Opknappen van een R1123 uit 66

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87486Bericht R4F6GTX Automaat »

Dan pleur je het toch gewoon op zijn kant, hangt het eventueel met spanbandjes aam de pingpongtafel of zo
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87488Bericht schoapke »

psies, wielen er op laten zitten dat staat i al vrij stevig. zonder wielophanging staat i van zich zelf vrij stevig. ander op 2 balkjes steunend tegen een balk.

en uuh een kaal chassie tillen wij met zn tweeen op zn plek, dus dat moet jou en je pa ook wel lukken toch
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87491Bericht GijSsie »

zou kunnen maar pa is niet meer 1 van de jongsten en hij heb wat aan zijn rug, en een 4tje met motor optillen vind ik nogal zwaar. Dus het zal op het betere takel en krik werk neerkomen :wink:
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87527Bericht GijSsie »

Helaas is het van het spuiten dit weekend niets terecht gekomen.

Het is 2k lak die je met deze temperaturen kan spuiten... Glasurit Ratio HS tiefzwartz.

Paul, gaan van het kantelen op de wielen die wiellagers niet naar de donder?
Savane 1993 =D
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87531Bericht schoapke »

de binnenkant van de velg werkt als een komgewricht met de remtrommel/schijf
zolang er maar iets tussen zit gaat het bij mij tot nu toe allemaal prima.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87532Bericht GijSsie »

schoapke schreef:kantel um zo dat de benzinetankvuldop boven zit. dan moet er niet zo'n heel groot probleem zijn. Als de aandrijfassen er nog in zitten, hoeden die de versnellingsbak olie wel binnen.
en je hoeft de auto niet helemaal op zn zij te zetten. steunend op een band in de hoek van deur en voorraam, maakt de auto een mooie hoek om er lekker onder te kunnen en om alles binnen te houden.

heb van paul de volgende methode geleerd;
bestuurderskant opkrikken en de banden er af halen.
auto laten zakken en de remtrommels in de banden laten zakken met een stuk tapijt er tussen of zo.
staalkabel van voor naar achterwiel bestuurders kant en dan een takelkabel aan de bijrijders kant aan die kabel [wel even een mat of balk gebruiken om de hoek te beschermen]
optakelen tot net iets meer dan 50 graden schuin en dan met 1 of 2 pers verder omtrekken en een slappe band eronder.

als je klaar bent de auto weer in de kabels hangen, langzaam laten zakken, alles loshalen, opkrikken en banden er weer onder.

sccs
keej, waar dient de vet gedrukte staalkabel voor?
Savane 1993 =D
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87536Bericht schoapke »

om de kabel aan te hangen waarmee je takelt

blauw=remding
groen=velg
geel=staalkabel [of ander stevig gebeuren]
rood=takel kabel

waar rood het chassie raakt gelieve een stuk hout en/of een stuk tapijt of zo er tussen stoppen

Afbeelding
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87557Bericht GijSsie »

Onze tilbrugse kunstenaar, nieuw talent ontdekt :wink: :lol: .

Leuke tekening ik snap uhm 8) bedankt!!!
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87904Bericht GijSsie »

Nou mensen aankomende week tentamenweek, dus dit weekend niets gedaan. Volgend weekend ga ik spuiten als het een beetje droog en warm is. Evt. tips met betrekking tot spuiten en voorbewerking zijn altijd welkom.

Als t chassis gespoten is onderkant en bovenkant kan die paar daagjes binnen drogen en dan gaatie linea recta naar buiten(onder een zeiltje natuurlijk), maar hij moet plek maken voor de koets.
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 87916Bericht Willem de Zwijger »

Alle hoogte en dieptepunten waar ik zelf doorheen ben gegaan in mijn nog korte carriere als leek-spuiter vind je in het topic Spuittlesje. Een chassis is fijn om mee te beginnen want daar maakt het toch niet uit op je een zakkertje op de bodem krijgt...
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88032Bericht GijSsie »

inderdaar een druiper op je chassis mag wel, maar ik zit nog te twijfelen of ik mijn koets zelf doe, waar ik overigens nog tijd zat voor heb :lol: .

Maar mooi verhaal willem, alhoewel me dat scheren een beetje onrealistisch lijkt toch goed gelukt.
Savane 1993 =D
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 88066Bericht Mark4GTL »

Je zou je koets zelf kunnen doen als je er vertrouwen in hebt dat het goed gaat, je zou het ook door een prof-spuiter kunnen laten doen, dan weet je zeker dat het resultaat top is...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88120Bericht GijSsie »

mensen er liggen 2 zwarte chassisen voor de garage (love) .

Het is 2K lak, hoe lang moet dat drogen voor de volgende laag erop kan???

groeten,
gijs

en ik zal zometeen foto's maken
Savane 1993 =D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 88124Bericht Willem de Zwijger »

Gefeliciteerd ! Hoe beviel het spuiten van de 2k ? In de open lucht gedaan of binnen ? Goed gasmasker op ?
Eroverheen: wat wil je erop doen ? Misschien is het beste wel om het zo te laten. Dikke meuk erop heeft als nadeel dat het eronder kan gaan roesten zonder dat je het ziet. Een dag of 3 wachten moet genoeg zijn naar mijn gevoel.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 88127Bericht GijSsie »

Willem de Zwijger schreef:Gefeliciteerd ! Hoe beviel het spuiten van de 2k ? In de open lucht gedaan of binnen ? Goed gasmasker op ?
Eroverheen: wat wil je erop doen ? Misschien is het beste wel om het zo te laten. Dikke meuk erop heeft als nadeel dat het eronder kan gaan roesten zonder dat je het ziet. Een dag of 3 wachten moet genoeg zijn naar mijn gevoel.
Dankje willem, het spuiten beviel goed spulletje is binnen 10 minuten stofdroog. Ik heb het buiten gedaan, er stond wel een beetje veel wind maar het ging wel. Af en toe viel er een bloesem blaadje op maarja toen was die toch al stofdroog dus zat zie je er niet in zitten ofzo. Ik heb een poosje terug bij de Gamma een masker gekocht, zo'n rubber ding over je neus en mond met 2 van die filters aan beide kanten.

Ik (en pa) waren het erover eens (jaja het kan nog :lol: ) om er nog een laag 2k lak overheen te spuiten voordat we op de onderkant van de savane budyshuts spuiten.
We hebben een pot van 3,5 liter waar dus nog verharder bij moet en we hebben nu ongeveer een halve liter gebruikt dat is dus voor de bovenkant van de 66er(grotendeels niet, niet helemaal) en voor de gehele onderkant van de savane. Dus voor een heel chassis heb je iets meer dan een halve liter verf nodig.
Ik heb zelf de bovenkant van de 66er gedaan en pa is begonnen met de onderkant van de savane.

foto's laad ik zometeen op.
Savane 1993 =D
Plaats reactie