meteen gespoten worden. (let wel het is bijna allemaal imitatie spul).
- ook de motorkap is nieuw te krijgen.
Ik zou altijd eerst lassen en beschermen.
vervolgens is er veel verschil in aanpak:
- Is het de bedoeling de auto onderwijl de restauratie nog te rijden?
- Wat zijn zoal de plannen? volledig spuiten? zo ja alleen buitenkant?
- veel uitdeuk/ plamuur werk?
- de buitenschermen zijn allemaal nieuw te krijgen tegen zeer schappelijke prijzen (ca 20-25 euro p.st). Als je het makkelijk wilt maken vervang je die allemaal, zijn zonder deuken en kunne meteen gespoten worden. (let wel het is bijna allemaal imitatie spul).
- ook de motorkap is nieuw te krijgen.
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Als je nieuwe schermen koopt voor je 4 raad ik je aan de fabrieksverf er aan de buitenkant compleet af (blank) te schuren en de binnenkant op te ruwen zodat de prut daar beter hecht. Hierdoor krijg je een beter en mooier resultaat
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
als je bij die fabrieksverf er overheen spuit met grond, en later normale verf krijg je eerder lelijke blaren (zonder roest eronder) dan als je em blank schuurt, primer erop, grondverf erop en dan toplaag.
Heb het met eigen ogen gezien. Deur van een morris minor traveler kwam bij m`n pa met blaren, wij kijken, en de fabriekverf zat er onder.
reden: de verf hecht minder op de fabrieksverf, die is alleen bedoeld om roest te voorkomen tijdens transport en opslag
Heb het met eigen ogen gezien. Deur van een morris minor traveler kwam bij m`n pa met blaren, wij kijken, en de fabriekverf zat er onder.
reden: de verf hecht minder op de fabrieksverf, die is alleen bedoeld om roest te voorkomen tijdens transport en opslag
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Op de vragen van Jan-San kan ik goed antwoord geven:
- Is het de bedoeling de auto onderwijl de restauratie nog te rijden?
Ja
- Wat zijn zoal de plannen? volledig spuiten? zo ja alleen buitenkant?
Mijn idee is om in stappen van 1 of 2 (losse) onderdelen de zaak aan te pakken. Als laatste de carosserie.
- veel uitdeuk/ plamuur werk?
Er is zoals ik het kan beoordelen weinig tot geen uitdeuk/plamuurwerk.
- Is het de bedoeling de auto onderwijl de restauratie nog te rijden?
Ja
- Wat zijn zoal de plannen? volledig spuiten? zo ja alleen buitenkant?
Mijn idee is om in stappen van 1 of 2 (losse) onderdelen de zaak aan te pakken. Als laatste de carosserie.
- veel uitdeuk/ plamuur werk?
Er is zoals ik het kan beoordelen weinig tot geen uitdeuk/plamuurwerk.
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Klopt. En doe het zo dat je zelf het overzicht houd (b.v. eerst links en dan van voor naar achter, dan centraal, dan rechst, dan onder en dan wat nog rest {andere mogelijkheden mogen ook}GijSsie schreef:begin bij het chassis, dan kom je er vanzelf achter of het wel de moeite waard is
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl