speednut schreef:De oplossing in de discussie over de heet wordende remmetjes lijkt me heel simpel. Er is in het land vast wel iemand die een oude versnellingsbak voor een GTL heeft gezet, en die die auto wel wil uitlenen. In dat geval krijg je één versnelling vooruit, en 4 achteruit. (dit in verband met de gelijkheid met afremmen op de motor) Vervolgens gaat een "normale" 4 met schijfremmen ook meedoen.
We zetten ze (die kibbelende betweterige partijen plus de mensen die daar solidair mee zijn) bovenaan de Weisenstein pas en de één rijdt gewoon omlaag, dus met de schijfremmen vóór. De ander met de verkeerde versnellingsbak rijdt achteruit de pas af, met de trommelremmen vóór.
Graag heel veel publiek om de toestand van de rijders en de remmen visueel te controleren......... en de club van voorkeur sportief toe te juichen. Ik rij wel met FFrood mee die gaat altijd zo hard vooruit in het leven, die kan wel eens achteruit, kan Brecht wel met JBeekman. Extra ballast en troost kan nooit kwaad.
Voor het probleem van de wetten van Boyle / Gay Lussac nou daar hebben we ook nog wel een oplossing voor.
Beide partijen zijn onderaan de pas verplicht 2 liter lekkere dikke Maastrichtse uiensoep te verorberen. De manier waarop deze soep door beider lichamen verwerkt zal worden, zal bepalen welke de belangrijkste wet van Boyle Gay Lussac in het leven zal zijn: die van de gassen of die van de vloeistoffen !
Nou ?
ombouw voorste remsysteem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: oplossing voor het dilemma
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!