Sleutel probleem : Off Topic R4, nu met Kangoo.

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Sleutel probleem : Off Topic R4, nu met Kangoo.

Bericht: # 85288Bericht Rudi »

Heren en dames,

Grote problemen in Kangoo-land.
De titel zegt het al, beetje 'Off Topic R4' dus niet plaatsbaar in 'Sleutelen aan...'.

Halverwege vorige maand, ja zo lang al, opgeschrikt door een sleutel van de afstandsbediening die zijn eigen weg ging en het vertikte de de portieren te openen.
We praten hier over een Renault Kangoo uit 2003, nieuw type (Phase 2).
Nu enkele weken later nog steeds geen sleutel bediening, de garage staat voor een raadsel en ik ook. Uitlezen via de computer van de sleutel resulteerd in een error op het scherm. De auto wordt niet als zodanig herkent. Er zitten al enige uren werk in, dus ik hoop op een verhelderende kijk op dit dilemma.

Wie o wie heeft ideeen die mogelijk tot een oplossing kunnen leiden.

B.V.Z.H.D. Rudi.
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 85299Bericht Rudi »

Graag terug plaatsen in 'Vraag en aanbod',
het betreft hier immers een vraag.
En is dus niet 'Sleutelen aan de Renault 4',
het gaat hier immers om een Kangoo.

Rudi.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 85300Bericht Willem de Zwijger »

In Vraag en Aanbod kun je de Kangoo te koop aanbieden of een sleutel te koop vragen...
Het is een technische vraag die in Sleutelen prima kan. Maar als je heel principieel bent hoort hij eigenlijk in Diversen...
En aan een antwoord kan ik je helaas niet helpen, want dit is nou precies het soort problemen wat ik uit de weg wil gaan door R4 te rijden. Omdat de beste oplossing bij dit soort dingen is: gooi de kapotte spullen weg en koop iets nieuws. Het modulaire denken zeg maar...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 85302Bericht Mark4GTL »

Miischien andere oplossing.
Probeer een reservesleutel indien mogelijk (denk dat dit al geprobeerd is)
OF. vervang de bedrading in de sleutel indien mogelijk
Haal er een deur uit en kijk of de auto nog wel wil starten met de sleutel.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
FFrood
Berichten: 79
Lid geworden op: za nov 18, 2006 12:50 am
Locatie: Wymbritseradiel
Contacteer:

Bericht: # 85340Bericht FFrood »

Ik heb net ff gevraagd aan andere Kangoo rijders.

Bekend probleem die electronica zo blijkt.
Want je probleem is bepaald niet uniek.

Ook hier werd gezegd dat de oorzaak niet bekend was, op een andere plek werd gesuggereerd dat je je kinderen er ook niet mee moest laten spelen.....
ZSM reservesleutels bestellen, werd mij gezegd. Het probleem oplossen bij de kern schijnt erg duur te zijn.
Afbeelding
'Mijn oude R4...'
Mijn vette schuif-R4 loopt in Bes groot op een nieuwe APK
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Bericht: # 85358Bericht Rudi »

FFrood schreef:Ik heb net ff gevraagd aan andere Kangoo rijders.

Bekend probleem die electronica zo blijkt.
Want je probleem is bepaald niet uniek.

Ook hier werd gezegd dat de oorzaak niet bekend was, op een andere plek werd gesuggereerd dat je je kinderen er ook niet mee moest laten spelen.....
ZSM reservesleutels bestellen, werd mij gezegd. Het probleem oplossen bij de kern schijnt erg duur te zijn.
Het is gewoon een ontzettend fijne wagen, alleen die electronica doet me de das om, aanpassingen aan mijn huidige 4 moet ik op de lange baan schuiven omdat dit wel eens in de papieren kan gaan lopen.

Je hebt gelijk, de sleutels reageerden van de ene op de andere dag ineens niet meer op het signaal of de auto reageerde niet, ach...
Een nieuw setje sleutels lijkt me wel de oplossing, maar ook daarvoor moet je per sleutel dik € 200,- voor neertellen.
Ik denk dat ik met dit probleem Renault Nederland maar eens ga lastig vallen, immers de door hen geleverde pc met programma herkent heel de auto niet.

Misschien toch gaan doen wat Paul altijd zei, Mercedes gaan rijden.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 85388Bericht Neeelz »

www.problemcar.nl eens proberen. Kun je vragen kwijt over je auto, en er wordt heel veel gereageerd door monteurs.
Zo heb ik bij mijn scenic weten te voorkomen dat ik het achterslot moest vervangen en weer in de juiste kleur laten spuiten van slot plus klep (a 400 euro). De oplossing bleek het aanbrengen van een gescheurd o-ringetje. Was voor mij een uur werk, inclusief kopen torx schroevendraaier...

M'n zwager heeft ook goede ervaringen met die site voor zijn peugeot van 4 jaar oud. Probeer het eens, op de meeste vragen vind je wel antwoord, en anders zijn de reacties meestal erg snel. Succes!
Een quatrelle is het wel!
Plaats reactie