Gooi 'm anders in A'dam of Naarden neer. Drinken we er meteen een whisky'tje bij...brecht schreef:Edit:
dat gaat hem dus helemaal niet worden wil jij graag die carb hebben Paul? dan krijg ik hem wel op een andere manier bij jou
demonstratie Mike Sanders-vet foto update
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
anti- corrosion and the holy grail
cher amis
anti-corrosie lijkt een splijtzwam te zijn voor het forum.
Ook ik heb gemengde gevoelens bij Anti-Corrosie. Persoonlijk denk ik dat corrosie niet zo erg is als het maar niet sneller gaat als de verwachte levensduur.
Bij onze cultureel erfgoed objecten is de verwachte levensduur eigenlijk gesteld op oneindig, respectievelijk zo lang dat ik er zelf niet meer aan hoef te lassen. Daarmee wordt het weer een belangrijk topic!
Het gekke is dat anti corrosie voor 98 %van de oppervlakten erg goed gaat. Het gaat eigenlijk om de laatste 2 % die het verschil uitmaken.
Ik voeg enkele foto's toe van een ogenschijnlijk goede AC, op die 2% na. Die 2% zat net op het contactgebied balken-bodenplaat. Jammer maar helaas.
http://img413.imageshack.us/img413/8569/xxx094og4.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/5318/xxx095on7.jpg
Kennelijk gaat het naast toxitropiteit (dikvloeibaarheid, blijft lekker aan de plaat hangen) ook om penetrerend vermogem( dunvloeibaarheid). Het derde element is hechting. De meeste AC midelen vooronderstellen en vetvrije ondergrond. Hoe kunje dat nu realiseren in het R4 chassis??
Gezien de lange weg van AC lijkt het steeds meer een zoektocht naar de Holy Grail of AC.
Stel HIJ zou een R4 rijder zijn. Zou HIJ (of ZIJN vader, de timmerman) gaan voor Owatrol, MIke sander vet of zou hij gaat voor NOXIDE, the real thing.
Ik wacht de berichten van a.s. zaterdag met spanning af!
Fons
anti-corrosie lijkt een splijtzwam te zijn voor het forum.
Ook ik heb gemengde gevoelens bij Anti-Corrosie. Persoonlijk denk ik dat corrosie niet zo erg is als het maar niet sneller gaat als de verwachte levensduur.
Bij onze cultureel erfgoed objecten is de verwachte levensduur eigenlijk gesteld op oneindig, respectievelijk zo lang dat ik er zelf niet meer aan hoef te lassen. Daarmee wordt het weer een belangrijk topic!
Het gekke is dat anti corrosie voor 98 %van de oppervlakten erg goed gaat. Het gaat eigenlijk om de laatste 2 % die het verschil uitmaken.
Ik voeg enkele foto's toe van een ogenschijnlijk goede AC, op die 2% na. Die 2% zat net op het contactgebied balken-bodenplaat. Jammer maar helaas.
http://img413.imageshack.us/img413/8569/xxx094og4.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/5318/xxx095on7.jpg
Kennelijk gaat het naast toxitropiteit (dikvloeibaarheid, blijft lekker aan de plaat hangen) ook om penetrerend vermogem( dunvloeibaarheid). Het derde element is hechting. De meeste AC midelen vooronderstellen en vetvrije ondergrond. Hoe kunje dat nu realiseren in het R4 chassis??
Gezien de lange weg van AC lijkt het steeds meer een zoektocht naar de Holy Grail of AC.
Stel HIJ zou een R4 rijder zijn. Zou HIJ (of ZIJN vader, de timmerman) gaan voor Owatrol, MIke sander vet of zou hij gaat voor NOXIDE, the real thing.
Ik wacht de berichten van a.s. zaterdag met spanning af!
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Al die verhalen over splijtzwam en fundamentalisten lijken mij uit de lucht gegrepen, je kunt de geschiedenis niet op een rijtje zetten zonder er perspectief in aan te brengen. Voortschrijdend inzicht en zo.
Maarre, bij die tweede foto, kijk ik daar tegen een opengevouwen kokerbalk aan de voorzijde aan ? Die corrosie langs de ondernaad lijkt me typisch een geval waar Mike Sanders redding had kunnen brengen als de claim over 'zomers wordt het vloeibaar en kruipt het in alle spleten' waar is.
Overigens petje af voor de buitengewoon fundamentele restauratie van dit chassis.
Heb je trouwens enig idee welke behandeling dat chassis gehad heeft, en hoe lang geleden dat was ?
Maarre, bij die tweede foto, kijk ik daar tegen een opengevouwen kokerbalk aan de voorzijde aan ? Die corrosie langs de ondernaad lijkt me typisch een geval waar Mike Sanders redding had kunnen brengen als de claim over 'zomers wordt het vloeibaar en kruipt het in alle spleten' waar is.
Overigens petje af voor de buitengewoon fundamentele restauratie van dit chassis.
Heb je trouwens enig idee welke behandeling dat chassis gehad heeft, en hoe lang geleden dat was ?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
KOSTEN SANDER'S FETT
Bij toeval een link gevonden naar het volledige artikel van het AutoBild vergelijkend onderzoek, waarin Sander's Fett er het beste afkwam: http://www.citroen.ac/downloads/2002_10046_Rost.pdf
Blijft een heel mooi onderzoek.
Maar wat me nu ook duidelijk wordt, zijn de kosten:
een volledige behandeling in 2002 van een testauto met Sander's Fett kostte 500 euro!
Dat is wel heel erg veel, en misschien ook weer niet. Ik moet nog even wennen aan een dergelijk bedrag, dat sinds 2002 nog wel eens hoger zou kunnen zijn geworden. Bij de demo in Duitsland eind vorig jaar werd echter een bedrag van rond de 300 euro voor een R4 genoemd.
Gebruiksaanwijzing:
Zelfde discussie op Saab-forum: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t ... f561da97ea
Blijft een heel mooi onderzoek.
Maar wat me nu ook duidelijk wordt, zijn de kosten:
een volledige behandeling in 2002 van een testauto met Sander's Fett kostte 500 euro!
Dat is wel heel erg veel, en misschien ook weer niet. Ik moet nog even wennen aan een dergelijk bedrag, dat sinds 2002 nog wel eens hoger zou kunnen zijn geworden. Bij de demo in Duitsland eind vorig jaar werd echter een bedrag van rond de 300 euro voor een R4 genoemd.
Gebruiksaanwijzing:
Dat wordt dus de friteuse van mijn vrouw gebruiken...Das KORROSIONSSCHUTZFETT wird auf 90 - 100ºC z.B. auf einer Heizplatte erhitzt. Achtung!
Nicht über 100ºC und nicht unbeaufsichtigt erhitzen. Hohlraumdüse und Spritzpistolenvorderteil eventuell mit MIKE SANDER's HEIZKÖCHER anwärmen. Heißes Fett in die Druckbecherpistole (keine Kartuschenpistole) einfüllen. Empfohlener Spritzdruck 4 - 7 Bar.
Zelfde discussie op Saab-forum: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t ... f561da97ea
Laatst gewijzigd door hans dam op vr feb 16, 2007 6:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
't was mooi. Ik ga het doen voornamelijk in het chassis, verder lijkt het mij niet echt nuttig mischien nog de onderkanten van de deurtjes en de wielkasten maar dat is dan alles.
Het was leuk om de mensen die er waren te ontmoeten. Ik heb vandaag ook voor t eerst in een 4tje (mee) gereden , de 4f6 van suus. Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn .
Het was leuk om de mensen die er waren te ontmoeten. Ik heb vandaag ook voor t eerst in een 4tje (mee) gereden , de 4f6 van suus. Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn .
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 209
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 2:00 am
- Locatie: Nijmegen
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Roelvanpinxten schreef:En sneller 18 wordenGijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn .
dat heb ik al gehad (19 ook al )
Nu alleen de 4 nog afmaken
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Jij weet ook precies de zere snaar te raken he . Ik ga t uhm sneller afmaken, betekent eigenlijk meer dat ik ga proberen dat pa mijn werk minder saboteerd... doettie namelijk want anders zijn ze te snel af grrrrRoelvanpinxten schreef:En sneller 18 wordenGijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn .
Savane 1993 =D