Pagina 1 van 1
Geplaatst: di sep 03, 2002 8:35 pm
door an3s
Onze R4GTL heeft het volgende probleem: bij hoge snelheden of bij flink optrekken lijkt het schokt de moter alsof de ontstekking weigert. Heb de verdelerkap, rotor, bougies en brandstoffilter vervangen. Heb ook de brandstofpomp en het filtertje in de carburateur schoongemaakt. Na vervangen van bougies was het tijdelijk minder erg maar inmiddels weer helemaal terug. Nieuwe bougies zien er nu ook alweer erg vettig uit met een laagje roet (of zoiets). Heb de kleppen gesteld en de bougies schoongemaakt maar nog steeds niet in orde. Heeft iemand suggesties?
Geplaatst: di sep 03, 2002 9:45 pm
door Jan-Geert
contactpunten vervangen , condensator vervangen en eventueel co% afstellen...
Geplaatst: di sep 03, 2002 10:50 pm
door an3s
contactpunten zijn vervangen, co% is 2 weken geleden bij apk keuring afgesteld. Welke condensator? Waar zit die?
Geplaatst: wo sep 04, 2002 12:25 am
door Folkert
Als de bougies erg roetig zijn, blijft dan je chokeklep niet hangen?
Geplaatst: wo sep 04, 2002 8:29 am
door an3s
nee, chokeklep werkt goed.
Geplaatst: wo sep 04, 2002 2:15 pm
door jbeekmann
condensator is dat ronde busje dat aan de zijkant tegen je ontsteking zit geschroefd.
Geplaatst: do sep 05, 2002 8:24 am
door an3s
check! Dan ga ik vandaag die condensator maar eens ff vervangen. Bedankt!
Geplaatst: za sep 28, 2002 3:58 pm
door philma
Heb ik bij die van mij laatst ook gedaan (± 7 euro) probleem is weer terug gekeerd!
Loekie
Geplaatst: za sep 28, 2002 6:49 pm
door an3s
Bij de onze bleek er sprake te zijn van een combi van factoren: Condensator vervangen hielp wel, maar de vervroeging bleek niet te werken omdat het slangetje bij de carburateur geen vacuum zoog, de stationairsproeier werkte niet goed en het douceurtje in de slang naar de carterontluchting lag eruit.
Geplaatst: za sep 28, 2002 7:38 pm
door Goof
en dat zijn altijd de lastigste problemen, die combinaties van factoren
Geplaatst: zo sep 29, 2002 9:31 pm
door Ron
Zwarte bougies is toch te rijk mengsel?
Kan me voorstellen dattie gaat protesteren als hij bij optrekken ook nog een scheut drinken krijgt uit de acceleratiepomp.
Die CO2 test daarentegen zou dit allang hebben moeten elimineren. In het laatste geval zou een losgeraakte slang bij de carburateur wel de boosdoener kunnen zijn.
Geplaatst: ma sep 30, 2002 9:55 am
door an3s
Nadat de kleppen gesteld waren bleven de bougies mooi schoon, dus dat was daar waarschijnlijk de oorzaak van. Punt was meer dat ik de motor niet regelmatig lopend kreeg.
Had er waarschijnlijk mee te maken dat vorige eigenaar de ontstekingsafstelling vervroegd had om falende vervroeging te compenseren.