Pagina 4 van 6
Geplaatst: do aug 21, 2008 5:49 pm
door Le Car
Sicaflex of tip-it gebruiken.
Zijn beide 1 componemt MS polymeer kit.
Daar zitten tegenwoordig de spatborden van autos meer geplakt aan de koets
Geplaatst: wo okt 29, 2008 11:32 am
door p304c
Geplaatst: wo okt 29, 2008 2:51 pm
door Willem de Zwijger
Had ik maar zo'n mooi chassis! Lekker volstoppen met vet of zoiets?
Geplaatst: do okt 30, 2008 9:41 am
door p304c
komend weekend alles maar eens vol laten lopen met Tectyl, de binnenkanten van de kokers zijn al behandeld met zinkcompound in het verleden voordat ik de bodemplaat er weer opgelast heb. dus met zinkcompound, schoperen, in de lak spuiten en tectyl in de kokers moet dit toch een chassis zijn waar ik de komende jaren weinig omkijken meer naar heb.
Geplaatst: vr okt 31, 2008 12:02 am
door T-Bo
jouw chassis zal het tijdperk van de verbrandingsmotoren nog ver overleven. mooi gedaan!
Re: r4f4 project
Geplaatst: za sep 12, 2009 10:12 pm
door p304c
langzaam maar gestaag, eindelijk is er weer eens vooruitgang te melden. het motorblok en de voortrein had ik in de loop van de afgelopen maanden al opgeknapt en geplaatst waarna de achteras aan de beurt was. aangezien ik daar geen extra versie van had was het tijd om de F4 naar huis te halen. Samen met Han Kleinjan heb ik op een vrijdag de F4 bevrijd van het leven tussen de caravans waarna we ons 's middags al op het ontmantelen hadden gestort. Deze actie was zo stimulerend dat de totale ontmanteling niet meer dan enkele weken heeft geduurd met als klap op de vuurpijl vandaag het loskomen van de carrosserie van het oude chassis.
de eerste foto is het motorblok dat al op z'n plaats staat op het chassis.
de volgende twee fotos zijn de dozen met onderdelen van de ontmantelde F4 op de achtergrond
en hier is de carrosserie voorlopig overgeplaatst op het nieuwe chassis i.v.m. het gebrek aan ruimte
het oude chassis ligt hier op de voorgrond, de achteras moet er nog onderweg en daarna kan deze afgevoerd worden. de carrosserie gaat binnenkort afgevoerd worden naar dezelfde werkplaats waar destijds het chassis is aangepakt. veel ruimte en een complete metaalwerkplaats werkt toch makkelijker dan thuis.
het eindresultaat zal nog wel even op zich laten wachten maar er is nog steeds vooruitgang in het project.
Re: r4f4 project
Geplaatst: ma mei 31, 2010 10:13 pm
door p304c
Re: r4f4 project
Geplaatst: ma mei 31, 2010 10:22 pm
door roberto
Prachtig werk mijn complimenten!! dit word een hele mooie auto, ik ben blij dat iets aan mijn site heb gehad.
Véél succes en hou ons op de hoogte.
Roberto
Re: r4f4 project
Geplaatst: do mei 05, 2011 2:35 pm
door p304c
Re: r4f4 project
Geplaatst: do mei 05, 2011 11:20 pm
door Willem de Zwijger
Dat is hogeschool blikslagerij....hoe doe je zoiets?
Re: r4f4 project
Geplaatst: vr mei 06, 2011 2:21 pm
door Bertje
Dat wil ik ook wel graag weten! Zie er supergoed uit! Kloppen met metalen strips als ondergrond? Profielen met verschillende hoeken/krommingen? (Hard)houten mallen?
Re: r4f4 project
Geplaatst: vr mei 06, 2011 8:56 pm
door p304c
kloppen met een aardig plaatwerk setje met spoorrails aambeeld van Rustbuster.nl en een grote voorraad 0,8mm zincorplaat zodat het niet meteen erg is als de eerste pogingen mislukken.
Re: r4f4 project
Geplaatst: ma mei 09, 2011 9:59 pm
door hankleinjan.nl
mooi werk!
met geduld wordt het een mooi resultaat
Re: r4f4 project
Geplaatst: do mei 12, 2011 9:48 am
door Bertje
Prachtig! Gisteren bij iemand een zetbank gekocht, bleek een echte plaatwerker te zijn, dus binnenkort ga ik een dagje bij hem langs om wat dingen te leren over plaatbewerken. Lijkt me echt super om te kunnen!
Re: r4f4 project
Geplaatst: di jun 23, 2015 12:53 pm
door p304c
Vele jaren later, met een boel uitbesteed werk aan een gepensioneerde plaatwerker die wel heel erg secuur te werk is gegaan en waarschijnlijk ook door zijn perfectionisme het in de tussentijd nog aan zijn hart heeft gekregen is na twee jaar afwezigheid de carrosserie sinds gisteravond weer terug thuis.
Alles is strak gemaakt (hier en daar zelfs te strak waardoor originele details met dubbel plaatwerk bij de achterdeuren strak weg geplamuurd is). de onderzijde en de binnenkanten van de schermen zijn in de steenslag beschermer gezet en ook het onderste deel van de laadruimte is daar voordat het gespoten is nog in gezet.
de carrosserie staat nu nog met houten klossen er tussen op het chassis maar die zakt binnenkort netjes afgekit op het chassis. daarna de voorschermen op de plaats zetten. stuur op z'n plek en handrem gemonteerd en dan gaat de hele boel nog een keer op reis om de buitenzijde te spuiten.
Vraag me niet hoeveel uren, materiaal en geld er in zit want dat heb ik maar niet meer bijgehouden zo verspreid over de jaren. ik weet alleen zeker dat als de auto klaar is om weer de weg op te gaan ik eerst maar eens de auto laat taxeren.
Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde, nou dit zo netjes afgewerkt wordt kan ik het niet maken om het in elkaar zetten snel af te raffelen.